Jump to content
Annons

Modifiera en ASIO2 driver ?


kallelooping (oregistrerad)

Recommended Posts

kallelooping (oregistrerad)

Hej

När jag skaffade Magix Music Maker 14 så fick jag med ASIO2 drivrutin som verkar funka bra på enkla ljudkort ( bättre än gratis drivern Asio4All). Men nackdelen är att den bara "dyker upp" som ASIO drivrutin in MAGIX program ( t.ex. Samplitude och Music Maker) men inte i REAPER eller Kristal Audio Engine.

Nu undrar jag om det är någon som vet hur man kan öppna och editera en "asio".dll fil så att alla program identifierar den som en ASIO drivrutin ?

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

DLL är kompilerade filer, inget man editerar som en text-fil.

Däremot kanske det ändå går få den att dyka upp i Reaper, vet inte. 😳

Förresten, om du kör med "E-MU Tracker pre USB 2.0 Audio Interface" som det står i din

signatur så borde det finnas bra drivrutiner på e-mus hemsida.

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

kallelooping (oregistrerad)

Jag har rätt drivrutiner till E-MU kortet.

Men med Magix ASIO drivrutin så har jag fått mitt billiga soundblaster att fungera bra i Samplitude. Min tanke var att man skulle kunna få denna "icke hårdvaru specifika" ASIO drivrutin att funka bra i andra program som ersättare för Asio4All. Inte bara för mig själv utan även för andra.

Min tanke var att man kanske skulle kunna öppna den med en hex-editor eller liknande.

/Kalle

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, I see. Ptja, finns väl en drös av hex-editorer gratis att få tag på.

UltraEdit använde jag själv en gång i tiden och tyckte den var bra.

(Den editorn är väl iofs inte gratis)

Men, men, det är ju inte alltid så enkelt att ändra och få saker att fungera som man vill för det. 😳

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...