Kringlan Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 (redigerat) // delat från denna tråd // näääää.. lägg av du sitter inte med gamla SB live va?..... vafan. Redigerat 28 november 2004 av Olsberg
android Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 näääää.. lägg av du sitter inte med gamla SB live va?..... vafan. Jop. Allt sitter inte i ljudkortet...
Kringlan Postat 27 november 2004 Trådstartare Postat 27 november 2004 Nej verkligen inte... bara att jag satt å tryckte på det kortet förut. Fick förbannade problem med SX och låst rate på 48... Men jaja.. Det är väll klart att skiten funkar och jag har spenderat pengar och en månads slit och pengar på ett ljudkort jag egentligen inte behövde.
android Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 (redigerat) Jag har inte förstått det där med att SBlive är låst till 48kHz... Har aldrig märkt av det. Men det kanske bara är om man använder ASIO? Jag kör ju med Sonar, MME-drivrutiner och en latency på typ 3,5 minut... Edit: Oops, sorry... Vi åker ju rätt off-topic här... Redigerat 27 november 2004 av android
Kringlan Postat 27 november 2004 Trådstartare Postat 27 november 2004 Jo... Cubase kräver ju lite asio 🙂.. Jo lite offtopic e det ju... blev bara ltie förvånad 🙁
Majken Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Jag har inte förstått det där med att SBlive är låst till 48kHz... Har aldrig märkt av det. Men det kanske bara är om man använder ASIO? Jag kör ju med Sonar, MME-drivrutiner och en latency på typ 3,5 minut... Edit: Oops, sorry... Vi åker ju rätt off-topic här... Visst är det så, ljudkortet är endast låst till 48KHz med ASIO drivrutiner. Med DX/MME går det att köra 44.1KHz utan problem. Detta eftersom man i MME går via windows som konverterar signalen. Men precis som du säger så duger detta jättebra helt beroende på vad man skall göra. Jobbar man enbart med MIDI där man själv programmerar slingorna så är behovet av ASIO egentligen väldigt litet. Det är först när man spelar in saker som det börjar bli viktigt. /Majken
android Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Med DX/MME går det att köra 44.1KHz utan problem. Detta eftersom man i MME går via windows som konverterar signalen. Men precis som du säger så duger detta jättebra helt beroende på vad man skall göra. Jobbar man enbart med MIDI där man själv programmerar slingorna så är behovet av ASIO egentligen väldigt litet. Det är först när man spelar in saker som det börjar bli viktigt. Jamen, visst spelar jag även in grejerna som audio. Håller just på med en låt som i nuläget (nästan klar) består av 17 audiospår med minst en effekt på nästan varenda spår. Och detta på en 866MHz med 256MB RAM... Iofs går det inte direkt smärtfritt, kan inte köra hela låten med alla effekter i realtid, utan får köra en snutt i taget. Men det går iallafall...!! 😆 När man läser om alla som säger att man bara måste ha de snabbaste datorerna börjar man ju fundera... Allt kanske tjorvar ihop sig totalt om jag skaffar ett nytt ljudkort och försöker köra med ASIO....??? 😆 PS. Nu "anmäler" jag den här tråden, så att nån flyttar den nån annanstans...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.