Jump to content
Annons

Alarmfunktionen i era mobiltelefoner


debatt

Recommended Posts

Jahaja...

så har man vis av erfarenhet lärt sig något nytt. Min nya Samsung-mobil B2700 måste vara påslagen för att alarmfunktionen ska fungera. Oerhört opraktiskt om man vill ta sig en tupplur eller vill lägga sig tidigt och någon ringer/sms-ar.

Annat var det med min gamla Siemens me45! Den kunde vara helt avslagen och när alarmet/väckningen skulle gå igång, så gjorde den det.

Hur e d med era mobiler?

Annars e d bra...

😛

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testa gärna!! Idiotiskt värre om man måste ha mobilen på om man vill väckas först när man sovit färdigt.

Lika idiotiskt som Samsungs andra uppfinning, den där digitalkameran NV-24HD, som man inte kan zooma med utan att videoljudet försvinner. Hur fick den pris?

Av samma anledning som du anger har jag alltid min avstängd.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade just. Jo alarmet går igång även om telefonen är avstängd. Att alarmet är högljutt även om man kör på ljudlöst visste jag sen tidigare (det är däremot inte äggklockafunktionen. Har blitt överkokt pasta nångång).

Sony/Ericsson 610 nånting.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade just. Jo alarmet går igång även om telefonen är avstängd. Att alarmet är högljutt även om man kör på ljudlöst visste jag sen tidigare (det är däremot inte äggklockafunktionen. Har blitt överkokt pasta nångång).

Vad gör du för nåt till pastan? Eller äter du bara pasta allena?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad gör du för nåt till pastan? Eller äter du bara pasta allena?

Ah, tackar som frågar! Lite olika faktiskt, men jag lägger alltid nåt på. Ofta köttfäschås, ibland bacon/lök/ägg, och stresslösningen blir då o då färdigtärnad fetaost och dolmiosås. Korv förstås. Riven eller skivad ost adderas på det mesta, liksom svartpeppar o ketchup. Oliver är kul.

En långsamstekt torrmoj av tärnad kassler, morot, lök, paprika o majs; nedrörd i den färdigkokta pastan tillsammans med grädde och ceyennepeppar uppfanns härom halvåret på caisawargvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, tackar som frågar! Lite olika faktiskt, men jag lägger alltid nåt på. Ofta köttfäschås, ibland bacon/lök/ägg, och stresslösningen blir då o då färdigtärnad fetaost och dolmiosås. Korv förstås. Riven eller skivad ost adderas på det mesta, liksom svartpeppar o ketchup. Oliver är kul.

En långsamstekt torrmoj av tärnad kassler, morot, lök, paprika o majs; nedrörd i den färdigkokta pastan tillsammans med grädde och ceyennepeppar uppfanns härom halvåret på caisawargvis.

En lösning för ännu mer stressade situationer är att helt enkelt öppna en konserv med makrill i tomatsås, och hälla på pastan. Man kan tillsätta lite ketchup också om man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...