Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Packade idag upp min nya Studio Project B1. Har aldrig haft en kondensator således inte heller shockmount. Micken klickade in fint i fästet och den hängde alldeles förträffligt bra i stativet. När jag sen ville packa ner micken i den lilla fina exlusiva förvaringslådan som följde med så fick liksom inte loss plasthållaren från mikrofonen. Den sitter ju i en plasthållare med spår i, så den kan sitta upp å ner. Denna hållare sitter ju sen fast med "gummibanden". Jag skulle vilja påstå att jag är en ganska så händig man, men detta blev riktigt lurigt. Ska man inte få bort den eller måste man bryta upp skiten med mejslar å andra trevliga verktyg som orsakar skada?

Upplys mig gärna, och skratta går oxå bra.

😛

Redigerat av Maninmaze
Annons
Postat

Har för mig att du måste vrida mikrofonen till rätt vinkel i shockmounten för att kunna ta bort den. Jag tror att framsidan på mikrofonen ska vara vriden in mot fästet för att du ska få bort den.

/H.

Postat

Haha.. jag hade samma problem med min första gången. Slet och drog ganska bra... fick loss micken och ett par fina repor på köpet.

Se till att mittstiftet på XLR-kontakten är mitt framför skåran på din shockmount, så slipper du förhoppningsvis slita lika mycket.

Postat
Haha.. jag hade samma problem med min första gången. Slet och drog ganska bra... fick loss micken och ett par fina repor på köpet.

Se till att mittstiftet på XLR-kontakten är mitt framför skåran på din shockmount, så slipper du förhoppningsvis slita lika mycket.

Hej igen å tack!

Med metoden pressa utåt å snurra samtidigt så lossnade den tillslut. Man tackar. Tänkte nästan att låsningen var lite finurlig.

Vad skulle man göra utan denna sida??

Tack igen! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.