Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

funderar på att köpa guitar rig 3, låter det som på riktigt när man kombinerar tex en jcm med en bra låda, eller hör man stor skilnad mot en riktig förstärkare som står uppmickad? och kan man använda sina gamla effectpedaler till detta som man använder live till marshallstärkaren, funkar det att sätta en gammal tubscreamer och en wah wah, sedan in i dator i guitar rig och det låter bra ut i monitorerna? skulle va roligt att veta sånt innan man köper d

Annons
Postat

Man kan skruva till riktigt bra ljud med guitar rig 3 tycker.

Själv har jag lättare att få till bra ljud med guitar rig 3 än vad jag kan få ut från min förstärkare.

Kolla in http://www.guitarampmodeling.com/ för lite tips och trix.

Postat (redigerat)

Man kan kanske säga, att Guitar Rig 3 låter nog lika "på riktigt" som konkurrensen - dvs andra liknande produkter. Så jag tror inte man hittar någon virtuell gitarr-stärkar plugg som låter betydligt mer riktigt. Skillnaden mellan de olika märkena och modellerna är nog mer än smakfråga, än huruvida någon låter mer riktig än någon annan.

Åtminstone jag, som inte har gitarr som huvudinstrument - och förmodligen de flesta andra dator-användare som inte har gitarr som huvudinstrument - kan tänka så.

Redigerat av Opus99

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.