Jump to content
Annons

48V matning firebox


andapp (oregistrerad)

Recommended Posts

andapp (oregistrerad)

post-17910-1235561428_thumb.gif

Har ett presonus firebox med två micpreamp. Ingångarna är kombinerade xlr/teleplugg.

Har införskaffat en mic som kräver 48V fantommatning, men när jag aktiverar detta blir det 48V matning på bägge ingångarna.

Micen på ingång 1 med fantommatning funkar perfekt den är med xlr kontakt

Någon som vet om man kan köra telepluggen på ingång 2 utan att bränna nån mic på tex gitarr.

fått för mig att det bara är xlr kontakten som får matning, hittar inget i bruksanvisningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
post-17910-1235561428_thumb.gif

Har ett presonus firebox med två micpreamp. Ingångarna är kombinerade xlr/teleplugg.

Har införskaffat en mic som kräver 48V fantommatning, men när jag aktiverar detta blir det 48V matning på bägge ingångarna.

Micen på ingång 1 med fantommatning funkar perfekt den är med xlr kontakt

Någon som vet om man kan köra telepluggen på ingång 2 utan att bränna nån mic på tex gitarr.

fått för mig att det bara är xlr kontakten som får matning, hittar inget i bruksanvisningen.

Jag känner inte till firebox.

Men jag sku nästan till99,9% säga att du lungt kan köra med tele på andra igången.

Men namnet firebox skrämmer väl lite 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kolugnt eftersom fantommatningen inte skickas genom teleingången.

Det är alltså heltproblemfritt att göra så.

Det enda du kan tänka på är att inte koppla in en annan mikrofon som kräver 48V medan 48V är aktiverat, då finns risk att du förstör mikrofonen.

Detsamma gäller för bandmikar som genrellt inte vill ha fantommatning.

Men med teleplugg till gitarr är det inga som helst problem! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...