Jump to content
Annons

Märklig brieost


debatt

Recommended Posts

Annons

Ja det var i allra högsta grad en märkvärdig historia.

Men världen är full av liknande historier, i ett nummer av Illustrerad Vetenskap läste jag om en man med tre ben.

Det där konstiga med Brieosten har jag dock inte läst någonstans, så det är kanske första gången det händer?

Lite lustigt då att det händer just dig?

Det kan finnas en rent vetenskaplig förklaring, även om den inte är så rolig, men man kan tänka sig följande scenario:

Alternativ 1;

Du går till din lokala handlare, ostsugen men samtidigt lite trött.

Sugenheten är inte mot ost i allmänhet utan det är just Briecentrat i hjärnan som är hyperaktivt.

Efter en stunds otåligt letande bland mejerivarorna hittar du slutligen Brieosten.

Som nämndes tidigare är du lite trött och trög, och glömmer, ve och fasa, att läsa datummärkningen.

Du kommer hem, lägger enligt egen utsago osten i kylan. När du senare ska äta osten är du lite piggare, och slänger ett öga på datummärkningen och konstaterar att datumet gått ut med god marginal. Slutsats: osten var redan utgången i butiken. Handlaren fick så att säga betalt för gammal ost!

Alternativ 2:

När du ska äta osten är du ännu tröttare än när du köpte den, men får ändå en mystisk känsla i huvudet att du ska läsa på etiketten. Du läser förpackningsdatum, men i din trötthet och plötsligt uppflammande upprördhet blandar du ihop förpackningsdatum med bäst-föredatum. Slutsats: ut med osten i kylan. Sov åtta timmar, ta fram osten och gör ett nytt försök.

Vad göra?

Handlingsplanen är solklar, logga in på datorn och skriv om det märkliga fenomenet med Brieosten på ditt favoritmusikerforum. En i sanning adekvat åtgärd då du nu fått flera alternativa förklaringar till denna mycket märkliga händelse!

Nu måste jag genast bege mig ut i fikarummet och berätta för mina kollegor om hur livet kan drabba en oskyldig människa! Gammal Brieost, ja jag säger då det!

Vänliga hälsningar

R

Link to comment
Dela på andra sajter

\o/

Det där tecknet ser jag ibland och det förbryllar mig lite. Oftast som " lol ", men det betyder väl samma sak? Till en början tolkade jag det som en "överkroppssmajlii" som alltså består av två armar och ett huvud. En gammal hederlig 70talistisk segergest. Armar uppåt sträck.

Sen dök det upp med versaler; " LOL ". Då försvinner hu liksom möjligheten att L-en skulle vara armar.

Svaret insågs lika oväntat som tacksamt; det är alltså en förkortning. Mike Patton släppte låten "Loser On Line", åsså var det klart.

Kom nu inte och riv up det här och för mig tillbaka till förvirring.

***

Med känslan av att ha skrivit samma inlägg nångång tidigare.

tjing

Bengan

lol

******************************************

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...