debatt Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 (redigerat) Hej! Portabel dator och Stationär dator. Hur kopplar jag samman mitt pcmcia E-mu 1616 ljudkort med en E-mu 1010 pci card-krets, ett nytt E-mu Tracker Pre usb 2-ljudkort och ett E-mu xMidi 2x2 midiinterface? E-mu 1616 hade jag från början. 4495 kr. [Midi in/ut, line in, line ut, ac/dc] Numera inte kompatibel med min nuvarande laptop. E-mu 1010 pci-kretskortet tänkte jag var bra att ha för att kunna koppla in det laptop-ljudkortet i en stationär dator - man kan förvisso köpa en billigare SYBA-adapter för 200 kr om man vill, men nu är det E-mu original för 1495 kr. [pci-krets]. Kommer en pci-expresskrets så småningom i vår. Pris=? E-mu Tracker Pre usb 2.0 är bra för då kan jag ha det till min bärbara Toshiba-laptop, men samtidigt nyttja den som mikförförstärkare och sedan in i E-mu 1616. 1495 kr. [usb 2, ac/dc] E-mu xMidi 2x2 för att kunna använda Midi både stationärt och portabelt till Toshiban. E-mu Tracker Pre saknade ju Midi-anslutningar. 580 kr. [midi in/ut, usb] Men hur kopplar jag ihop allt, tänker främst på Midiinterfacet. Var kommer det in i bilden? Föreställ er dels den portabla varianten och sedan den stationära varianten. //:debatt Redigerat 21 februari 2009 av debatt
spass Postat 21 februari 2009 Postat 21 februari 2009 hur många ingångar behöver du egentligen? E-mu Tracker Pre funkar ju även till stationär och då behöver du ju inte lägga pengar på ett E-mu 1010 pci såvida du endast behöver 2 kanaler fast då får du ju inte användning för ditt gamla ljudkort midiinterface har inget med ljudkort att göra latency styrs av ljudkortet/datorn det finns även billigare midiinterface än det du anger man kopplar in det via usb och sen funkar det de flesta klaviatur man köper dag har ju inbyggt midiinterface
debatt Postat 21 februari 2009 Trådstartare Postat 21 februari 2009 (redigerat) midiinterface har inget med ljudkort att göradet finns även billigare midiinterface än det du anger man kopplar in det via usb och sen funkar det de flesta klaviatur man köper dag har ju inbyggt midiinterface Alla, inkl de i affä'n har sagt att jag måste köpa ett Midi-interface om jag köper ett ljudkort som saknar midi. Tänkte köra med E-mu rakt av i så fall. Om man kopplar in Midi-interfacet via usb så är det till datorn man gör det alltså?! Mitt klaviatur har både usb och Midi in/ut, samt line ut L/R. Vad jag förstår så kopplar jag mitt E-mu Tracker Pre till mitt E-mu 1616 - line ut L/R, till line in L/R. Sedan kan jag använda båda mikpreampsen på E-mu Tracker Pre och båda mikpreampsen på E-mu 1616. Om jag även använder stereomikingången (minitele) på E-mu Tracker Pre, så blir det totalt 5 mikingångar (varav en i stereo), annars 4. Väljer jag att koppla in 1, 2 eller fler mikpreamps till E-mu 1616, så får jag ännu fler mikmöjligheter. Midi-interfacet kopplar från usb till usb på datorn då eller? Undrar hur jag kopplar Klaviaturet, men det är väl Midi in till Midi ut på Midiinterfacet och vice versa?! E-mu 1616 har också Midi in/ut, men det skiter jag väl i då? Ovanstående gäller en koppling till en kommande stationär dator. Till laptopen kan jag ju bara koppla E-mu Tracker Pre (och Midi-interface), så ska jag ha fler mik in till den så får jag köpa en mixer t.ex. Alternativt använda stereo mik in också, för då får jag iaf 3 mik in, varav en i stereo. Men då gick det väl inte att fantommata?? E-mu 1616 är 3 gånger bättre än Tracker Pre, därför väljer jag att behålla det. Undrar om det gör nåt att ena ljudkortet är ett pcmcia (enligt uppgift 1360 Mbit/sek) och det andra ett usb 2.0 (teoretiskt max 480 Mbit/sek, i realiteten i snitt 240 Mbit/sek). Midi-interfacet är dessutom ett usb 1.1 (enl uppgift 10 Mbit/sek i snitt). 😳 //:debatt Redigerat 21 februari 2009 av debatt
spass Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Alla, inkl de i affä'n har sagt att jag måste köpa ett Midi-interface om jag köper ett ljudkort som saknar midi. Tänkte köra med E-mu rakt av i så fall.Om man kopplar in Midi-interfacet via usb så är det till datorn man gör det alltså?! Mitt klaviatur har både usb och Midi in/ut, samt line ut L/R. om ditt klaviatur har usb så är det troligen ett midiinterface inbyggt och då behöver du inte köpa ett till Vad jag förstår så kopplar jag mitt E-mu Tracker Pre till mitt E-mu 1616 - line ut L/R, till line in L/R. Sedan kan jag använda båda mikpreampsen på E-mu Tracker Pre och båda mikpreampsen på E-mu 1616. Om jag även använder stereomikingången (minitele) på E-mu Tracker Pre, så blir det totalt 5 mikingångar (varav en i stereo), annars 4. Väljer jag att koppla in 1, 2 eller fler mikpreamps till E-mu 1616, så får jag ännu fler mikmöjligheter. tracker pre har bara 2 ingångar om du kopplar in en stereotelemini så bryts de två övriga Midi-interfacet kopplar från usb till usb på datorn då eller? ett usbmidiinterface kopplar du in i en usb-port i datorn Undrar hur jag kopplar Klaviaturet, men det är väl Midi in till Midi ut på Midiinterfacet och vice versa?!E-mu 1616 har också Midi in/ut, men det skiter jag väl i då? om inte ditt klaviatur har eget interface so kopplar man midi ut från klaviarturet till midi in på interfacet klaviaturet sänder, interfacet tar emot om du vill att datorn ska spela upp saker från klaviaturet måste du även koppla midi ut från interfacet till midi in på klaviaturet Till laptopen kan jag ju bara koppla E-mu Tracker Pre (och Midi-interface), så ska jag ha fler mik in till den så får jag köpa en mixer t.ex. Alternativt använda stereo mik in också, för då får jag iaf 3 mik in, varav en i stereo. Men då gick det väl inte att fantommata?? tracker pre har bara två ingångar du kan koppla in en mixer men du får då in alla kanaler på 2 spår om det inte finns fantommatning kan man köpa en exter adaptre för detta men det är ju inte aktuellt här Undrar om det gör nåt att ena ljudkortet är ett pcmcia (enligt uppgift 1360 Mbit/sek) och det andra ett usb 2.0 (teoretiskt max 480 Mbit/sek, i realiteten i snitt 240 Mbit/sek). Midi-interfacet är dessutom ett usb 1.1 (enl uppgift 10 Mbit/sek i snitt). detta borde inte vara ett problem
debatt Postat 22 februari 2009 Trådstartare Postat 22 februari 2009 (redigerat) om ditt klaviatur har usb så är det troligen ett midiinterface inbyggt och då behöver du inte köpa ett till tracker pre har bara 2 ingångar om du kopplar in en stereotelemini så bryts de två övriga ett usbmidiinterface kopplar du in i en usb-port i datorn om inte ditt klaviatur har eget interface so kopplar man midi ut från klaviarturet till midi in på interfacet klaviaturet sänder, interfacet tar emot om du vill att datorn ska spela upp saker från klaviaturet måste du även koppla midi ut från interfacet till midi in på klaviaturet tracker pre har bara två ingångar du kan koppla in en mixer men du får då in alla kanaler på 2 spår om det inte finns fantommatning kan man köpa en exter adaptre för detta men det är ju inte aktuellt här detta borde inte vara ett problem Men då E-mu Tracker Pre inte har Midi måste jag ju köpa ett midi-interface, även om klaviaturet har midi. Vart ska jag annars koppla Midi in/ut från klaviaturet? Ja, jag läste att stereo tele mik in gör så att de övriga två bryts, varför jag egentligen inte har någon anledning att köpa Tracker Pre, utan det funkar väl så bra med E-mu 0404 och då slipper jag ju köpa Midiinterfacet, vilket gör att det går på ett ut prismässigt. Det har ju dessutom Midi in/ut och s/pdif. Redigerat 22 februari 2009 av debatt
spass Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Men då E-mu Tracker Pre inte har Midi måste jag ju köpa ett midi-interface, även om klaviaturet har midi. Vart ska jag annars koppla Midi in/ut från klaviaturet?Ja, jag läste att stereo tele mik in gör så att de övriga två bryts, varför jag egentligen inte har någon anledning att köpa Tracker Pre, utan det funkar väl så bra med E-mu 0404 och då slipper jag ju köpa Midiinterfacet, vilket gör att det går på ett ut prismässigt. Det har ju dessutom Midi in/ut och s/pdif. du skrev att ditt klaviatur har usb då kör du direkt in usb-kabeln till datorn och så har du midi kommer inte på något annat sätt varför du har usb på ditt klav men om du skriver vilket klav du har så kan jag googla och bekräfta fast det är ju enklare om du gör det själv...
drloop (oregistrerad) Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 debatt med tanke på allt ditt krångel med ljudkort och annat så undrar jag, hinner du någonsin spela musik?
debatt Postat 22 februari 2009 Trådstartare Postat 22 februari 2009 (redigerat) du skrev att ditt klaviatur har usbdå kör du direkt in usb-kabeln till datorn och så har du midi kommer inte på något annat sätt varför du har usb på ditt klav men om du skriver vilket klav du har så kan jag googla och bekräfta fast det är ju enklare om du gör det själv... Ok, så midi-information går genom usb! Jaha. Så att ha och använda midi-portarna är bara till om jag kopplar ihop ännu fler enheter, typ sequenser och trummaskin - som jag också har, men inte använt på fem år... Borde kanske byta inbyggt lithiumbatteri på dem *tänker högt*. Den där sequensern jag har är en gammal Alesis MMT8 - för åtta samtidiga toner max, har jag för mig. Kanske skulle börja nyttja den, eftersom klaviaturet inte har någon inbyggd sequenser alls faktiskt. Kan man få ut noter via usb, på papper? Det är annars den mest intressanta användningen av midi för mig. Notutskriftsprogram alltså. Redigerat 22 februari 2009 av debatt
drloop (oregistrerad) Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Nej, nej debatt! Inga externa enheter för din del. Det blir bara en massa krångel. Koncentrera dig på att få nåt att funka. Sequensern och trummaskinen har du i prinicp ingen nytta av då du säkert redan har ett inspelningsprogram med midifunktionalitet samt att du kan hämta bättre trummaskiner på nätet som plugin.
debatt Postat 22 februari 2009 Trådstartare Postat 22 februari 2009 (redigerat) 😄 Låt säga att jag köper E-mu Tracker Pre (som saknar Midi) och senare vill koppla ihop ett antal prylar via Midi, ska jag då koppla ett separat Midi-interface till en av datorns usb-portar? Frågan gäller egentligen, finns det inga fördelar med att ha Midi-interfacet inbyggt i ljudkortet? En sak jag undrar över det är att Tracker Pre kan gå med bara usb-strömmen och E-mu 0404 som har usb kräver dock ac/dc nätström ifrån väggen. Tyder det på att E-mu 0404 är bättre - eller tvärtom? Eller rättare sagt, att E-mu 0404 kan leverera bättre resultat=bättre dynamik, vilket jag läst om... Däremot kan man INTE ha E-mu 0404 som en fristående mikpreamp... eller? Redigerat 22 februari 2009 av debatt
spass Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 Låt säga att jag köper E-mu Tracker Pre (som saknar Midi) och senare vill koppla ihop ett antal prylar via Midi, ska jag då koppla ett separat Midi-interface till en av datorns usb-portar? Frågan gäller egentligen, finns det inga fördelar med att ha Midi-interfacet inbyggt i ljudkortet? En sak jag undrar över det är att Tracker Pre kan gå med bara usb-strömmen och E-mu 0404 som har usb kräver dock ac/dc nätström ifrån väggen. Tyder det på att E-mu 0404 är bättre - eller tvärtom? Eller rättare sagt, att E-mu 0404 kan leverera bättre resultat=bättre dynamik, vilket jag läst om... Däremot kan man INTE ha E-mu 0404 som en fristående mikpreamp... eller? midi-interface är något helt annat än ett ljudinterface ibland sitter de ihop ibland inte men de jobbar med olika drivrutiner enda fördelen är ju att det är kompakt tillsammans 0404usb är mer komplicerat och har en massa lysdioder mm som drar massa ström det tyder inte på att det är bättre men kan vara det du måste läsa tester det borde gå att använda 0404usb som extern preamp även om de inte skriver det ljudkortet har direct monitoring även om det inte är kopplat till datorn alltså får du ut signalen till lineutgångarna precis som en extern preamp
Magpie Postat 22 februari 2009 Postat 22 februari 2009 EMU 0404 usb2 går utmärkt att använda som fristående mic preamp, midi, digital in/ut mm och den behöver inte vara ihopkopplad med en dator. Däremot behöver den som sagt alltid extern ström. Fyndade nyligen ett begagnat (nyköpt) 0404 för 1100 kr inkl frakt och är supernöjd hittills. Verkligen prisvärt! 😆
debatt Postat 22 februari 2009 Trådstartare Postat 22 februari 2009 Hej Skatan! Man använder alltså line ut på E-mu 0404 usb in till line in på E-mu 1616 pcmcia om man vill ansluta det senare till en stationär dator via pci/pciexpress-kort, alternativt till en laptop OM denna har en pc card typ II-plats?
Magpie Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Ja man har både analoga (balanced out) och digitala utgångar + midi att välja på med 0404 usb.
debatt Postat 23 februari 2009 Trådstartare Postat 23 februari 2009 (redigerat) En fundering till... Kan man använda FANTOMMATNING på E-mu 0404 usb, koppla den från linje ut L/R till ett par linje in på baksidan på E-mu 1616, men på E-mu 1616 INTE köra med fantommatade mikar, utan med ett par kondensatormikar UTAN fantommatning? Varför jag undrar detta beror ju på att inget av ovanstående ljudkort kan hantera 1 fantomamatad och 1 icke fantommatad kondensatormik samtidigt, vilket är så jag vill köra i början, då jag köpt min första fantommatade kondensatormik. [Jag har tre kondensatormikar, men ingen är fantommatad. Tänker komplettera med 1-2 kondensatormikar med fantommatning.] 😄 slem//:debatt Redigerat 23 februari 2009 av debatt
spass Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 En fundering till... Kan man använda FANTOMMATNING på E-mu 0404 usb, koppla den från linje ut L/R till ett par linje in på baksidan på E-mu 1616, men på E-mu 1616 INTE köra med fantommatade mikar, utan med ett par kondensatormikar UTAN fantommatning?Varför jag undrar detta beror ju på att inget av ovanstående ljudkort kan hantera 1 fantomamatad och 1 icke fantommatad kondensatormik samtidigt, vilket är så jag vill köra i början, då jag köpt min första fantommatade kondensatormik. [Jag har tre kondensatormikar, men ingen är fantommatad. Tänker komplettera med 1-2 kondensatormikar med fantommatning.] vad har du för kondenatormikar utan fantommatning jag trodde alla kondens behövde fantom dynamsika mikar har ingen fantommatning! men dynamiska kan du oftast koppla in där det finns fantommatning utan problem
joachime Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 vad har du för kondenatormikar utan fantommatningjag trodde alla kondens behövde fantom dynamsika mikar har ingen fantommatning! men dynamiska kan du oftast koppla in där det finns fantommatning utan problem Debatt kör elektretmickar från Sony (matning från batteri). Till Debatt: Nu har jag inte orkat läsa igenom allt i den här tråden. Men det verkar nästan som att du söker upp problemen. 🙂 Köpte du inte ny dator alldeles nyss och hade problem att få ditt EMU att fungera tillfredställande? Nu verkar det som att du fått för dig att ansluta ännu fler enheter till samma system. Och alla ska vara från EMU? 😄 Som doktor Loopen och skatan redan antytt, koncentrera dig på musiken för ett tag!
debatt Postat 23 februari 2009 Trådstartare Postat 23 februari 2009 (redigerat) Debatt kör elektretmickar från Sony (matning från batteri). Till Debatt: Nu har jag inte orkat läsa igenom allt i den här tråden. Men det verkar nästan som att du söker upp problemen. 🙂 Köpte du inte ny dator alldeles nyss och hade problem att få ditt EMU att fungera tillfredställande? Nu verkar det som att du fått för dig att ansluta ännu fler enheter till samma system. Och alla ska vara från EMU? 😄 Som doktor Loopen och skatan redan antytt, koncentrera dig på musiken för ett tag! Nej, tvärtom! Jag lär av misstagen och försöker nu istället minimera problemen genom att veta så mycket som möjligt om prylarna INNAN jag köper dem. Att jag måste ha ett annat ljudkort är väl inget märkligt? Jag tror det är gränssnittet som är problemet, men du menar att det är varumärket? Parallellt med de inspelningstekniska problemen så har jag spelat gitarr m.m., så visst koncentrerar jag mig på musiken också. Men det vore bra om det gick att spela in. 🙂 Redigerat 23 februari 2009 av debatt
joachime Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 Nej, tvärtom! Jag lär av misstagen och försöker nu istället minimera problemen genom att veta så mycket som möjligt om prylarna INNAN jag köper dem.Att jag måste ha ett annat ljudkort är väl inget märkligt? Jag tror det är gränssnittet som är problemet, men du menar att det är varumärket? Parallellt med de inspelningstekniska problemen så har jag spelat gitarr m.m., så visst koncentrerar jag mig på musiken också. Men det vore bra om det gick att spela in. 😄 Inser nu hur dumt det är att svara i en tråd utan att läsa igenom först. Tyvärr hinner jag inte göra om göra rätt för tillfället och svarar bara på ditt senaste inlägg. Det är helt rätt tänk, tycker jag! Jag skulle kolla upp vad andra har för erfarenheter med just den datormodell du använder. Nästa steg är att kolla om det finns några kända problem med den typ av firewire-/usb-/pc-card-anslutning du använder dig av. Jag tror heller inte att EMU är boven bakom dina problem. Däremot finns det viktigare parametrar än märket vid val av nytt ljudkort. Lycka till!
spass Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 men om han nu kör elektretmickar: kan man koppla in dem där det redan finns fantommatning utan att förstöra dem?
debatt Postat 23 februari 2009 Trådstartare Postat 23 februari 2009 (redigerat) men om han nu kör elektretmickar:kan man koppla in dem där det redan finns fantommatning utan att förstöra dem? Nej, det kan jag inte med de kondensator elektret-mikarna. Har redan kollat det med Sony. Sedan har de telekontakter också... men det lär finnas adapters till xlr... eller? På E-mu 0404 usb så ska man ju inte använda teleingången i mitten av kontakten för mikrofon. På E-mu 1616 pcmcia går det dock bra att göra så - nivåacceptansen är bredare. Redigerat 23 februari 2009 av debatt
drloop (oregistrerad) Postat 23 februari 2009 Postat 23 februari 2009 debatt, jag kan bara konstatera att som du micklar och försöker koppla gerjer så kan det bli problem. Varför skall du in i 1616 och krångla när du funderar på att köra ett 0404. Det blir så ofattbart mycket meck vid inspelning. Själv försöker jag hålla mig till enklaste rakaste sättet att spela in på för minsta strul. Men var och en blir salig på sin tro.
Magpie Postat 24 februari 2009 Postat 24 februari 2009 Nej, det kan jag inte med de kondensator elektret-mikarna. Har redan kollat det med Sony. Sedan har de telekontakter också... men det lär finnas adapters till xlr... eller? På E-mu 0404 usb så ska man ju inte använda teleingången i mitten av kontakten för mikrofon. På E-mu 1616 pcmcia går det dock bra att göra så - nivåacceptansen är bredare. Ja det finns tele/xlr adapter. Vart har du läst att en mik med telekontakt skulle fungera dåligt i kombiingången på 0404 usb? Det fungerar utan problem, både med tele och xlr. Att använda både en 48v kondensator + en vanlig dynamisk samtidigt går bra. Jag vet inte om elektretmickar samtidigt som fantommatning fungerar.
debatt Postat 24 februari 2009 Trådstartare Postat 24 februari 2009 1) Ja det finns tele/xlr adapter. 2) Vart har du läst att en mik med telekontakt skulle fungera dåligt i kombiingången på 0404 usb? 3) Det fungerar utan problem, både med tele och xlr. 4) Att använda både en 48v kondensator + en vanlig dynamisk samtidigt går bra. 5) Jag vet inte om elektretmickar samtidigt som fantommatning fungerar. 1) Bra, då ska jag köpa två sådana till min Sony ECM99-stereomik. 2) På Studio Forum. Om nu inte vb skrev att det gällde TrackerPre - om det nu gäller den... 3) Bra, då kan jag iaf köra med min monoelektret vid centrumhålet och ena delen av min stereoelektret vid halsen, vid akustisk gitarrinspelning. 4) Mm. Det får mig att vilja köpa en dynamisk Shure SM57 för gitarrampinspelning och nån mik med fantommatning, typ MXL V67G 5) Nej, iaf inte mina gamla från slutet av 70-talet och mitten av 80-talet... men inte heller min Sony stereoelektretmik från 2007 pallar det. Kontentan blir ju att jag kan vilja köra med två fantommatade mikar vid vissa tillfällen, så ett köp av två sådana samt en dynamisk hade varit bra att ha. Fick jag svar på iaf jag kan köra med två fantommatade mikar i E-mu 0404 usb och två utan fantommatning i E-mu 1616... samtidigt!!? Dr Loop och övriga ängsliga: jag ska inte konstra, ska primärt försöka få det att fungera bara. Nytt ljudkort räknar jag med att det krävs. //:debatt
Magpie Postat 24 februari 2009 Postat 24 februari 2009 Fick jag svar på iaf jag kan köra med två fantommatade mikar i E-mu 0404 usb och två utan fantommatning i E-mu 1616... samtidigt!!?//:debatt Två fantommatade mickar in i 0404 usb går fint. (0404 manualen finns att ladda hem) Om du sedan har två extra ingångar i ditt 1616 (utöver de redan två omatade) så borde det fungera fint. Är det inte enklast om du skaffar ett ljudkort med fler in/ut som klarar allt på en gång, istället för två stycken?
debatt Postat 25 februari 2009 Trådstartare Postat 25 februari 2009 (redigerat) Om den kan ena kan stå som fristående så är det helt ok att köra E-mu 1616 som "ljudkort" in i en stationär dator. Ikväll/natt hände något. Jag lyckades installera E-mu 1616 pcmcia i min gamla laptop igen. Men den lider ju av grafikbrister, så det blir bara jobbigt... Hursomhelst, så långt hann jag ju komma att jag spelade in flera audiospår efter varandra (mik) och hörde allt helt problemfritt och utan biljud. Jag kunde även höra allt under uppspelning, ja precis som det ska vara. Inställningen för drivrutin jag hade valt var inte E-mu ASIO utan ASIO Multimedia Driver. Dessutom var det inte möjligt att förbocka "Direct Monitoring" då, men det ska det kanske inte vara?! När jag sedan skulle prova att köra E-mu 1616 pcmcia i min nya Toshiba-laptop så kajkade det ur fullständigt! Datorn ville inte ens starta. Och nu när jag kollar i kontrollpanelen och har tagit bort E-mu 1616 för att köra på det inbyggda ljudkortet så är det nåt som inte stämmer - det står ok för uppspelning av ljud, men allt är grålagt vad gäller inspelning - så har det aldrig varit förut! Bör väl försöka avinstallera drivrutinerna till E-mu 1616 pcmcia en gång och installera dem på nytt. Det såg nämligen annorlunda ut på skärmen när jag installerade E-mu 1616 pcmcia på min HP jämfört med min nya Toshiba. På Toshiban klickade jag ju initialt bort "datorn har funnit ny maskinvara", men sedan hittade den ju det ändå. I min gamla HP-laptop (med inbyggd hdd på 4200 rpm f.ö.) så delade E-mu 1616 pcmcia irq med grafikkortet och 2-3 andra grejer, men tydligen utan större problem, iaf i jämförelse med Toshiban. Firewiren låg på samma irq som det inbyggda ljudkortet. Patch-Mixern känner jag mig rätt hemma med, det har inte varit den som varit problemet, utan kompatibiliteten mellan Toshiba-laptopen och E-mu 1616 pcmcia-ljudkortet och möjligen kan det vara adapterns fel. Nu har någon yrat om att SYBA har en adapter tydligen. Hört talas om det någon? 😕 sputum//:debatt Redigerat 25 februari 2009 av debatt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.