Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har i drygt fem månader spelat elgitarr, men har nu på sistone börjat fatta intresse för elbas. Jag har kollat runt lite grann och kommit på att det bästa vore om jag skaffade begagnade prylar, då jag är osäker på om jag kommer fortsätta med elbasen.

Som sagt, har kollat runt lite grann och hittade en kille som säljer ett paket där jag får med följande:

Samick Elbas

Samick Softcase

J&D Borthers Axelband

Vantage 30W förstärkare + sladd

Min fråga då: kan någon kunnig tala om ifall detta är ett bra köp? Prislappen ligger på 2200 kr.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Samick gör generellt sett bra budgetprylar. Fast kolla med någon musikaffär vad motsvarande utrustning kostar ny. Finns nog även nya prylar som inte ligger så mycket över det där i pris. Kan inte basar så bra, men nybörjarpaket för gitarr finns ju för mellan 2-3000 kronor.

Postat

Tycker du att basen är dugligt skön att lira på så är det en bra affär. Är den ruggig & rälig så spelar det ju ingen roll om den så kostar 50kr. Det ska ju va kul att spela. Eller hur 🙁

Postat

Om du tycker att basen är lättspelad och har en bra ton, köp den. Du kan ju alltid byta mikrofoner på den om de låter kass.

Postat
Om du tycker att basen är lättspelad och har en bra ton, köp den. Du kan ju alltid byta mikrofoner på den om de låter kass.

Visst kan man förbättra ljudet genom mickbyte.

Men det är en väsentlig skillnad på ljud mellan olika instrument även med samma mickar påsatta.

En bekant till mig har samma mickar på sin washburn som det sitter på min Les Paul....låter washburnen lika? ...knappast... inte ens i närheten faktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.