Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej hallå!

Har nu kört mac i några månader, måste bara tillägga det var nog de bästa köpet jag gjort 😛

Nåja, nu är det så att jag fixat mig Melodyne för skojs skull men har ingen aning om hur jag får VST in i Live, det står ett meddelande i rutan där plug-insen ska finnas om man aktiverat en som lyder: "Unfortunatley, plug-ins are deactivated when running Live as a ReWire slave."

Förstår såklart inget av det, men det finns lite mer. Då högerklickar jag i den rutan, då kommer det upp Activate Plugin. Men i mina inställningar där man ska aktivera en plugin där finns det inte ens med :/

Har tidigare kört Live i PC med plug-ins det har fungerat så jag vet ju hur det är i PC, men dock inte i min mac... :rolleyes:

Så lite hjälp skulle uppskattas! 🙂

Tack på förhand.

Annons
Postat

Det låter som du kör Live som en ReWire slave...

Gör så här att starta först Live, sen väljer du Melodyne som plugin.

Det kanske går bättre?

🙂

Postat

Ja eller nu verkar det fungera, vet dock inte hur jag fick bort live i ReWire läget he. men det löste sig iaf 😄

Tack för hjälpen ändå (:

Kom på att melodyne är som ett eget program, pluginen som fanns i mappen var bara något extra som var tillagt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.