debatt Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 (redigerat) God afton! En slutlig kontakt med supporten imon kommer sannolikt innebära att jag skaffar ett nytt externt ljudkort. Det står mellan Terratec Phase x24fw eller E-mu 0404 usb2. Terratec Phase x24 fw:fördelar & nackdelar: + Bra pris just nu 2595;-, annars 3295;-. + x-et står för pro-versionen av detta ljudkort, beprövade kretsar i Tysk radio sedan länge. + Man kan välja fantommatning på ena mikingången och samtidigt inte fantommatning på andra mikingången samtidigt, t.ex. MXL kondmik och Shure SM57. - Bara ett års garanti (via Jam) - Thomann för inte detta ljudkort (en del produkter uppfyller inte deras kvalitetskrav, gäller det detta ljudkort? - De har ju andra Terratecprodukter) - Kommer att dela irq-kanal med mitt grafikkort, sd-kontrollern, xd-kontrollern, mobile express chipset 45 root port och usb-kontroller. E-mu 0404 usb2:fördelar & nackdelar: + Bra pris just nu 2350;- och då ingår en mjukvara för 750 kr. + Kan fungera som fristående mikrofonförförstärkare + Tre års garanti + Jordlyftspakar undertill + Kommer antagligen att kunna ligga på en egen irq-kanal - eftersom jag väl normalt kan skifta usb-port för ljudkortet annars - Samma märke som det ljudkort jag aldrig fått att fungera med min Toshiba-laptop. Vad välja? (Tänk på att det ska funka med en Toshiba P300-1EC-laptop: Intel DuoCore, 2.26 GHz x2, 4 GB RAM, 250 GB hdd (5400 rpm), extern fw-hdd 7200 rpm, 17" wide screen, 256 MB dedikerad grafik, Win XP Pro). 😉 //:debatt Redigerat 26 februari 2009 av debatt
spass Postat 26 februari 2009 Postat 26 februari 2009 God afton! En slutlig kontakt med supporten imon kommer sannolikt innebära att jag skaffar ett nytt externt ljudkort. Det står mellan Terratec Phase x24fw eller E-mu 0404 usb2. Terratec Phase x24 fw:fördelar & nackdelar: + Bra pris just nu 2595;-, annars 3295;-. + x-et står för pro-versionen av detta ljudkort, beprövade kretsar i Tysk radio sedan länge. + Man kan välja fantommatning på ena mikingången och samtidigt inte fantommatning på andra mikingången samtidigt, t.ex. MXL kondmik och Shure SM57. - Bara ett års garanti (via Jam) - Thomann för inte detta ljudkort (en del produkter uppfyller inte deras kvalitetskrav, gäller det detta ljudkort? - De har ju andra Terratecprodukter) - Kommer att dela irq-kanal med mitt grafikkort, sd-kontrollern, xd-kontrollern, mobile express chipset 45 root port och usb-kontroller. E-mu 0404 usb2:fördelar & nackdelar: + Bra pris just nu 2350;- och då ingår en mjukvara för 750 kr. + Kan fungera som fristående mikrofonförförstärkare + Tre års garanti + Jordlyftspakar undertill + Kommer antagligen att kunna ligga på en egen irq-kanal - eftersom jag väl normalt kan skifta usb-port för ljudkortet annars - Samma märke som det ljudkort jag aldrig fått att fungera med min Toshiba-laptop. Vad välja? (Tänk på att det ska funka med en Toshiba P300-1EC-laptop: Intel DuoCore, 2.26 GHz x2, 4 GB RAM, 250 GB hdd (5400 rpm), extern fw-hdd 7200 rpm, 17" wide screen, 256 MB dedikerad grafik, Win XP Pro). //:debatt jag trodde vi kommit fram till att problemet låg i din adapter och inte på din dator alltså har inte emu några minus på din lista och borde inte vara svårt att välja
debatt Postat 26 februari 2009 Trådstartare Postat 26 februari 2009 jag trodde vi kommit fram till att problemet låg i din adapter och inte på din datoralltså har inte emu några minus på din lista och borde inte vara svårt att välja Gôtt! Om det nu också är så som du skrev i den andra tråden att det hänger på datorn och inte ljudkortet hur många audiospår som kan hanteras. Eftersom min laptop i mångt och mycket har samma spec-ar som en musikdedikerad laptop, så tror jag inte den är ett hinder - utom då irq-kanalfördelningen, som är skev. Det är väl bl.a. just därför som den inte kan kallas musikdedikerad... Är det adaptern så kan det vara så att E-mu inte har något minus på min lista, nej. cola zero//:debatt
Gilbert Postat 27 februari 2009 Postat 27 februari 2009 - Kommer att dela irq-kanal med mitt grafikkort, sd-kontrollern, xd-kontrollern, mobile express chipset 45 root port och usb-kontroller.//:debatt Låter som en väldigt dålig idé...
debatt Postat 27 februari 2009 Trådstartare Postat 27 februari 2009 Låter som en väldigt dålig idé... Mmm. Hur tänkte de när de la "allt" på irq 16?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.