Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan. Har idag bytt ut mitt emu0404usb till ett Fireface400. Och skillnaden var som natt och dag! 😄

Iaf. Har lite frågor jag måste få svar på =/

1. Jag hittar ingen "Av-och-På"-knapp. Hur stänger jag av det utan att skada det?

2. När jag kopplar elgitarren till instrument-ingångarna så blir det för hög volym när jag slår på high-z . Och det går ju bara att höja volymen, inte sänka den! ^^ om jag slår på PAD så blir det lite bättre. Men volymen blir bäst när jag slår av high-z, men det känns som att det blir någon slags skillnad i ljudet =/ (kör guitar rig)

Annons
Postat

FF400 har ingen inbyggd strömbrytare som du kanske ser.

Känner du dig osäker och vill försäkra dig om att du inte ger elektroniken några extra strömstötar i onödan genom att fumla med kontakten från nätaggregatet i 230-voltsuttaget så kan du ju använda en skarvdosa med inbyggd strömbrytare - som du dessutom kan använda som "huvudströmbrytare" till alla prylar du har, eventuella preampar etc.

Ännu viktigare är kanske dock att tänka på att inte "hotswitcha" firewiresladden. Den ska egentligen klara att sättas i och tas ur dator respektive interface under drift. Men det finns de som bränt sina firewire in/utgångar på det sättet. Så bäst är att ansluta sladden i båda ändar innan du slår på datorn och ljudkortet.

Postat
Hejsan. Har idag bytt ut mitt emu0404usb till ett Fireface400. Och skillnaden var som natt och dag! :rolleyes:

Iaf. Har lite frågor jag måste få svar på =/

1. Jag hittar ingen "Av-och-På"-knapp. Hur stänger jag av det utan att skada det?

2. När jag kopplar elgitarren till instrument-ingångarna så blir det för hög volym när jag slår på high-z . Och det går ju bara att höja volymen, inte sänka den! ^^ om jag slår på PAD så blir det lite bättre. Men volymen blir bäst när jag slår av high-z, men det känns som att det blir någon slags skillnad i ljudet =/ (kör guitar rig)

Hej

Var det så stor skillnad?

Vad va skillnaden?

Jag funderade nämligen på att köpa en sån (emu0404usb).

Postat
Hej

Var det så stor skillnad?

Vad va skillnaden?

Jag funderade nämligen på att köpa en sån (emu0404usb).

Nja. Men när man använt Emu0404usb i ett år och är van med det, så blev det ett helt annat ljud.

Emu0404 usb är riktigt bra, har lyckats få väldigt bra kvalitet på det.

Postat (redigerat)
Bla ha blaa hah

haha lite full eller?

Det rekommenderas att ha monitorerna - och ljudkort och sånt i olika skarvdosor va?

Redigerat av hwasser
  • 1 år senare...
serenity (oregistrerad)
Postat

Jag har problem med volymen med mitt ff 400. Det verkar som den blir strypt, svårt att förklara här. Men när jag har dragit på max på ljudkortet så är det inte speciellt högt. Jag har KRK med sub och det är inget fel på monitorerna. Är det nån inställning i ljudkortet som spökar?

Postat
Jag har problem med volymen med mitt ff 400. Det verkar som den blir strypt, svårt att förklara här. Men när jag har dragit på max på ljudkortet så är det inte speciellt högt. Jag har KRK med sub och det är inget fel på monitorerna. Är det nån inställning i ljudkortet som spökar?

Fireface Settings - Gain(1) - Line Out - "Hi Gain".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.