Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har bestämt mig för att bygga en liten hemma studio. tänkte använda ezdrummer å lägga bas, gitarr å ev sång. Hade tänkt inskaffa en mac, har logic liggandes. Hur stor behöver datorn vara? räcker 1gb ram minne tex? Och vad kostar en minimum dator ungefär? Eftersom ja tänkt arbeta med små projekt behöver ju inte datorn vara en värsting!

Tipsa mig gärna om allt som rör nybörjar studio bygge! gärna bra beggade datorer med. :rolleyes:

Tack på förhand

Redigerat av Kirderf
Annons
Postat
Har bestämt mig för att bygga en liten hemma studio. tänkte använda ezdrummer å lägga bas, gitarr å ev sång. Hade tänkt inskaffa en mac, har logic liggandes. Hur stor behöver datorn vara? räcker 1gb ram minne tex? Och vad kostar en minimum dator ungefär? Eftersom ja tänkt arbeta med små projekt behöver ju inte datorn vara en värsting!

Tipsa mig gärna om allt som rör nybörjar studio bygge! gärna bra beggade datorer med. 🙂

Tack på förhand

1 gb ram fungerar säkert, men det kan bli tröttsamt att sitta och vänta på att datorn ska ladda program och pluggar som ezdrummer. det tar nog 1-2 min för datorn att ladda ljuden till ezdrummer, det gjorde det för mig. det hela beror på hur mycket effekter och annat du tänkte lägga på, till exempel VSTi:s, guitar rig och dylikt. jag tror inte att bara audio-vågor från en mic drar så mycket av datorn om inte massa effekter läggs på.

Om du tänkte köpa en ny/begagnad dator skulle jag nog råda dig att satsa på lite mer än 1 gig ram. I alla fall 2. Men om du redan har en dator med 1 gig ram, så testa den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.