Jump to content
Annons

Recommended Posts

Basse23 (oregistrerad)
Postat

Då vet man att det åtminstone är möjligt, vilket är bra. Vilket kort skulle likna Audiophile 192 mest isåfall?

Annons
Postat
M-Audio...

...är ett av de ytterst få märken jag inte skulle rekommendera en Mac-användare. Jag vill inte ge mig på någon Mac-vs-PC-bashning men M-Audio verkar bara fokusera på Windowsdrivrutiner för sina produkter. Deras Macdrivrutiner är opålitliga och välbehövliga uppdateringar får man vänta förgäves på.

Jag föreslår istället Presonus Audiobox.

Postat

Varför inte ett apogee duet. De är gryma. Ända är att det inte finns midi, men varför måste du ha det, du kan lika gänra köra på usb. De flästa har både och som sakt. Spelar ingen roll, fast usb är enklare 🙂..kommer du runt interfacet.

Postat
Varför inte ett apogee duet.

...för då måste Basse ha en MacBook Pro. Lilla MacBook har bara USB och Duet har bara Firewire.

Sedan är väl inte Duet det billigaste kortet heller.

Basse23 (oregistrerad)
Postat

M-audio Fasttrack 2 verkar ju rätt bra. Kommer ett sånt att räcka till det jag vill göra?

Tanken var som sagt att kunna använda MIDI-klaviatur, mixer, monitorer, USB-ljudkort och att kunna MIDI synca med i Logic Studio Pro 8 i Macbooken och använda till studiobruk ungefär. Är det stabilt? Hade tänkt koppla till extern större skärm (eller 2) också 😎

En till fråga, kommer både MIDI-klaviaturet och USB-ljudkortet att fungera smidigt när jag kopplar dom till dom 2 enda USB portarna? är båda portar lika snabba? och går det att köpa till extra USB ingångar ifall det skulle behövas?

Tack

Basse23 (oregistrerad)
Postat

En sista och enkel fråga bara...

Har nog bestämt mig för att beställa ett Presonus Audiobox. Vill bara veta säkert att det går att spela in audio till sequencern syncat med MIDI från extern hårdvara, samtidigt som jag kan koppla in min mixer till interfacet. Om nån vet så vore det uppskattat 🙂

• 4 månader senare...
Postat

Ni som köpt era Presonus Audiobox USB ljudkort, kan väl säga vad ni tycker om de?

Är själv också intresserad av det kortet.

Kör även Mac själv!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.