Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

kan ingenting om cubase...men hur spelar man upp skiten?!? hehe....jag har tryckt runt i Drum Editorn men jag får inte igång ljudet sen när jag ska lyssna på det. samma med Key Editorn...men det syns att det spelas upp i Audio Activity-joxet. Men ljudet skulle vart bra att höra... Funkar att spela upp om jag spelar in själv med micken ju.

ursäkta min otroliga okunnighet 😉

testar bara lite fall cubase e nåt att ha

Redigerat av Frengers
Annons
Postat (redigerat)
kan ingenting om cubase...men hur spelar man upp skiten?!? hehe....jag har tryckt runt i Drum Editorn men jag får inte igång ljudet sen när jag ska lyssna på det. samma med Key Editorn...men det syns att det spelas upp i Audio Activity-joxet. Men ljudet skulle vart bra att höra... Funkar att spela upp om jag spelar in själv med micken ju.

ursäkta min otroliga okunnighet 😉

Står det inte i manualen? 🙂

Redigerat av brojd
Postat

ursäkta min otroliga okunnighet 🙂

Står det inte i manualen? 😛

har bara läst i HTML helpen....hittar inte nåt som funkar 😉

Postat
Har du valt någon VSTi (F11) som ska spela upp trummorna då (midi out i inspectorn)?

ja fast jag vet inte fall jag gjort rätt:

tog LM-7 på VST 1. tog GM Map på miditracken och valde LM-7 på Drum Map Setup också. sen klickade jag in lite olika trummor i Drum Editor, men det går inte att lyssna på det. vad ska man göra mer?

• 2 veckor senare...
Iblis (oregistrerad)
Postat

Hur gjorde du? Har samma problem.

Iblis (oregistrerad)
Postat

Ok. Jag har lagt märke till att detta är ett problem som de flesta nybörjarna har men jag har hittills inte hittat en enda tråd där frågan besvaras. Så om någon kunde hjälpa mig nu så skulle jag bli väldigt tacksam.

• 1 månad senare...
Postat

Jag vore också tacksam! Jag får inte någon synth att låta när jag spelar på mitt usb-midi-keyboard. Jag ser på kanalen att midi går in men det kommer inget ljud. Var och vad ställer jag in så att jag hör vst-instrumenten? ☺️

Är helt novis på cubase så var inte rädd för att vara för grundläggande... 😉

Postat

Bara för att MIDI går in i datorn innebär det inte att det blir ljud... Ni måste se till att MIDIt går iväg till rätt källa (VSTi eller extern synth) sedan.

Följ Rapid Wankers råd så borde det ordna sig...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.