Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena folk! Var ett tag sen man tittade in, men nu behöver jag faktiskt mycket mycket hjälp!

Beställde hem en billig MIDI-klaviatur från Thomann och fick hem den förra veckan. Klaviaturen är av märket Miditech och modellnamnet är Midicontrol 2. Glad som jag blev tänkte jag att "Nej nu jävlar ska jag ha kul i Reason här hemma", och så kopplade jag in allting och så vidare. Klaviaturen i sig fungerar ju men jag har ett problem.

Min keyboard har tolv stycken rattar som man kan ställa in fritt via Key Mapping i Reason 4. Dessa funkar inte som dem ska.

Jag kan enkelt gå in i Xpand och högerklicka på en ratt och klicka på "Learn", och sen vrida på en ratt, så fungerar det. Nu vill jag göra i princip detsamma i Reason 4. Såhär ser det ut:

Bildbild.bmp

Det ger utslag på tangetbordet, om jag till exempel trycker in knapp "A" på tangentbordet. Men det är helt dött när jag försöker vrida på rattarna på tangentbordet. Vad kan vara fel?

Länk till keyboard: Här

Mjuvara: Reason 4

Hårdvara: Miditech Midicontrol 2

Annons
Postat

Antar att det blir att smälta ner skiten och göra McDonalds-leksaker av den! 🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Jag kan inte säga att jag är expert på det här men.. kanske använder klaviaturet flera kanaler och reason bara har blivit inställd att ta imot en av dem?

Kika runt på Miditechs FAQ (om de har ett - vilket de borde..)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.