mixtur Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 En annan som är grym är ju Dave.... http://www.youtube.com/watch?v=gl1YyLrarwM Svårt sjukt
Krokodil Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Någon mer än jag som sett dokumentären om just Jimmy Rosenberg? Den var bra, tyckte jag.
joachime Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Kanske inte den bäste rent teknikst, men godfather av modern amerikansk folk fingerpicking är han. Det är rytmiskt, det är medryckande och det är show. Inte så mycket show i just det här klippet, men rackarns medryckande. Tolvsträngat, mina damer och herrar.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Har alltid undrat hur fan det här gick till
cwikdahl Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Denna tråd fick mig "osökt" att tänka på Andreas Öberg: Gypsy: Jazz blues: Finns mycket på youtube. Gick jazzkurs med honom för många år sedan. Bara att inse att man är omspelad tusen gånger om... 😆😆 /Claes
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 24 februari 2009 Postat 24 februari 2009 Jo det finns Svenska hot lirare oxå, den här killen var kanske inte riktigt på samma nivå men verkligen helt ok och intressant. En mjukare mera lazy laid back ton på nåt sätt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.