Jump to content
Annons

Seriösa distributörer säljer nu till slutkund

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har varit i kontakt med ett antal distributörer som nu börjar erbjuda försäljning direkt till slutkund pga MRH:s idioti.

Ni behöver alltså inte köpa dyrt hos Musikbörsen eller 4-sound. Ni kan få betydligt bättre priser hos distributören. Det som gjort att distributörerna börjat sälja direkt till slutkund är för att de MRH-anslutna distributörerna har sådana avtal med musikaffärerna så att det blir helt ointressant för musikaffärerna att sälja produkter utanför MRH-avtalet.

Detta har följande distributörer tröttnat på och nu gjort slag i saken.

Nedan har ni länkar till seriösa distributörer inom PRO-Audio där ni kan få den produktinformation och support man förväntar sig.

Produkter från Luthman, Fitzpatrick, Polysonic får man fortsättningsvis inhandla på Rusta, Jula, Biltema, Musikbörsen, 4-Sound.... you name it...

Ett 4-faldigt leve för valfriheten... den leve.. hipp hipp... 😳

http://www.zima.se

http://www.soundware.se

http://www.septon.se

http://www.goldenagemusic.se

http://www.arva.se

http://www.sennberg.se

Redigerat av Analogfreak
Annons
Postat
Nedan har ni länkar till seriösa distributörer inom PRO-Audio där ni kan få den produktinformation och support man förväntar sig.

Bra jobbat AF men hur går jag till väga i praktiken menar du?

Du skriver först: "börjar erbjuda försäljning direkt till slutkund"

Sedan: "ni kan få produktinformation och support"

Menar du att jag som konsument kan handla av dessa leverantörer?

/Hv

Postat (redigerat)
Menar du att jag som konsument kan handla av dessa leverantörer?

/Hv

Svar: Ja!

Distributörerna är oroliga över att fler och fler konsumenter börjar handla utomlands. De svenska MRH-anslutna jättarna är ju bara intresserad av att sälja "sina produkter" från distributörerna inom MRH. Så de distributörer jag nämnde kan sälja till dig som slutkund om den lokala musikaffären inte är villiga att bemöta dina behov och det du efterfrågar.

Redigerat av Analogfreak
Postat (redigerat)

Jag kanske ska tillägga att dessa distributörer inte har några "Kalle-anka-prylar". Så nybörjare och de som söker billiga produkter får nog vända sig till Musikbörsen och 4-Sound som kör Luthmans "Rusta-sortiment". 😉

Redigerat av Analogfreak
Postat

Hmm.. Jooo jag tänkte att jag skulle inhandla en Gibson Les Paul, och ett Apogee-interface... Har dom där distributörerna du nämner det också?

Postat
Hmm.. Jooo jag tänkte att jag skulle inhandla en Gibson Les Paul, och ett Apogee-interface... Har dom där distributörerna du nämner det också?

Dom här distributörerna har studioutrustning och inte musikinstrument lilla vän.

Men Apogee hittar du hos Soundware om du ids kolla lite själv... 😉

Postat

Det här är ju knappast någon nyhet, att det är dyrt att köpa grejor i Sverige osv jämfört med att köpa direkt från staterna vilket jag gärna gör!

Alla återförsäljare i länkarna du bifogat har sålt till privatkunder way back!!!

@godhead, ska du verkligen köpa apogee när du kan få ett så mycket bättre interface av mig o mkt billigare, se säljes på forumet+vendolin, Lynx aurora 8

😉

Postat
Tackar AF!! Bra att veta!

😉

Jo jag tycker det är bra om alla får veta vilka alternativ det finns till de mer och mer resultatinriktade musikkedjorna.... eller jag menar musikkedjan...

Postat

Luthmans sortiment - Kalle-anka prägel?

Ha ha, dom är ju hur breda som helst!

Att dom däremot inte lämnar produktinformation och support själva utan lämnar över detta till handlaren

som från början var dålig på detta vilket blev upprinnelsen till att man kontaktade Luthmans har jag själv

bittert fått erfara.

Postat
Luthmans sortiment - Kalle-anka prägel?

Clas Ohlson och Jula är också breda. 😉

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ha, ha, nej det är dem inte. Har du ens kollat deras hemsida?

Postat
Har du ens kollat deras hemsida?

Ja, och jag hittade nå't som du antagligen köpt ganska nyss....

DieHard (oregistrerad)
Postat

Jaså och vad är det då? ☺️

DieHard (oregistrerad)
Postat
😛 Nej har inte alls köpt Superior 2. Vad har du fått det ifrån?
Postat
🙂 Nej har inte alls köpt Superior 2. Vad har du fått det ifrån?

Härifrån:

Visst jag sucktar också efter SD men kommer köra på AD ett litet tag till

Sedan sålde du din AD plugg därav denna slutsats.

Jag kanske missuppfattade att SD = Superior drummer 2,0? 😲

eller också köpte du andra trummor eller inga alls, vad vet jag?

Hur som helst, om du har handlat ny trummplugg så hoppas jag att du

är nöjd med produkten och din "leverantör" 😆

/Hastalavista

Postat

Jag blir både glad och orolig! AF beter sig i denna tråd som en blandning av sitt gamla och nya jag. Jag tänker avvakta och se hur det har gått för andra innan jag slår till och köper. Har en hel del cash just nu och en hel del på inköpslistan. Bra initiativ, AF, tror jag! Bry Dig inte om kommentaren att det här skulle ha pågått sedan länge, det kunde ju faktiskt vederbörande ha kläckt ur sig för länge sedan i så fall!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Härifrån:

Sedan sålde du din AD plugg därav denna slutsats.

Jag kanske missuppfattade att SD = Superior drummer 2,0? 😄

eller också köpte du andra trummor eller inga alls, vad vet jag?

Hur som helst, om du har handlat ny trummplugg så hoppas jag att du

är nöjd med produkten och din "leverantör" 😉

/Hastalavista

Nja du har inte helt fel. Köpte DFHS 😄

Postat

Hej

Mitt namn är Stephan och jag jobbar på Sennberg AB i Stockholm.

Vi vill dementera AF´s påstående om att vi har börjat sälja direkt till slutkund.

I de fall vi säljer till slutkund handlar det om såkallad "b2b" Business to business - försäljning, alltså försäljning

mellan företag där köparen är slutkund tex företag/organisationer såsom: SVT, Teatrar, Tillverkare mm, ej privatpersoner.

Vi vill på detta sätt bara klargöra vår position och korrigera en direkt felaktighet.

mvh

Stephan Segermark

Sennberg AB

Postat
Hej

Mitt namn är Stephan och jag jobbar på Sennberg AB i Stockholm.

Vi vill dementera AF´s påstående om att vi har börjat sälja direkt till slutkund.

I de fall vi säljer till slutkund handlar det om såkallad "b2b" Business to business - försäljning, alltså försäljning

mellan företag där köparen är slutkund tex företag/organisationer såsom: SVT, Teatrar, Tillverkare mm, ej privatpersoner.

Vi vill på detta sätt bara klargöra vår position och korrigera en direkt felaktighet.

mvh

Stephan Segermark

Sennberg AB

Ajajaj! Vem i hela världen kan man lita på?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.