Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Är det någon som äger detta fantastiska ram slukar program?

Sitter med en Dual Core 3Ghz med 4gb i ram.

När man laddar Full Choir med 4st röster så går det ej att ladda in allt i ram minnet, hur gör ni med ett 32 bitars system för att få det att fungera?

Påverkar det att jag har ett SLI kopplat grafikkort i datorn? tänkte på minnet som sitter på varje kort som kan ta upp plats för mig?

Vill gärna få detta att fungera med Full Choirs med Wordbuilder då det låter helt underbart.

Det finns inget sätt att ladda ifrån hd´n? eller påverkar det access tiden väldigt mycket?

Tacksam för svar.

Mvh Tommie

Annons
Postat

Har du aktiverat den så kallade 3gb switchen i xp?finns ju en nitad guide här på forumet hur man gör det,sök på ramminne så hittar du den.För övrigt så tar en fyra parts multi upp 1.3 gb för mig så det låter underligt att du inte kan ladda in hela patchen utan problem.

Postat (redigerat)

Sitter själv med en Intel Core 2 Duo 2.13GHZ, 4GB ram och kan ladda in 3 multis utan problem. Se till att DFD funktionen funkar som den ska, den gör att delar av samplingarna läses från disken vilket avlastar ram minnet.

Redigerat av Malice
Postat

Tack som fan, nu blev det ju rätt mycket bättre!

Tänkte väl att någon här på forumet kunde hjälpa till, DFD was the shit!

Mvh Tommie

Postat

När ni laddar en Full Multi WB Tenorer, då är det ju 4st filer som dyker upp, men det är bara en röst som spelas upp konstigt nog, när jag solo lyssnar på 2á 3´e 4é så är det knäpp tyst, får ni också så?

Mvh Tommie

Postat
När ni laddar en Full Multi WB Tenorer, då är det ju 4st filer som dyker upp, men det är bara en röst som spelas upp konstigt nog, när jag solo lyssnar på 2á 3´e 4é så är det knäpp tyst, får ni också så?

Ja, så ska det vara. Om jag ska använda flera körer så öppnar jag en ny Kompakt + en ny wordbuilder.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.