MorpH75 (oregistrerad) Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Jag lyckas inte få ut ljud i mina moitorer ifrån PT och mediaplayer, men inte ifrån exempelvis sidor från internet spotify mm. Har letat i 100 år efter ngn form av inställning som skickar ljudet genom ljudkortet men utan succe ngn som vet hur man löser detta? daniel
spass Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 i ljudinställningarna i kontrollpanelen måste du välja PT som standard
MorpH75 (oregistrerad) Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Jag har gjort detta men det funkar inte. Har även kryssat i "använd endast standardenheter" trots detta funkar det inte. Borde finnas ngn innställning i mjukvara till mboxen men hittar inget.
wonderboy Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Låter inte som m-box problem.... Jag har iofs mac och har bara talat om på ett enda ställe hur jag vill ha det med ljudet, funkar......Detfinns inget i Din browser som behöver ses till?
MorpH75 (oregistrerad) Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 Jo ja har win xp pro men hittar som sagt ingen stans att göra ändringar....
Limpan Postat 14 februari 2009 Postat 14 februari 2009 M-boxen funkar inte så. Den har sin egna drivrutin som funkar utmärkt i t.ex media player, protools, cubase å alla musikuppspelare som kan hantera dess drivrutin. Dock är de flesta grejer som spelas upp via din webläsare samt spotify låsta och går ej att ändra till m-boxens drivrutin. (vad jag vet, har själv samma problem) Det hjälper alltså inte att du sätter m-boxen som standardljudkort för uppspelning i kontrollpanelen.... Tyvärr bro, en stor fet nackdel med m-box:en som man får tvingas dras med...
MorpH75 (oregistrerad) Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 riktigt riktigt surt och kasst :/
aolsson Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 (redigerat) Har precis fått både Itunes och Spotify att spela ut från min Mbox Micro.. om det nu var frågan.? Släng ett öga i manualen för Windows Audio Drivers, kort sagt fick jag ställa in det i QuickTime.. som sagt, vet inte om det var frågan.. problemet som jag ser det är att den inte är multi client.. edit: mer info..., scrolla ner till digi MME helper M-boxen funkar inte så. Den har sin egna drivrutin som funkar utmärkt i t.ex media player, protools, cubase å alla musikuppspelare som kan hantera dess drivrutin. Dock är de flesta grejer som spelas upp via din webläsare samt spotify låsta och går ej att ändra till m-boxens drivrutin. (vad jag vet, har själv samma problem) Det hjälper alltså inte att du sätter m-boxen som standardljudkort för uppspelning i kontrollpanelen.... Tyvärr bro, en stor fet nackdel med m-box:en som man får tvingas dras med... Redigerat 15 februari 2009 av aolsson
Limpan Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 (redigerat) aolsson your the man, men what? här har jag gått å trott att det inte gick... Där ser man, jag sitter nu å läser igenom manualen samt digidesigns hemsida.. hoppas lösa detta en gång för alla! Att den bara klarar en klient i taget vet jag, och det är inget problem sålänge man kan ställa in klienten att spela upp med m-boxen. (vilket gick utmärkt att ställa in i WMP, men jag hittar inte någon sådan inställning i webläsaren eller i spotify) En litet problem jag har med WMP dock är att det tar typ 5 sekunder när man växlar låtar? alltså varje gång man ska spela upp någonting nytt, vilket är väldigt irriterande..? Nått som går att lösa? öh alltså när spelar upp via m-boxen, när jag kör interna ljudkortet går det blixtsnabbt att starta upp låtar Redigerat 15 februari 2009 av Limpan
Limpan Postat 15 februari 2009 Postat 15 februari 2009 Ey MorpH75, kolla in "Digi MME helper" ..."digi MME helper" löste alla mina problem, tack aolsson!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.