Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej... Precis kommit hem från affären där jag inhandlat externt ljudkort, t.c. electronics Konnekt 6.

Satt in cdskivan för att installera men i steget innan den kända "Finish"-rutan kommer så får jag bara

upp en liten ruta där det står: "Installation ended prematurely because of an error."

Kan inget annat göra än att klicka bort den rutan och så är allt borta och inte ett spår av någon

isntallation finns kvar...

Gjort det här 3 ggr nu och undrar vad jag nu ska göra? Vet någon av er vad felet beror på? 🙂

Annons
Postat
Hej... Precis kommit hem från affären där jag inhandlat externt ljudkort, t.c. electronics Konnekt 6.

Satt in cdskivan för att installera men i steget innan den kända "Finish"-rutan kommer så får jag bara

upp en liten ruta där det står: "Installation ended prematurely because of an error."

Kan inget annat göra än att klicka bort den rutan och så är allt borta och inte ett spår av någon

isntallation finns kvar...

Gjort det här 3 ggr nu och undrar vad jag nu ska göra? Vet någon av er vad felet beror på? 🙂

Jag rekomenderar en titt i manualen.

Skall ljudkortet anslutas/sättas på före, efter eller under tiden inst CD körs?

Kanske installationen vill köra en firmware update och misslyckas pga att internet inte är anslutet?

Du kanske måste ansluta ev nätdel?

Det kanske finns ett errornummer som går att söka på tillverkares memsida?

? 😲

Dra iväg ett mejl till nå'n support, dom brukar vara hjälpsama.

/Hv

• 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Hitta "command prompt" under "start" "program" "tillbehör"

Högerklicka på den och välj "kör som administratör"

(Går inte det så shift+högerklick och välj "kör som")

skriv där prompten blinkar: regsvr32 vbscript.dll

En popruta skall dyka upp som du klickar ok på och du stänger därefter "command prompten"

Nu skall det funka att installera från skivan.

Installationsmjukvaran kan även laddas ner på deras webbplats.

Redigerat av SFN
  • 3 månader senare...
Pulphea (oregistrerad)
Postat

Ja men på Mac då?

Jag har också köpt ett men det låter inte ett knyst.

I manualen står ingenting. Det låg ingen manual i lådan och den som låg på nätet var gemensam för en massa olika ljudkort.

Där stod ingenting om att välja ljud ut från Macen.

Kontrollpanelen installeras och Konnekt 6 kan prata med den via Firewire. Jag kan gömma panelen med ett tryck på "panel".

Men där finns inga val för ljud ut från Macen.

Jag har också uppdaterat firmware.

Och i Systeminställningar - Ljud finns inte ett spår av den. Bara det vanliga. Intern högtalare. Intern digital utgång.

Man måste väl kunna välja den där om t ex iTunes ska spela musik genom den?

Nä jag har ingen aning om vad jag ska göra nu...

Postat
Och i Systeminställningar - Ljud finns inte ett spår av den. Bara det vanliga. Intern högtalare. Intern digital utgång.

Man måste väl kunna välja den där om t ex iTunes ska spela musik genom den?

Går den att hitta från musikprogrammen? Det låter som att kontrollpanelen blivit installerad, men inte Core Audio-drivrutinerna.

Pulphea (oregistrerad)
Postat
Går den att hitta från musikprogrammen? Det låter som att kontrollpanelen blivit installerad, men inte Core Audio-drivrutinerna.

Nu låter det...

Jag vet inte varför drivrutinen var så tjurig på att komma in, men nu är den där. TC Near står det i Ljudinställningarna.

Men det är instabilt.

I bland försvinner den bara, men det låter ändå.

Och ibland blir det bara tyst.

Då måste man starta om både Konnekt 6 och det program man jobbade i.

Inte bra.

Men när den funkar är den jättetrevlig!

Volymknappen lyser starkare ju högre volym man har.

Den har mono-knapp och högtalar-dim som man själv kan ställa volymen på.

Sen tycker jag den är så där retrosnygg också. Känns mer hemma än den abstrakta Apogee Duet som kostar dubbelt så mycket.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Har du installerat de senaste drivisarna? Har själv ett konnekt6 men pc. I alla fall var de första drivisarna instabila och hade själv problem i början.

Postat

Om jag vore som du så skulle jag först o främst kolla in andra Mac-användares problem och se om de är synonyma med dina problem. Är problemet det och det handlar om problem som folk överlag inte har lyckats lösa så se till att byta ljudkortet snabbt!

Men det är instabilt.

I bland försvinner den bara, men det låter ändå.

Inte bra.

Lyckas du inte lösa detta så måste du ju ha ett nytt ljudkort... det är inte hållbart! Jag köpte själv ett TCE Konnekt 24d - jättebra ljudkort, när det funkar. Det finns en hel del folk som det inte funkar för och TC verkar inte ha lyckats hjälpa dem och det gäller både PC och Mac-användare. För mig funkade det bra efter lite strul men jag såg till att få kortet på öppet köp i en vecka - det lönar sig att ha läst på innan ...

Postat

Det låter som att den tappar kontakten. 😄

Har du många Firewireprylar länkade till datorn, eller är ljudkortet ensamt inkopplat på Firewirebussen?

Postat (redigerat)

Anledningen till att jag inte köpte detta märke var att många haft problem med kompatibiliteten.

Det är ett annars mycket bra märke och ljudkortet har fått fina omdömen när det fungerat.

Undersök alla möjligheter att få det att fungera först, innan du ev byter.

Om det behövde bytas (kanske fel på just det exet?) så hoppas jag du gjort det nu -

det är ju faktiskt fem månader sedan du skapade tråden.

Redigerat av debatt
DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Det är ju bäst undersöka innan man byter, debatt. Du har ju själv frågat miljoner frågor och även om ditt ljudkort om jag inte minns fel(vem fan kan hålla koll på allt du frågat 😉 ). Så du ska nog inte vara så snabbt självsäker med det svaret.

Redigerat av DieHard
Postat
Det är ju bäst undersöka innan man byter, debatt. Du har ju själv frågat miljoner frågor och även om ditt ljudkort om jag inte minns fel(vem fan kan hålla koll på allt du frågat 😄 ). Så du ska nog inte vara så snabbt självsäker med det svaret.

Korrekt. Konnekt.

Ändrade ovan.

Postat

Har nu införskaffat en imac och har kopplat in ljudkortet till logic och det funkar bra faktiskt trots inga texas instrument kretsar.Har inte kört några tunga projekt än men än så länge inga problem.

Hört att dom flesta problem är om man kör windows via bootcamp på macen.

Har den ibland inkopplad till min pc också och det funkar men var tvungen att koppla bort wireless wlan nätverket i enhethanteraren annars blev det massa audiodropouts.

Har en lacie 400/800 firewirekabel till imacen.Kan vara värt att testa annan kabel om man har problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.