Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Jag sitter med min Laptop PC (XP PRO)

Jag använder mig av Cubase SX3

När jag prata med en polare för inte så länge sedan så sa han att han ändrat en massa inställningar på sin dator så att datorns prestanda alltid var på topp

och endast jobba med musikprogrammet han hade igång.

Det går ju en massa CPU för att allting ska se så snyggt ut men nu är min fråga:

Det jag gjort är att jag köpt en extern HDD på 1 TB så att jag nästan har allting där förutom musikgrejer som är i min laptops HDD men nu vill jag ta steget längre men tyvärr är jag inget data proffs och jag vill inte sabba min nya fina laptop.

Det går ju en massa CPU för att allting ska se så snyggt ut men nu är min fråga:

Vad och var ska man ändra sina datorinställningar för bästa prestanda?

Hur gör ni och varför?

tackar och bockar för kommande svar!

//Emil

Redigerat av Emil16473
Annons
Postat

Kolla vad som autostartar med Windows. Start -> Kör, skriv msconfig och klicka på Autostart-fliken. Ofta har man en hel bunt med onödigt som man kan avaktivera.

Det skadar inte heller att optimera för bästa prestanda snarare än utseende. Högerklicka på Den Här Datorn, välj fliken Avancerat och klicka Inställningar. Välj Anpassa för bästa prestanda. Om du har ljudkort med ASIO-drivrutiner kan du dessutom välja fliken Avancerat och klicka i Bakgrundstjänster.

Mer än så ska man inte behöva göra om man har en i övrigt fungerande burk.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.