Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har ett kopplings problem som jag behöver hjälp med (tips eller råd hur jag ska göra)

Till min Dual rectifier (den 3 kanaliga modellen, alltså inte den gamla) kom det med en 5 kanalers fotswith (Channel 1, Channel 2, Channel 3, Solo och FX)

Nu har jag även köpt en Boss Gt-8 och i den finns det en funktion som gör att den kan ersätta min fotswitch att jag slipper båda gt8 och switch. Nu kommer problemet när man ska koppla.

Kabeln som går mellan mesan och switchen är en DIN-kabel (som en midikabel fast 8 st spikar)

uttaget i gt8an är vanlig teleplugg där det står (AMP control)

Nu måste jag alltså ha en kabel som ska gå emellan mesan och gt8an men det är olika uttag.

Jag var till den närmsta musikbutiken idag och frågade om det fanns kablar som i ena ändan har DIN-uttag och i den andra ändan vanlig tele-plugg, men de sa att det inte fungerar så.

Hoppas ni förstår hur jag menar...

Kan någon hjälpa mig?

//Emil

Annons
Postat (redigerat)

...Den där "amp-control"-utgången är bara en switch för enklare förstärkare som t.ex har reverb av/på eller 2-kanaler, ren/dist.

Du kan inte använda den att styra din mesa-stärkare tyvärr...

Om du vet hur DIN-kontakten är kopplad, vad som styr vad, så kan man nog med lite trixande med lödstationen få den att växla mellan två kanaler.

EDIT: du har ju 5-kanals foot-swith till mesan, dock är alltså amp-controllen på GT-8:an en 2-kanalig utgång...

Jag är inte helt 100% säker på att det är så, men det var iaf så på min Roland GP-8 som är en äldre föregångare...

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.