Jump to content
Annons

Bygga monitor hylla?


Sjodahl

Recommended Posts

Hej!

Någon som vet vart man hittar såna här ben som sitter under monitorerna på denna bild? 😄

Tycker det ser mycket snyggt ut 🙁

Ciao

post-7188-1235074441_thumb.jpg

Redigerat av Sjodahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Åk till närmaste skrotupplag och fråga om du får kika runt lite (stolar med metallram borde väl fungera finfint, kapa av och spraymåla/lacka i valfri färg)

Jobbar man inom trä- eller metallindustrin eller känner någon som gör det har man alltid en klar fördel när man ska bygga något. 😄

Jag tycker att egna, unika custombyggen är coolast.

Annars är det väl bara att åka till närmaste bygghandel eller liknande om man har för lite fritid.

Redigerat av Nordlicht
Link to comment
Dela på andra sajter

enklast är att kapa till några rör och borra hål i bordet( ner i hava skivans tjocklek) och trycka i rören och samma sak i skivorna som monitorerna ska stå på.

sä här hade jag i gamla studion, rör och fötter(skruvas fast i skivan) jag hitta hos bygghandeln.

post-19551-1235080305_thumb.jpg

Redigerat av adrumdrum
Link to comment
Dela på andra sajter

Staffan (oregistrerad)

Sjodahl, måste det vara metall ? Annars rekommenderar jag att du gör det i trä och målar dom i någon lämplig färg. Själv så byggde jag liknande stativ genom att kapa av en sopkvast i lämpliga längder och skruva fast dom i en masonitplatta. Det blev mycket stabilt och dessutom billigt. Allt som allt tog det en timme att bygga inklusive målning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...