Jump to content
Annons

Logic och axiom


Finito

Recommended Posts

Skaffade en axiom 49 som jag nu lyckas programera så att den fungerar med logic

och programerade logic så det fungerar med axiom.

Det jag inte får att fungera är rattarna att arbeta tilsammans med pluggar?

Alltså jag har inga problem att lägga en regel att styra fast ett filter i en plugg

men om jag assigner filtret till nån av "rattarna" så säger logic att ok men sen fungerar det ändå inte när jag försöker vrida??

Såna problem denhär gången i lilla Svenskfinland!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en Axiom 61 som jag använder med Cubase.

Det är ett jäkla elände att programmera kontrollerna mot funktioner i Cubase man måste passa av både Cubase och Axiomen. Så jag gör det en gång, och sen har jag det kvar så. Sparar det som en preset.

Det enda jag kan hjälpa med, är att säga att den interna programmeringen av Axiomen är inte den enklaste, riktigt förvirrande (för att tala ren finska), men när man väl ställt in Axiomen rätt, så går den som en klocka. Prova att hämta M-audios mjukvara, Enigma, för att programmera Axiomen med. Den finns på M-audios hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Axiom 61 som jag använder med Cubase.

Det är ett jäkla elände att programmera kontrollerna mot funktioner i Cubase man måste passa av både Cubase och Axiomen. Så jag gör det en gång, och sen har jag det kvar så. Sparar det som en preset.

Det enda jag kan hjälpa med, är att säga att den interna programmeringen av Axiomen är inte den enklaste, riktigt förvirrande (för att tala ren finska), men när man väl ställt in Axiomen rätt, så går den som en klocka. Prova att hämta M-audios mjukvara, Enigma, för att programmera Axiomen med. Den finns på M-audios hemsida.

Tack för tipset

Efter ca 6h programerande så har jag allt att fungera som jag vill.

Blev en del googlas och manual läsas men nu kan jag styra så gott som alla funktioner i logic från axiom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...