antont Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 (redigerat) Mitt namn är Anton Teljebäck. Har gått 2 åriga ljudingenjörsutbildningen på Piteå Musikhögskola och efter det jobbat på en akustikfirma. Akustik och våglära i allmänhet är ett kul ämne som jag gärna kastar mig in i djupa diskussioner om som oftar slutar på ett ganska filosofiskt plan. Håller för närvarande på och bygger upp en datorbaserad hemmastudio, för den som är intresserad har jag en liten pryllista här: Mikar: 2 st ADK Generis GT-2, 1 SM57a samt några kondensatormyggor AD/micpreamp: Behringer ADA8000 (8 kanaler) Ljudkort: E-mu 1212 Monitor: Bara hörlurar AKG 240 än så länge.. några tips i 3000-kronorsklassen..? Sen spelar jag fiol själv också, mest folkmusik. För några smakprov kan jag rekommendera min grupp "Folkmusik För Alla":s hemsida på http://www.umeafolkmusik.se/ffa . Skulle kunna lägga lite fiolpålägg på nåt om nån är intresserad! Jag har som sagt tillgång till inspelningsstudio så det hela skulle kunna skötas på distans. Redigerat 28 november 2004 av antont
brojd Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Välkommen! Vad gäller monitorer så är det bara att söka på forumet eftersom det finns ett flertal trådar i ämnet... (eller köpa senaste numret av studio där det finns en mindre monitortest) 😆
Stinkey (oregistrerad) Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Völkommen hit. Skoj att någon håller fiolfanan högt! 😆
Lundin Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 (redigerat) Välkommen hit.. Lyssna på Beyerdynamic DT770 PRO som jag tycker är en bra detaljerad, sluten monitorlur.. Redigerat 28 november 2004 av demoniqus
Rapid Wanker Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Välkommen! Fiol är läckert (men svårt att programmera snyggt 🙂 ).
antont Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 (redigerat) Tack för alla välkomnanden! Redigerat 28 november 2004 av antont
VacUm Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Lyssnade lite på eran hemsida! Satans snyggt.. Varför får jag alltid rysningar när jag lyssnar på sånt? 😉
antont Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 Hej! Ang monitorer har jag fått ett erbjudande på 2 M-Audio SP-8B + Behringer Eurorack MX-602 (mixer) för monitorlyssning o ev livebruk. Detta för 2.700. Kommentarer?
cm0s Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Hej! tufft med en som lyssnar på folkmusik 😄 Själv är jag inte så insatt i det, men min pappa sysslar med sånt 😉
insolitus Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Har gått 2 åriga ljudingenjörsutbildningen på Piteå Musikhögskola och efter det jobbat på en akustikfirma. Rekommenderas den utbildningen? Funderar nämligen på att söka dit jag med... Akustik och våglära i allmänhet är ett kul ämne som jag gärna kastar mig in i djupa diskussioner om som oftar slutar på ett ganska filosofiskt plan. Det här kan bli kul... 😉 Och så förstås... Välkommen!!! 😄
antont Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 Rekommenderas den utbildningen? vad ska man säga... I första hand är det en otrolig möjlihet att på egen hand leka och lära med proffesionell ljudutrustning. Vad gäller lärarna var det väldigt blandat, vissa var strålande och andra värdelösa. Själv flummade jag mest runt, och gjorde inspelningar med mina kompisar och lade ned ganska lite tid på studier. Sen ska man ju palla att bo i Piteå också! Själv kommer jag från Umeå vilket gör mig ganska härdad med vintermörkret, men för stockholmarna var det tungt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.