allanidalen Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Jag har att litet problem och hoppas att jag hittar folk jag behöver här eller åtminstone få lite tips om vad jag kan göra. Jag har och en kompis utgör båda gitarristerna i vårt metal/rock band. Problemet är att vi har en basist som bor i Umeå (drygt 10 mil västerut) och att vår sångare och vår trummis är jättelata och jobbiga. Fastän vi andra fyra bor i samma stad så kan just sångaren och trummisen aldrig repa. Sångaren har spelat in sång på någon enstaka låt. Varje gång vi ska spela in så hinner vi en fjärdedels låt innan han "måste dra" och han kan bara spela in en gång var tredje vecka ungefär. Trummisen är min bror och träffar mig ofta, ändå kan han inte en ända låt jag skrivit och har inte ens tagit sig tid att lyssna ens. Vi repade ett fåtal gånger under sommaren men bara covers då för att komma igång. Ofta blev det inget just därför att dom inte orkade. Jag har frågat båda två många gånger om dom verkligen vill vara med och satsa och får svaret "jaja, visst" varje gång, men mer än ord blir det inte. Nu har jag och den andra gitarristen börjat på att skriva på vår fjärde fullängdare, vi började med första 2007, och kreativiteten flödar. Det jobbiga är att aldrig riktigt komma ur startgroparna när två i bandet håller tillbaka oss. De ända hjälpande händerna jag har är de nävarna som slår mig (vad sägs om den metaforen?) Anledningen till att vi inte kickat dem tidigare är att det inte finns ersättare här i Lycksele. Vi har satt ut annonser både på stan och på Internet utan minsta antydan till svar. Jag kan flytta för att fixa nya medlemmar i en annan stad men har ju jobb, flickvän som studerar och en hårt arbetande medgitarrist (som även han har sitt jobb och sin flickvän med hennes jobb) här. Jag skulle utan tvekan säga upp mig om jag vissta att allt löste sig om jag bytte ort. Nu till frågorna: Hur kan jag göra för att få ordning på mitt band utan att tvinga tre personer till att ändra allt i deras liv? Finns det någon här som brinner för att spela Progressiv Metal/Rock och åtminstone har nog med intresse för att bete sig som en bandmedlem? I så fall hör gärna av dig. Jag håller på att bli galen av det här snart. Jag blev just galen. Okej, jag är galen nu.
Meskalinmaskin Postat 9 mars 2009 Postat 9 mars 2009 jag bor väldigt väldigt långt bort ifrån dig, men jag lider ungefär av samma problem, min nuvarande gitarrist (jag själv är sångare) är väldigt lat o nonchalant medans jag vill satsa fullt ut. Det kanske går att göra prova - på variant där vi skickar material till varandra o gör en låt tillsammans över nätet för att se hur det blir?
Stonerbox Postat 9 mars 2009 Postat 9 mars 2009 Brist på intresse och kanske ingen "tro" på bandet, skulle se mig om efter nya medlemmar, men det är jag det. Lycka till!
allanidalen Postat 10 mars 2009 Trådstartare Postat 10 mars 2009 jag bor väldigt väldigt långt bort ifrån dig, men jag lider ungefär av samma problem, min nuvarande gitarrist (jag själv är sångare) är väldigt lat o nonchalant medans jag vill satsa fullt ut. Det kanske går att göra prova - på variant där vi skickar material till varandra o gör en låt tillsammans över nätet för att se hur det blir? Ja jag är inte emot den idén egentligen. Inte till en början iaf. Men sen om man ska börja fara ut på spelningar och så borde man ju träffas och repa och sånt men jag har inget emot att prova alls. Ska vi utbyta msn eller något dylikt?
allanidalen Postat 10 mars 2009 Trådstartare Postat 10 mars 2009 Brist på intresse och kanske ingen "tro" på bandet, skulle se mig om efter nya medlemmar, men det är jag det.Lycka till! Ja det är precis det som är problemet. Jag lyckas inte byta ut bandmedlemmarna eftersom det inte finns några inom en radie på 10 mil. Och som sagt har jag och den andra gitarristen försökt både lokalt och över nätet men får aldrig napp. Fast jag fick ju nyss en intresserad 🙂 Tack för lyckönskningen iaf 🙂
Stonerbox Postat 10 mars 2009 Postat 10 mars 2009 Ja det är precis det som är problemet. Jag lyckas inte byta ut bandmedlemmarna eftersom det inte finns några inom en radie på 10 mil. Och som sagt har jag och den andra gitarristen försökt både lokalt och över nätet men får aldrig napp. Fast jag fick ju nyss en intresserad 🙂 Tack för lyckönskningen iaf 🙂 Trevligt Men jag förstår att det är knivigt där uppe, men ligg bara i så kanske det fixar sig. /stonerbox
Meskalinmaskin Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 Ja jag är inte emot den idén egentligen. Inte till en början iaf. Men sen om man ska börja fara ut på spelningar och så borde man ju träffas och repa och sånt men jag har inget emot att prova alls. Ska vi utbyta msn eller något dylikt? jag har inget emot att flytta ifall det skulle bli såpass bra 🙂 det tycker jag att vi gör, så får vi se hur allt går sen! jag skickar ett meddelande med min!
allanidalen Postat 16 mars 2009 Trådstartare Postat 16 mars 2009 Trevligt Men jag förstår att det är knivigt där uppe, men ligg bara i så kanske det fixar sig. /stonerbox Jo inte tänker man ge upp inte
Sphinxter Postat 17 mars 2009 Postat 17 mars 2009 Kan du inte köpa en trummis för typ lite över 2000:-. Tror att han heter supoerior 2.0 och hans kompis heter Groove Monkey 😄 Skämt åsido - lider med dig. Finns inget mer frustrerande med att man vill nåt så j-a mycket o så har man andra som håller en tillbaka. Lycka till. Har ni förövrigt lagt upp lite av ert material nånstans? Lycka till!
allanidalen Postat 17 mars 2009 Trådstartare Postat 17 mars 2009 Kan du inte köpa en trummis för typ lite över 2000:-. Tror att han heter supoerior 2.0 och hans kompis heter Groove Monkey 😄Skämt åsido - lider med dig. Finns inget mer frustrerande med att man vill nåt så j-a mycket o så har man andra som håller en tillbaka. Lycka till. Har ni förövrigt lagt upp lite av ert material nånstans? Lycka till! Vi håller på med en myspace. Gjorde en idag, men som sagt eftersom läget är som det är så finns inte så mycket att lägga upp. Vi har kring femton låtar utan sång... Sen några med halvfärdig sång på men jag meddelar när det är uppe. Ska hitta något gammalt man vågar lägga upp utan att skämmas för mycket 😄 Tack för din förståelse!
allanidalen Postat 23 mars 2009 Trådstartare Postat 23 mars 2009 Kan du inte köpa en trummis för typ lite över 2000:-. Tror att han heter supoerior 2.0 och hans kompis heter Groove Monkey Skämt åsido - lider med dig. Finns inget mer frustrerande med att man vill nåt så j-a mycket o så har man andra som håller en tillbaka. Lycka till. Har ni förövrigt lagt upp lite av ert material nånstans? Lycka till! Jag glömde säga att jag har EZ drummer och det funkar ju skitbra för studiojobbet men för live och replokalen... inte lika bra... Nu har vi gjort en myspace för övrigt. Det ligger i skrivande stund 2 väldigt gamla låtar, en gamal och en ny. Önskar jag kunde lägga upp mer nya men eftersom läget är som det är... www.myspace.com/creationrockmusic
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.