Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är ute efter 3-4 stycken korta musik snuttar som fungerar bra att loopa. Dessa ska användas som bakgrunds musik på min kommande hemsida, med något futuristiskt intryck. Dem får vara så korta som möjligt, utan att bli allt för repeterande. 30-40 sekunder för varje hade jag tänkt.

Exempel på vad jag är ute efter finner ni: Här

Detta är även den typ av websida jag jobbat på i någon vecka nu, börjar närma sig slutet. Men det saknas unika musik snuttar.

Vad jag kan erbjuda i gengäld är givetvis betalning, eller att det står vem som gjort låtarna och länk till eran/din hemsida. Eller web relaterade tjänster, jag har 5 års erfarenhet. Sidan jag jobbar på kommer att bli välbesökt och dyka upp inom några veckor.

Om någon är intresserad så kontakta gärna mig så kan vi prata mer och jag kan givetvis visa mitt arbete.

(hoppas detta var rätt tråd)

Redigerat av thesvensk
  • 4 veckor senare...
Annons
Postat

Tjena! Ser att tråden är en månad gammal men eftersom du inte fått några svar antar jag att det fortfarande är aktuellt. Jag skulle kunna jobba fram ett antal sådana här loopar till dig på ganska kort tid.

Hör av dig på PM!

Postat

Frän sida, men personligen så är jag inte helt positiv att det smäller igång en jädra massa ljud så fort jag surfar in på en sida, det gör bara att jag sticker därifrån... men nu var det ju inte det denna tråd handlade om...

• 3 veckor senare...
Postat

Hej! Är du fortfarande på jakt efter musiksnuttar?- Har gjort rätt många jingel vinjettsnuttar det mesta mer åt filmmusik hållet dock.

Men om du behöver ett visst instrument eller en känsla . Provar jag gärna.

Pluggo

• 4 månader senare...
Postat (redigerat)

Ljud på en webbsida allt annat än inbakat i en liten mediaplayer eller liknande är inte att rekommendera och om du måste ha det, se till att ha det avstängt som default och att det krävs ett aktivt val för att slå på det.

I alla rekommendationer när det gäller sajtbyggande så är ljud ett stort "NEJ!". Googla lite så får du se. 😕

Edit: sajten var häftig, men jag rekommenderar ljud av som default som sagt. Tänk också på att en hel flashsajt kan ställa till det lite både i snabbhet och indexering hos sökmotorerna.

Redigerat av didjital
Postat

(Ursprungsinläggsfrågeställaren bryr sig säkert inte om den här debatten men det är nåt man får ta)

I 99 fall av 100 är musik och "flashighet" helt fel för en sajt. Men - ibland funkar det, och då funkar det inte att ha ljudet av som default heller. På exempelsajten tycker jag nog det funkar, men det beror väl också på att den verkar vara mest yta och inget innehåll. Ju mer innehåll, desto mindre störande musik. 😄

Det här är tillexempel mycket mycket mycket sämre: http://www.evangelcathedral.net/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.