Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag försöker klura ut vad man behöver för utrustning för att kunna ha en tyst replokal.

Det som skall in är:

Digitala trummor

Sång

Elgitarr

Elbas

Ev. klaviatur av något slag, har inte börjat med det än. :rolleyes:

Utrusningen jag har att tillgå nu är:

1 st Alto S-6 8-kanals mixer.

1 st MXL990 kondensatormikrofon.

I bästa fall tänkte jag att jag kunde ta min lilla Alto-mixer och bara plugga in allt i den, och sen ut i en hörlursförstärkare (som jag inte har).

Men då uppstår väl problem med medhörning?

Så vad gör man och vilken utrustning kan vara lämplig?

Man vill väl nästan att alla i bandet skall kunna justera volymen på sitt eget intstrument men ändå höra alla andra?

Jag är nybörjare på det här, det kanske märks.

Men planen är att vi skall kunna repa i ett rum utan att störa allt för mycket, det är väl bara sången som kommer höras riktigt mycket.

Så det jag vill åt är alltså tips på utrustning som kan vara lämplig och det för gärna vara billigare än bättre, men en balans är ju viktig.

D.v.s. allt som kommer ut från instrument ändå till öronen.

Mixer, förstärkare, hörlurar och mer kanske?

Kanske någon sitter på något liknande.

Annons
Postat
Inga bandmedlemmar.....

.

.

😆🙂😆😆😆

Sorry , kunde inte hålla mig.

Det är okay. 😉

Det finns bandmedlemmar, de vet inte bara om det än.

Jag skall försöka presentera en lösning för dem som de inte kan tacka nej till.

De är småbarnsföräldrar så det är därför det behöver vara tyst, för de vill inte lämna barnen för att repa.

Postat

På de digitala trummorna har ni sk measch heads. Helt tysta att slå på.

Gitarr, bas, trummor & andra instru rätt in i datorn och ut med det ljud ni vill ha till lurar, (alla har egna hörlurar) Då blir det garanterat helt tyst.

Det enda är sedan sångaren som antagligen för sitta i en cell (hahaha) eller bygga in honom i ett hörn, sjunger genom mic in i datorn ut i lurar.