Frengers Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 (redigerat) kan ingenting om cubase...men hur spelar man upp skiten?!? hehe....jag har tryckt runt i Drum Editorn men jag får inte igång ljudet sen när jag ska lyssna på det. samma med Key Editorn...men det syns att det spelas upp i Audio Activity-joxet. Men ljudet skulle vart bra att höra... Funkar att spela upp om jag spelar in själv med micken ju. ursäkta min otroliga okunnighet 😉 testar bara lite fall cubase e nåt att ha Redigerat 28 november 2004 av Frengers
brojd Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 (redigerat) kan ingenting om cubase...men hur spelar man upp skiten?!? hehe....jag har tryckt runt i Drum Editorn men jag får inte igång ljudet sen när jag ska lyssna på det. samma med Key Editorn...men det syns att det spelas upp i Audio Activity-joxet. Men ljudet skulle vart bra att höra... Funkar att spela upp om jag spelar in själv med micken ju.ursäkta min otroliga okunnighet 😉 Står det inte i manualen? 🙂 Redigerat 28 november 2004 av brojd
Frengers Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 kan ingenting om cubase...men hur spelar man upp skiten?!? hehe....jag har tryckt runt i Drum Editorn men jag får inte igång ljudet sen när jag ska lyssna på det. samma med Key Editorn...men det syns att det spelas upp i Audio Activity-joxet. Men ljudet skulle vart bra att höra... Funkar att spela upp om jag spelar in själv med micken ju.ursäkta min otroliga okunnighet 🙂 Står det inte i manualen? 😛 har bara läst i HTML helpen....hittar inte nåt som funkar 😉
Rapid Wanker Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Har du valt någon VSTi (F11) som ska spela upp trummorna då (midi out i inspectorn)?
Frengers Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 Har du valt någon VSTi (F11) som ska spela upp trummorna då (midi out i inspectorn)? ja fast jag vet inte fall jag gjort rätt: tog LM-7 på VST 1. tog GM Map på miditracken och valde LM-7 på Drum Map Setup också. sen klickade jag in lite olika trummor i Drum Editor, men det går inte att lyssna på det. vad ska man göra mer?
Frengers Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 äh nu fick jag det o funka bara för det....så ni behöver inte svara mer på denna tråd. Tack.
Iblis (oregistrerad) Postat 12 december 2004 Postat 12 december 2004 Ok. Jag har lagt märke till att detta är ett problem som de flesta nybörjarna har men jag har hittills inte hittat en enda tråd där frågan besvaras. Så om någon kunde hjälpa mig nu så skulle jag bli väldigt tacksam.
Nils-Bill Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Jag vore också tacksam! Jag får inte någon synth att låta när jag spelar på mitt usb-midi-keyboard. Jag ser på kanalen att midi går in men det kommer inget ljud. Var och vad ställer jag in så att jag hör vst-instrumenten? ☺️ Är helt novis på cubase så var inte rädd för att vara för grundläggande... 😉
android Postat 21 januari 2005 Postat 21 januari 2005 Bara för att MIDI går in i datorn innebär det inte att det blir ljud... Ni måste se till att MIDIt går iväg till rätt källa (VSTi eller extern synth) sedan. Följ Rapid Wankers råd så borde det ordna sig...
Duende Postat 22 januari 2005 Postat 22 januari 2005 har aldrig läst manualer....jävla tråk skit 🙂🙁😄🙂 H
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.