Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 116
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

pme (oregistrerad)
Postat

Suck. Det mesta i TV följer väl manus. Expressen och aftonbladet är väl med på noterna (och kakan) och hos polisen försöker man nog hålla god

min.

Postat

Men snälla nån, kan inte någonting få vara heligt?!! Vart är vi på väg?!! Å andra sidan är det mycket bättre än att de skriver om hur det ser ut i Darfur just nu, eller hur?

Postat (redigerat)

Fast en sak jag inte förstår, vad skulle hända om juryn inte lydde Björkman? Vad tvingar dom till det?

Blir dom avrättade annars? Eller förlorar dom jobbet? 🙂

Är Björkman en såpass diktator eller?

Redigerat av kuriyakin
Postat
Fast en sak jag inte förstår, vad skulle hända om juryn inte lydde Björkman? Vad tvingar dom till det?

Blir dom avrättade annars?

Är Björkman en såpass diktator eller?

Dom är väl rädda att hamna ute i kylan. Stryker dom inte Björkman medhårs blir dom kanske svartlistade inom schlagersvängen....vad vet jag. Någon form av makt antar jag han har som gör att han kan bete sig som alla verkar tro (även jag) att han gör...

I vilket fall som helst hoppas jag att åklagarmyndigheten börjar gräva i det hela så det kan komma fram någon pålitlig sanning som antingen rentvår eller fäller honom.

//Micke....

Postat

Vad skulle brottet vara? Att man utåt ger sken av att tävlingen går till på ett sätt som inte är sant?

Borde det inte vara smartare att anmäla svt?

Postat

Det här är en typisk vinkling av svensk media, enligt artikeln så får juryn order om att rösta på den låten som fungerar bäst ute i Europa. Den svenska deltävlingen har alltid gått ut på att utse en låt som ska representera Sverige i den europeiska finalen och förhoppningen har alltid varit att den ska vinna, så vad är problemet när juryn får order om att rösta på den låt dom tror har störst chans att vinna den europeiska finalen?

Postat
Kolla gärna på inslaget. Ger lite mer insikt i vad som sas.

http://svtplay.se/t/102830/gomorron_sverige

Kan helt klart hålla med bakke om hur saker och ting vinklas av media. :rolleyes:

//Micke....

Vad är det för tävling -om- det är mygel ifrån början till slut ?

JÄV är väl olagligt ?

Har Christer manipulerat juryn

som morgoninslaget verkar belysa

Så kanske lions får hitta

andra sponsorer snart för

sin välgörenhet , eller ?

Postat

Även aftonbladet har skrivit om detta:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melo...ticle4403643.ab

Hittade även ett svar från Björkman:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melo...ticle4405239.ab

Så var pajkastningen igång....

...undrar nästan om det inte är en pr-kupp för att behålla intresset för melodifestivalen. All reklam är bra reklam! 😉

//micke....

Postat (redigerat)

Jag bara kände..Äntligen! Nu kanske folk lägger pengar på annat än att betala dyra studior och producenter för att de tror att de kommer med i melodifestivalen. Jag blir varken arg, besviken eller förvånad. Mest bara en lättnadskänsla att det kommit ut i media att såhär är det.

Sen kan man alltid hoppas på att det ska ge ringar på vattnet och att melodifestivalen ska bli vad man trott den är. Det skulle kunna bli ett riktigt häftigt och intressant program.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Postat
Jag bara kände..Äntligen! Nu kanske folk lägger pengar på annat än att betala dyra studior och producenter för att de tror att de kommer med i melodifestivalen. Jag blir varken arg, besviken eller förvånad. Mest bara en lättnadskänsla att det kommit ut i media att såhär är det.

Sen kan man alltid hoppas på att det ska ge ringar på vattnet och att melodifestivalen ska bli vad man trott den är. Det skulle kunna bli ett riktigt häftigt och intressant program.

MVH

Anders

JA SÅHÄR ÄR DET TYDLIGEN

INTE ENS REINFELDT REAGERAR

DÅ ÄR DET ILLA STÄLLT MED

LANDET

Postat
JA SÅHÄR ÄR DET TYDLIGEN

INTE ENS REINFELDT REAGERAR

DÅ ÄR DET ILLA STÄLLT MED

LANDET

du menar att reinfeldt prioriterar andra saker framför det ohyggliga brottet mot mänskligheten som festvalen innebär?

ja hur kan han??

jippot är ett jippo, en show

vill ni tävla - åk vasaloppet

Postat
du menar att reinfeldt prioriterar andra saker framför det ohyggliga brottet mot mänskligheten som festvalen innebär?

ja hur kan han??

jippot är ett jippo, en show

vill ni tävla - åk vasaloppet

vadå . de är ju blodigt allvar de här

när man t.o.m avsatt tid i svensk television

för att avslöja vilka som blir sveriges framsida

inom svensk musikindustri , som också skall

få ta del av statoils enorma cd-försäljning

Tror t.o.m statoil är sponsorer så man kan

ju undra vad dom pruttar på den gasledningen

Postat
vadå . de är ju blodigt allvar de här

när man t.o.m avsatt tid i svensk television

för att avslöja vilka som blir sveriges framsida

inom svensk musikindustri , som också skall

få ta del av statoils enorma cd-försäljning

Tror t.o.m statoil är sponsorer så man kan

ju undra vad dom pruttar på den gasledningen

man kan undra vad du röker

Postat (redigerat)
man kan undra vad du röker

notpapper ifrån årets schlagerfestival

tycker dom blir så fina när dom får en

lite brunare nyans , så jag fick en ide

nu att man kanske skulle börja sälja

sådant toapapper , tänk att få torka

sej till några skitschlagers 🙂

man kanske skulle fråga fröken Edit 😄

🙂

Redigerat av antikartellmusikern
Postat (redigerat)

sej till några skitschlagers 🤪

man kanske skulle fråga fröken Edit 😱

😄

Postat

sej till några skitschlagers 🤪

man kanske skulle fråga fröken Edit 😱

😄

Behöver man verkligen skicka in noter nuförtia? Hemska tanke om folk börjar torka av sig med laptopar, usb-minnen eller musar!

Postat (redigerat)
Behöver man verkligen skicka in noter nuförtia? Hemska tanke om folk börjar torka av sig med laptopar, usb-minnen eller musar!

ne men demonproducenten trodde väl att ja var påtänd

men snart kanske man inte får röka melodifestivals noter

i det här landet p.g.a hets emot ett statligt verk

eftersom de ligger i alla skattebetalares intressen

att saker och ting sköts snyggt och klanderfritt

sen får väl inte ett statligt verk gagna privat-privata intressen

o.s.v o.s.v 😆 eller va tycker du ......... ?

Postat
ne men demonproducenten trodde väl att ja var påtänd

men snart kanske man inte får röka melodifestivals noter

i det här landet p.g.a hets emot ett statligt verk

eftersom de ligger i alla skattebetalares intressen

att saker och ting sköts snyggt och klanderfritt

sen får väl inte ett statligt verk gagna privata intressen

o.s.v o.s.v 😆 eller va tycker du ......... ?

Njaee, jag vet inte riktigt..... Min plånbok skulle inte ha något emot att jag skrev det vinnade bidraget och det får väl ändå anses vara ett "privat intresse"?

Postat (redigerat)
Njaee, jag vet inte riktigt..... Min plånbok skulle inte ha något emot att jag skrev det vinnade bidraget och det får väl ändå anses vara ett "privat intresse"?

jo men men privata intressen och JÄV är något helt annat

vi pratar om privat-privata intressen som statestiken verkar

tala för ÅR EFTER ÅR

Som gör att inte så många andra duktiga

kommer få chansen

Tycker du inte de är tråkigt ?

Postat
jo men men privata intressen och JÄV är något helt annat

vi pratar om privat-privata intressen som statestiken verkar

tala för ÅR EFTER ÅR

Som gör att inte så många andra duktiga

kommer få chansen

Tycker du inte de är tråkigt ?

Jo, kanske, om det nu är så. Men varför vill de att vi vanliga dödliga skickar in, då? Många på detta forum har ju också pekat på att man faktiskt kan skicka sina låtar till förlag, skivbolag o liknande och på den vägen komma vidare.

Vad händer med all låtar som skickas in? Menar Ni att ingen lyssnar på dem?

Postat
Jo, kanske, om det nu är så. Men varför vill de att vi vanliga dödliga skickar in, då? Många på detta forum har ju också pekat på att man faktiskt kan skicka sina låtar till förlag, skivbolag o liknande och på den vägen komma vidare.

Vad händer med all låtar som skickas in? Menar Ni att ingen lyssnar på dem?

ne ja tror dom använder dom till att värma upp tv:huset med

det är ju mycket olja i plast , så de kunde dom väl sagt i utskicket

Postat
ne ja tror dom använder dom till att värma upp tv:huset med

det är ju mycket olja i plast , så de kunde dom väl sagt i utskicket

Nu skojar Du till det igen! Hur har de som kommit med i år fått med sina låtar? Hur har de kommit med? Hur har branschen fått upp ögonen för deras alster? Jag tror att någon inom branschen någon gång har hört vad de har gjort. Denne någon har tänkt en av två saker: "Vilka bra låtar den dår gynnaren gör!" alt "Jösses, vad pengar vi kan tjäna på det lilla aset!" Välj själv utifrån Edra preferenser/åsikter. Denne någon har dragit i de trådar han/hon har. För att detta skall lyckas behöver fler tycka något av ovanstående. I sista änden skall publiken/konsumenterna/"fölk"/den stora idiotiska massan (välj själv utefter övertygelse) tycka något. Måttstocken man har att tillgå då (om detta kan man tycka mycket) "Tjänade vi några pengar på detta?". Vi kan diskutera ordet "kvalitet" i all oändlighet men det är svårt att övertyga den som köpt skivan att han/ hon har fel när denne påstår att den tycker att skivan är bra. Alla är väl någorlunda med på att det är ungefär såhär det fungerar idag? Sen kan man tycka en massa om att pengar styr, vilket jag gör. Det är dock en annan diskussion som är oändligt mycket större än den om melodifestivalen och hur urvalet till den går till.

Jag förstår fortfarande inte riktigt problemet. Menar Ni att man medvetet utestänger låtar som man anser har "Brottarhitpotential" i en bransch som fäktar förtvivlat med näbbar och klor för att rädda vad som räddas kan? Om Ni svarar "Ja" på den frågan så måste Ni ändå medge att Ni har en grannlaga pedagogisk uppgift framför Er vad gäller att förklara hur detta går till och varför?

Postat (redigerat)
Nu skojar Du till det igen! Hur har de som kommit med i år fått med sina låtar? Hur har de kommit med? Hur har branschen fått upp ögonen för deras alster? Jag tror att någon inom branschen någon gång har hört vad de har gjort. Denne någon har tänkt en av två saker: "Vilka bra låtar den dår gynnaren gör!" alt "Jösses, vad pengar vi kan tjäna på det lilla aset!" Välj själv utifrån Edra preferenser/åsikter. Denne någon har dragit i de trådar han/hon har. För att detta skall lyckas behöver fler tycka något av ovanstående. I sista änden skall publiken/konsumenterna/"fölk"/den stora idiotiska massan (välj själv utefter övertygelse) tycka något. Måttstocken man har att tillgå då (om detta kan man tycka mycket) "Tjänade vi några pengar på detta?". Vi kan diskutera ordet "kvalitet" i all oändlighet men det är svårt att övertyga den som köpt skivan att han/ hon har fel när denne påstår att den tycker att skivan är bra. Alla är väl någorlunda med på att det är ungefär såhär det fungerar idag? Sen kan man tycka en massa om att pengar styr, vilket jag gör. Det är dock en annan diskussion som är oändligt mycket större än den om melodifestivalen och hur urvalet till den går till.

Jag förstår fortfarande inte riktigt problemet. Menar Ni att man medvetet utestänger låtar som man anser har "Brottarhitpotential" i en bransch som fäktar förtvivlat med näbbar och klor för att rädda vad som räddas kan? Om Ni svarar "Ja" på den frågan så måste Ni ändå medge att Ni har en grannlaga pedagogisk uppgift framför Er vad gäller att förklara hur detta går till och varför?

varför försvarar du nu-varnande skitform ? tillhör du en av dem som kanske inte själv har nån chans att komma med

om rådande ordning rubbas ? du vet väl mycket väl att tv är ett stort media och en plattform i lilla sverige för

en språngbräda in i statoils underbara värld , tänk en ny Captain Beefheart där , då skulle t.o.m ja trott att någon ibland

personalen hade rökt på där 😆 ja för bra för att vara sant utan rök 😐

men vi får hoppas den musiken kommer för-röka sej igen så vi inte blir så stereotypiska

i våra strama missförhållande som tillväxten vill avberika oss alla med snart

Som Alexander Bard sa , ja efter 1987 har de inte gjorts nån bra musik direkt

när började han egentligen på sin ruschkana eller bana ?

Men hela hans musik själv låter ju som nåt modernt band in the box prg

så han har väl också tappat sitt ursprung ibland alla framgångar 🙂

nu gäller det att hålla industrin igång så att statoil får ett så brett utbud

som möjligt 😄

ETT könlöst sverige kanske får oss att bli avtrubbade

ja vi bara köpa o köpa o köpa tills vi en dag

står inför en bullrande naturkatastrof utan några förtecken

av en härlig melodistrof , för den lyckades vi ju förstöra

på vägen i all konsumtion , för vem behöver melodier i ett allt mer

transparentsamhälle där inget snart är heligt utan enfalden

för alla dem som har makt att styra camelfärden rakt in

i ett sista rökstoft - till la dolce vita

För jag vill leva la dolce vita (ååå)

Ja jag vill leva la dolce vita (ååå)

Jag vill bada i champagne min vän

på resan genom gryningen

Jag vill leva la dolce vita (ååå)

Ja jag vill leva la dolce vita (ååå)

Ge mig glitter o glamour

här där verkligheten bor

dolce vita mon amour

😆

Postat

Så trött på alla som sågar Christer Björkman och Melodifestivalen!

Jobba på er förståelse om vad det handlar om och hur sjukt populärt det är!

15 personer sitter och sågar det här - som kallar sig musiker (?) medans "folket" som det benämns i diskussionen och många mer etablerade och professionella musiker som jag arbetat med faktiskt verkar uppskatta det. Liksom jag.

Och det sjuka är att det inte finns varken rätt eller fel. Sålänge folk gillar det kan det bara vara rätt.

Och som dom skriver i tidningen att "oetablerade" inte har en chans att komma med - skitsnack. Hur kom vi med då?

/Robin

Postat
Och det sjuka är att det inte finns varken rätt eller fel. Sålänge folk gillar det kan det bara vara rätt.

/Robin

Så länge det är ett spektakel som finansieras med tvångsindrivna pengar och dessutom råkar vara det dyraste SVT sysslar med så tycker jag utväxlingen är synnerligen dålig för pengarna...

Nackskott på CB och över med skiten i en reklamkanal!

(dvs använd inte SVT’s budget till detta och inför schyssta villkor/förutsättningar för de som vill vara med och leka)

Mina 2 cent

Postat
varför försvarar du nu-varnande skitform ? tillhör du en av dem som kanske inte själv har nån chans att komma med

om inte rådande ordning rubbas ? du vet väl mycket väl att tv är ett stort media och en plattform i lilla sverige för

en språngbräda in i statoils underbara värld , tänk en ny Captain Beefheart där , då skulle t.o.m ja trott att någon ibland

personalen hade rökt på där 😆 ja för bra för att vara sant utan rök 😐

men vi får hoppas den musiken kommer för-röka sej igen så vi inte blir så stereotypiska

i våra strama missförhållande som tillväxten vill avberika oss alla med snart

Som Alexander Bard sa , ja efter 1987 har de inte gjorts nån bra musik direkt

när började han egentligen på sin ruschkana eller bana ?

Men hela hans musik själv låter ju som nåt modernt band in the box prg

så han har väl också tappat sitt ursprung ibland alla framgångar 🙂

nu gäller det att hålla industrin igång så att statoil får ett så brett utbud

som möjligt 😆

ETT könlöst sverige kanske får oss att bli avtrubbade

ja vi bara köpa o köpa o köpa tills vi en dag

står inför en bullrande naturkatastrof utan några förtecken

av en härlig melodistrof , för den lyckades vi ju förstöra

på vägen , vem behöver melodier i ett allt mer transparent

samhälle där inget snart är heligt utan enfalden

Hej Mr Antikartell! Jag försöker ju bjuda upp till dans här! Kan Du inte förklara och svara på mina frågor istället för att uttrycka åsikter som jag inte vet på vad för grund Du byggt? När jag läser vad jag skrivit så kan jag inte se att jag försvarat uttagningen till melodifestivalen på något sätt. Jag undrar vad det är Du och andra vänder Er emot och hur det, i så fall skulle gå till istället?

Det är ju "Din" sida som river upp himmel och jord för en liten melodifestival, inte jag. Jag tittar på den med min familj. Barnen har t o m röstat ett par gånger. Jag frågade ett antal saker i mitt tidigare inlägg utifrån åsikter Du hade framfört tidigare. Kan Du upplysa mig?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.