Anders F Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Hejsan Håller nu på att producera och spela in en låt. Ville dock göra något nytt med trummorna (nytt för mig iaf). Min tanke som dök upp va skitigt, men j-vligt torrt. Går det? 😆 Jag försökte iaf lite idag och ska nu ta en paus. Men när jag sätter mig sedan igen så skulle det vara kul om man hade några andras åsikter att ta med sig också. Jag har försökt skita ner dem lite med pluggen lo-fi och dragit på en aning saturation. Jag lägger ut två filer. En med lite bakgrundsinstrument så som jag tänkt att det ska spelas in sedan så bry er inte om ljudet och lite felspel på dem. Exempelvis är den akustiska bara lajnad, så det låter inte kul, men visar ändå lite av stilen det är tänkt till. Ska komma på en manlig sångare sedan med rockig röst är tanken. Andra filen är bara trummorna så att ni kan lyssna på dem för sig självt. Tycker personligen shakern gav lite sug-känsla till virveln utan att jag behövde särskilt mycket low mid på virveln. Gillade även klockläckaget från cymbalen in i kaggemicken då kompressorn gjorde så att det nästan blev en delaykänslan på den. Eller tycker ni jag är ute och cyklar? Ska jag på och mixa trummorna som jag brukar kanske? Hoppas på åsikter som jag kan ta med mig sedan när jag sätter mig igen. NY INFALLSVINKEL!!!! 2009-02-28 Bytte infallsvinkel lite. Vad tror ni om detta? Är det för mycket fokus i mellanregistret på trummorna? Har en idé om att låta en trummis spela exakt lika dant som de programmerade och blanda det akustiska settet med dessa för att ge extra skjuts och liv i trummorna. Vad tror ni om den idén? Men tanken är väll att grunden ska vara åt det hållet som de programmerade nu drar sig åt. I produktionen är tanken sedan att det ska med en Cello också 😐 Fortfarande bara slaskintrument så ni inte tänker på ljudet på de andra instrumenten. http://www.speedyshare.com/362502600.html MVH Anders Redigerat 28 februari 2009 av Gizmozis
osiris Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Lät varken speciellt skitigt eller torrt.. kaggen var på tok för stor i mixen dock.. för basig.. mina 2 öre.
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Satt vid dålig lyssning. Tycker det låter jättebra! Utan att vilja leta likheter fick jag ändå en koppling till trum- och totalljud på John Cougar Mellencamps "The Lonesome Jubilee" och det menar jag som en verklig komplimang! Skall bli spännande att få höra vilken riktning detta alster tar. Prova fullt ut! Jobba vidare på det torra temat. Vill Du så lyssna lite på det jag tipsade om. Det är ingen risk att Du "plankar". Musikstilarna skiljer sig mycket. Skivan jag tipsar om låter verkligen organiskt, naturligt, akustisk och torrt utan att låta tråkigt.
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Tack så mycket båda två för kommentarerna. Verkligen två åsikter som går isär 😐 Angående kicken så håller jag inte med om att den är för stor i mixen (just nu iaf). Tvärtom så tycker jag nog att den bär mixen en hel del. Men det kan ju ändras när man lyssnar med fräscha öron och jag ska lyssna lite extra efter det. Helhetsljudbilden är dock lite basig nu, speciellt en resonanston på gitarren och basen är ju en synth. Men nu gällde det bara trummorna 😄 Kan ju tillägga att jag inte vill ha ett popigt sound direkt, utan mer åt rock än pop. Ska även ta och lyssna på det du tipsade mig om wonderboy. Fyll gärna på med mer så jag tar med mig allas åsikter sedan när jag ska sätta mig igen med fräscha öron och skruva på trummorna 😮 MVH Anders
osiris Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 En mono-rumsmick totalmanglad med en 1176'a att blanda med kan nog va en grejj.. eller allmän parallellkomprimering utav helvete. 😐 Va har du för referenser?
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 En mono-rumsmick totalmanglad med en 1176'a att blanda med kan nog va en grejj.. eller allmän parallellkomprimering utav helvete. 😐 Va har du för referenser? Inget är paralellkomprimerat ännu. Det brukar jag inte göra förrän i slutet, men det kommer oftast på i slutet som sagt. Ibland med 1176 eller ibland med Impact pluggen. Impact ger lite mer fokus på övre mellanregistret vid paralellkomprimeringen upplever jag än vad 1176:an gör, så det märker jag lite sen vilken jag vill använda. Mina referenser är väldigt många i detta trumsound, men jag utgick inte från någon särskild utan ville skruva efter vad jag hör i huvudet, och det är ju svårt för någon annan att höra 😄 Jag ville mest veta om det upplevs som helt fel, helt rätt, skönt, irriterande, helt okej, släng trummorna osv. 😮 Tanken är också att det ska inte låta alltför aggresivt här i versen, men inte heller för mesigt , då jag sedan i refrängen ska lägga på distguran och öka intensiteten avsevärt i trummorna. Så detta är även tänkt som en skön kontrast till det. Svårt att förklara, jag vet 🙂 MVH Anders
joachime Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Lyssnade på enbart trummor och hela mixen och associerade i båda fallen med modern country. Jag tycker det kan fylla sin funktion. Håller med Osiris om att bastrumman är för stor. Jag tror du kan skära botten på den och samtidigt behålla ditt sound.
Guitar Nilsson Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jag lyssnade bara i laptophögtalarna, men det var väldigt trivsamt att sitta och fjutta nylonsträngssolon till kompet. Det blir säkert kanonbra. Skönt driv.
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Tack för svar ALLA! Country joachime Nä, men jag förstår vad det är du menar med det. Men det kommer refrängen råda bot på 😉 Ska kika ännu mer på botten nu när det är två om sagt det. I och för sig är det svårt att helt bestämma sig innan den riktiga basen kommer på sen. Fyll gärna på alla som vill. Tar gladeligen emot både postiva som negativa kommentarer och tips och trix. MVH Anders
Opus99 Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Det låter boomigt, överbefolkad botten. Speciellt bastrumman och den låga pukan. Det låter som ett kort reverb eller delay på bastrumman och golvpukan. Det blandas med att det är lite sång i bastrumman, låg sång, (kan även vara någon puka som sjunger med) så det blir bluddrigt. Hörde jag det här i min mix skulle jag direkt gripas av impulsen att prova att ta bort de låga frekvenserna ifrån ekot och strama upp gate/expander runt kaggen. Nivåmässigt låter bastrumman stor, och bred, virveln svag och mono-ig och hi-haten låter frånvarande, långt bort. De två mindre pukorna låter också "långt bort" och svaga. Nu är jag personligen förvisso van vid att höra trummor live, och något många missar är att virveln är nästan alltid betydligt högre i volym än bastrumman. Så det här låter skumt för mig. Dessutom är det pinstripe-skinn på pukorna .. fyyy. Som det är just nu skulle jag själv känna att jag skulle köra på mer som vanligt, och sen lägga parallellkompression på hela kitet för att få fram rumskänslan (med skiten i). Jag själv gillade inte shakern innan virveln, och delay-feelingen som crashen skapar känns .. ute och cyklar lite. Det är precis som våra öron vill höra vad vi är vana att höra. Och om vi ska bryta mot den "konventionen" så ska man bryta för att göra något bättre än konventionen - hur paradoxalt det låter. Shakern före virveln och delay-gatade cymbalen låter betydligt mer som ett misstag, eller slappt mixat, snarare än kreativt eller som något som berikar utöver konventionen. Så tycker jag. Redigerat 17 februari 2009 av Opus99
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Det låter boomigt, överbefolkad botten. Speciellt bastrumman och de låga pukorna. Det låter som ett kort reverb eller delay på bastrumman och de låga pukorna. Det blandas med att det är lite sång i bastrumman, låg sång, (kan även vara någon puka som sjunger med) så det blir bluddrigt. Hörde jag det här i min mix skulle jag direkt gripas av impulsen att prova att ta bort de låga frekvenserna ifrån ekot och strama upp gate/expander runt kaggen.Nivåmässigt låter bastrumman stor, och bred, virveln svag och mono-ig och hi-haten låter frånvarande, långt bort. De två mindre pukorna låter också "långt bort" och svaga. Nu är jag personligen förvisso van vid att höra trummor live, och något många missar är att virveln är nästan alltid betydligt högre i volym än bastrumman. Så det här låter skumt för mig. Dessutom är det pinstripe-skinn på pukorna .. fyyy. Som det är just nu skulle jag själv känna att jag skulle köra på mer som vanligt, och sen lägga parallellkompression på hela kitet för att få fram rumskänslan (med skiten i). Jag själv gillade inte shakern innan virveln, och delay-feelingen som crashen skapar känns .. ute och cyklar lite. Det är precis som våra öron vill höra vad vi är vana att höra. Och om vi ska bryta mot den "konventionen" så ska man bryta för att göra något bättre än konventionen - hur paradoxalt det låter. Shakern före virveln och delay-gatade cymbalen låter betydligt mer som ett misstag, eller slappt mixat, snarare än kreativt eller som något som berikar utöver konventionen. Så tycker jag. Mycket tack för svaret. Men jag ger inte upp ännu ☺️ Men jag har lagt på en extra cymbal som inte rytmiseras. Jag som gillade shakern 😛 Virveln låter inte bara mon-ig, den är mon-ig helt och hållet tror jag till och med. Tanken är att den ska få blomma ut i refrängen för att ge ett extra lyft. Jag spelade lite slarvig in refrängen och gjorde så som jag tänkt med virveln som du kan lyssna på, samt tog jag bort en hel del av lågbasen i trummorna och så tog jag bort lo-fi pluggen för att de skulle vara lite mer öppna. Elgitarren som jag la nu är bara en plugg som jag inte brytt mig. Det ska inte användas sedan utan då ska jag spela in med stärkare och en riktigt gitarrist som kan få lite mer attityd i spelet än vad jag kan 🙂 Men jag tänkte mer för att demonstrera tanken där jag låter trummorna "blomma" ut lite. Och nu kanske det går ifrån countryn lite iaf 🙂 Men va f-n. Denna idé kanske inte funkar alls. Vi får se, annars går jag tillbaka till det traditionella. http://www.speedyshare.com/743410363.html MVH Anders
Liquid_6 Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Skönt akustiskt parti å skönt ljud på det ochså som faen,började spela piano till det å åkte iväg på en skön resa,oj det kanske lät flummigt 😛 .
creel (oregistrerad) Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Här finns en del att jobba på... Om jag var du skulle jag byta till några helt andra trumsamples. Ska man göra trummor torra är det viktigt att de låter stort. Din virvel var inte så himla torr heller, den lät bara fjuttigt och tunt. Virveln har lite rumsljud hör jag men ett väldigt litet rum (vilket aldrig låter bra på virvlar enligt mig), och ingen stereobredd. Baskaggen har en rejäl "tjong" i låga basregistret. Den låter för övrigt väldigt triggad och lite "äcklig" enligt mig. Hursomhelst så är den ändå lite klen precis som virveln. Och med den rejäla klumpen i basen så gör det att det låter onaturligt och "tungrott". (ungefär som att ro motströms och skrovet är nästan på grund, haha) Den basiga baskaggen bromsar liksom upp flytet i låten. Skulle man byta ut trummorna och göra de stora skulle mixen få ett enormt lyft. Gitarrerna låter proffsigt inspelade, de kan finslipas med lite eq hör man dock. Fast den distade gitarren på slutet låter hemskt, låter jätte-B jämfört med de andra som låter proffsigt. Förresten, de där akustiska gitarrerna som bara drar lite ackord, de känns inte helt klockrena. Svårt att sätta fingret på vad men jag hör att de låter lite för mycket i det övre mellanregistret iaf, så om man drar ner lite där nånstans kommer de smälta in bättre. De låter lite tunna och lite "piezo" tycker jag. Inte så mycket "stålsträng" i ljudet. En mer produktionskommentar: det känns som du saknar lite "musik"/harmoni och djup i mitten av mixen. Själva kompet och melodierna är väldigt panorerade, inget fel i det, men det låter tomt i mitten av mixen. Du borde ha någonting där - stråkar med mycket reverb/delay, eller några gitarrer som låter stråkaktigt. Jag tycker det känns som att det saknas djup iallafall. Det skulle låta mer producerat och snyggt om du hade något mer som inte låg så "in your face" som det mesta i denna mix gör. Något med långt vackert reverb/delay. Fast ett nytt trumsound och lite pill med gitarrerna kanske skulle göra att det blir bra, menar att då kanske det inte saknas något djup som det gör nu. Jag hade provat lägga melodierna lite mer i mitten iallafall. Melodigitarrerna krockar lite med ackord/komp-gitarrerna, de verkar ligga ganska lika i panoreringen. Redigerat 17 februari 2009 av creel
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Skönt akustiskt parti å skönt ljud på det ochså som faen,började spela piano till det å åkte iväg på en skön resa,oj det kanske lät flummigt 😛 . nja, lite flummigt kanske, nä då ☺️ Det tar jag bara positivt att du fick feeling att spela med. Då kanske feelingen börjar närma sig. Ska bli riktigt kul att jobba med den här låten. Ser fram emot att få dit den riktiga gitarristen och basisten sen också. Då kommer feelingen höjas ännu mer 🙂 Va länge sedan jag gjorde något eget och det känns kul att ha fått inspiration igen. MVH Anders
Liquid_6 Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 nja, lite flummigt kanske, nä då ☺️ Det tar jag bara positivt att du fick feeling att spela med. Då kanske feelingen börjar närma sig. Ska bli riktigt kul att jobba med den här låten. Ser fram emot att få dit den riktiga gitarristen och basisten sen också. Då kommer feelingen höjas ännu mer 🙂 Va länge sedan jag gjorde något eget och det känns kul att ha fått inspiration igen. MVH Anders Kul att du hittat inspirationen igen.Tycker du ska göra en soft ballad av den istället för att komma in med tung gura på den men det är bara vad jag tycker,fick en så skön vibb av det 😛 Mvh johnnie
Anders F Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 Här finns en del att jobba på... Om jag var du skulle jag byta till några helt andra trumsamples.Ska man göra trummor torra är det viktigt att de låter stort. Din virvel var inte så himla torr heller, den lät bara fjuttigt och tunt. Virveln har lite rumsljud hör jag men ett väldigt litet rum (vilket aldrig låter bra på virvlar enligt mig), och ingen stereobredd. Baskaggen har en rejäl "tjong" i låga basregistret. Den låter för övrigt väldigt triggad och lite "äcklig" enligt mig. Hursomhelst så är den ändå lite klen precis som virveln. Och med den rejäla klumpen i basen så gör det att det låter onaturligt och "tungrott". (ungefär som att ro motströms och skrovet är nästan på grund, haha) Den basiga baskaggen bromsar liksom upp flytet i låten. Skulle man byta ut trummorna och göra de stora skulle mixen få ett enormt lyft. Gitarrerna låter proffsigt inspelade, de kan finslipas med lite eq hör man dock. Fast den distade gitarren på slutet låter hemskt, låter jätte-B jämfört med de andra som låter proffsigt. Förresten, de där stålsträngade akustiska gitarrerna som bara drar lite ackord, de känns inte helt klockrena. Svårt att sätta fingret på vad men jag hör att de låter lite för mycket i det övre mellanregistret iaf, så om man drar ner lite där nånstans kommer de smälta in bättre. En mer produktionskommentar: det känns som du saknar lite "musik"/harmoni och djup i mitten av mixen. Själva kompet och melodierna är väldigt panorerade, inget fel i det, men det låter tomt i mitten av mixen. Du borde ha någonting där - stråkar med mycket reverb/delay, eller några gitarrer som låter stråkaktigt. Jag tycker det känns som att det saknas djup iallafall. Det skulle låta mer producerat och snyggt om du hade något mer som inte låg så "in your face" som det mesta i denna mix gör. Något med långt vackert reverb/delay. Fast ett nytt trumsound och lite pill med gitarrerna kanske skulle göra att det blir bra, menar att då kanske det inte saknas något djup som det gör nu. Jag hade provat lägga melodierna lite mer i mitten iallafall. Melodigitarrerna krockar lite med ackord/komp-gitarrerna, de verkar ligga ganska lika i panoreringen. Hejsan Något annat är själva trummorna är egentligen inte riktigt påbörjat. Allt är egentligen slask. Att den akustiska låter mycket i mellanregistret beror på att den är lajnad som en slask. Ska inte ens använda den gitarren sedan. Panoreringar är också slask på instrumenten. Men de tankar du hade om övrigt i produktionen tar jag med mig. När det gäller att ha stora trummor så känns det som att du vill dra det lite mer åt modern hårdare rock (t.ex paramore) vilket inte alls är vart jag vill gå. Antar att du kanske är ute efter lite mer low mid i virveln? Sedan kanske man kan stämma ner trummorna lite för att göra de större. Men jag vill att trummorna ska vara lite lätta (kanske fjuttiga som du känner det). Iaf i versen. Har en tanke om att dubba virveln i refrängen också med en nedstämds virveln för att ge ännu mer skjuts som jag ska testa. Man tackar för svaret! MVH Anders
creel (oregistrerad) Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Hejsan Något annat är själva trummorna är egentligen inte riktigt påbörjat. Allt är egentligen slask. Att den akustiska låter mycket i mellanregistret beror på att den är lajnad som en slask. Ska inte ens använda den gitarren sedan. Panoreringar är också slask på instrumenten. Men de tankar du hade om övrigt i produktionen tar jag med mig. När det gäller att ha stora trummor så känns det som att du vill dra det lite mer åt modern hårdare rock (t.ex paramore) vilket inte alls är vart jag vill gå. Antar att du kanske är ute efter lite mer low mid i virveln? Sedan kanske man kan stämma ner trummorna lite för att göra de större. Men jag vill att trummorna ska vara lite lätta (kanske fjuttiga som du känner det). Iaf i versen. Har en tanke om att dubba virveln i refrängen också med en nedstämds virveln för att ge ännu mer skjuts som jag ska testa. Man tackar för svaret! MVH Anders Oj 😛 Man skulle bara lyssna på trummorna... sorry, jag läste faktiskt det men måste glömt bort det efter att jag lyssnat ☺️ Sorry! Nej, jag menar inte alls trummor i stil med Paramore, det hade låtit hemskt till detta. Jag menar trummor i denna genre. 🙂 Lyssnade nu igen, äh, de där samplesna är inte så dumma. Det ska nog gå att göra en schysst mix med dem om man har bra grejer och är duktig på att ratta 🙂 Prova jobba med komprimering, och diverse effekter för att få dem låta mer "proddade". Du ville ha dem skitiga men de är ju inte alls skitiga t ex 😑 Virveln låter faktiskt helt ok, baskaggen låter däremot inte alls lika kul just nu, men det beror nog mest på hur den är eq:ad. Att stämma ner virveln var ingen dum idé, tror det skulle bli ett lyft. (och nej, jag är inte förälskad i nedstämda virvlar, men du har faktiskt en ganska ljus virvel här, en aning mörkare tror jag skulle låta bättre) Redigerat 17 februari 2009 av creel
Anders F Postat 18 februari 2009 Trådstartare Postat 18 februari 2009 Oj 🙁 Man skulle bara lyssna på trummorna... sorry, jag läste faktiskt det men måste glömt bort det efter att jag lyssnat 😄 Sorry! Nej, jag menar inte alls trummor i stil med Paramore, det hade låtit hemskt till detta. Jag menar trummor i denna genre. 🙂 Lyssnade nu igen, äh, de där samplesna är inte så dumma. Det ska nog gå att göra en schysst mix med dem om man har bra grejer och är duktig på att ratta 😎 Prova jobba med komprimering, och diverse effekter för att få dem låta mer "proddade". Du ville ha dem skitiga men de är ju inte alls skitiga t ex 🙂 Virveln låter faktiskt helt ok, baskaggen låter däremot inte alls lika kul just nu, men det beror nog mest på hur den är eq:ad. Att stämma ner virveln var ingen dum idé, tror det skulle bli ett lyft. (och nej, jag är inte förälskad i nedstämda virvlar, men du har faktiskt en ganska ljus virvel här, en aning mörkare tror jag skulle låta bättre) Hejsan Inget att säga sorry för 🙂 Jag gick upp en storlek på virveln men stämde dock inte ner den. Men jag tycker det blev bättre med en större virvel. Sedan som du sa så är det inte skitigt. F-n har jag gått ifrån min grundtanke lite, och visst hade jag det. Så en bitcrusher slängde jag på virveln och det blev rätt coolt alltså måste jag säga 🙂 Och bara refrängen med bitcrusher, större virvel och mer rum på kaggen för att den ska låta mindre triggad. Även blandat in lite mer talkback mick för att skita ner lite till 🙂http://www.speedyshare.com/225980474.html En undran bara, vad är det riktigt för stil detta hamnar i? Jag har inte en aning 🙂 MVH Anders
Opus99 Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 (redigerat) http://www.speedyshare.com/225980474.htmlEn undran bara, vad är det riktigt för stil detta hamnar i? Jag har inte en aning 🙁 Janis Joplin goes Toto? 😄 Redigerat 18 februari 2009 av Opus99
Anders F Postat 18 februari 2009 Trådstartare Postat 18 februari 2009 Kul att du hittat inspirationen igen.Tycker du ska göra en soft ballad av den istället för att komma in med tung gura på den men det är bara vad jag tycker,fick en så skön vibb av det 🙁 Mvh johnnie Nja, nån ballad kommer det nog inte bli. Men man kan göra en alternativ cersion. Melodin som sedan kommer läggas på skulle funka lika bra till en ballad. Så en akustisk version kanske man ska göra sedan 😄 Kul att du fick skön vibb av den. Kan iaf gldja med att gitarren inte ska vara så distad som version du hörde. Lite mer rockblues över soundet på gitarren får jag nu. Nähä, nu sitter jag inte mer med detta i natt och pillar. Då kommer jag skruva bort mig 😎 MVH Anders
Anders F Postat 18 februari 2009 Trådstartare Postat 18 februari 2009 Janis Joplin goes Toto? 😄 🙁 Du sa iaf två saker som jag tycker om *puh* MVH Anders
mattiasd Postat 19 februari 2009 Postat 19 februari 2009 Det jag inbillar mig som stör e att jag tror att virveln mer eller mindre är lite sen hela tiden..
Anders F Postat 20 februari 2009 Trådstartare Postat 20 februari 2009 Coolt sound! 😎 Tack! 🙂 Mycket har dock hänt med det sen jag la upp sist. Är nog snart nöjd förutom med kicken. Jag hargått ifrån den torra idén och gjorde dem lite blötare. Men jag behöll bitcrush på virveln 🙂 MVH Anders
Anders F Postat 20 februari 2009 Trådstartare Postat 20 februari 2009 Det jag inbillar mig som stör e att jag tror att virveln mer eller mindre är lite sen hela tiden.. Hejsan Att virveln ligger efter hör inte jag. Dock så har jag en shaker som jag skrev innan som gör ett drag innan virvelslaget för att ge känsla av sug i slaget. Det kanske är det du upplever då tanken är att shakern och virveln ska höra ihop så pass mycket i ljudbilden. Men det är något som jag personligen verkigen gillade 😎 Sedan kanske en del av hänget försvinner när musikerna spelar till trummorna och inte till klick som jag gjorde nu Det blir oftast rätt stor skillnad i det tycker jag. MVH Anders
Anders F Postat 28 februari 2009 Trådstartare Postat 28 februari 2009 Liten bump då jag bytt infallsvinkel och har en knasig idé om att lägga på ett riktigt trumset med de programmerade och skulle vilja ha lite tankar kring det. Hur tror ni bäst jag ska stämma de akustiska trummorna för ett ge det där lilla extra skjutsen till dem. Stämma likvärdigt, högre stämning eller lägre stämning? Kan tänka mig att högre stämning kan göra att det sticker ut mer, men jag tycker nog de sticker ut som de är. Lägre stämning kan nog ge lite mer utfyllnad. Men jag vet inte då jag aldrig gjort det såhär förut. Några tankar kring det uppskattas. Om ni inte gjort det så är det fritt att spekulera 😉 MVH Anders
creel (oregistrerad) Postat 28 februari 2009 Postat 28 februari 2009 Jag tycker man ska försöka hålla sig till ungefär samma stämning och ljud om man dubbar trummor. Blir fetast då, mest attack, naturligast, mer fokuserat. Men om man verkligen vill ha en t.ex. lägre stämd trumma och har inga alternativ så funkar ju det.
Anders F Postat 28 februari 2009 Trådstartare Postat 28 februari 2009 Jag tycker man ska försöka hålla sig till ungefär samma stämning och ljud om man dubbar trummor. Blir fetast då, mest attack, naturligast, mer fokuserat.Men om man verkligen vill ha en t.ex. lägre stämd trumma och har inga alternativ så funkar ju det. Hejsan Tack för svaret. Ja alternativ har jag ju när det gäller stämningen. Dock så kommer ju soundet vara lite anorlunda på dubben då det är en människa som spelar, samt andra skinn och annat trumset än vad som är samplat i pluggen. Men då ska jag försöka stämma dom likvärdigt som pluggens då iaf 😆 MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.