Jump to content
Annons

Betyg?  

12 röster

1. 1. Betyg?

• fy fasen detta va ju asskönt
      3
    • Funkar ganska bra
      6
    • sisådär
      2
    • njae detta bör du göra om
      0
    • fy och ush. gå och lägg dig.
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjosan... prövade att göra en rock grejj lite såhär på kvällningan. Jag vet att solot är lite otajt och skramligt men jag körde bara inte det på första försöket. klippte lite på nåt ställe. Men vad tycker ni om låtidén och produktionen?

* LÅTNAMN: Rock riff solo

* ARTIST/GRUPP: Kenny

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 1:25

* KOMPOSITÖR: Kenny

* PRODUCENT: Kenny

* EV. MEDVERKANDE: Kenny

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,96 MB

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK:

MVH//Kenny

edit: stavfel

Redigerat av addic59
Annons
Postat

Jag tyckte det här var rätt okey... fast jag skulle ha blivit gladare om det inte vart så mycket effekter på guran 😆

Postat

fan va trist om man ska göra metal hela tiden. Som andra sa, lite väl mycket effekter på leaden, annars är den mycket välspelad. kanske skulle haft lite mer inspirerande ackordföljd i bakgrunden också.

Postat (redigerat)

Jag gillar det.

Skäms inte för dina effekter! folk är så djälva reverbparanoida idag, kör hårt.

Enda felen med stycket är att det är för kort, inte innehåller hammondorgel samt att det saknas sång! 🙂

edit: Däremot undrar jag varför det är så dålig sustain på leadgitarren...

Redigerat av brojd
Postat

tja effekterna tar ju bort det riktiga rocksoundet. Men jag funderade på att ha en ackordslinga men jag tyckte att det skulle va häftiga att mata på ett ackord. Hmm men jag vet inte om det blev så bra kanske? Ska fundera ut nån häftig ackordföljd =).

Tack så mycket =).

Postat

Brojd.

Jo som sagt. Jag gillar delayen och reverben =). Roligare och spela med.

Sustainen beror på att jag linar från gitarren direkt till mixern och kör guitar rig. Får ställa en compressor innan och lyfta upp svansen lite. Gjorde en liten skiss av den igår. Började med riffet och sena bara lade till lite trummor. Har inte en aning hur jag ska fortsätta. Hammond orgel vore som sagt inte dumt.

MVH//Kenny

Postat

Låter schyst!

Jag saknar också en ackordföljd, skulle gärna vilja ha bort flangern som gömmer sig någonstans=)

Jag har inte sett till dig på min tråd. Dbd har lagt upp en av mina låtar, sök efter Johan Juhlin - Not a believer

checka den om du har tid

ha de!

Postat
Har inte en aning hur jag ska fortsätta. Hammond orgel vore som sagt inte dumt.

Ahh..najs det här.. låt effekterna vara kvar, fläska på med mer häng.. sen som en versdel kan du ju gå ner o plocka ackordtonerna istället..med mer sparsamt arr, ta bort lite delay o grejer, enklare trumspel..samt sång.. och B3 😉

Fett var ordet.

Postat

haha man tackar som tusan. Jo nåt lugnare får det ju naturligtvis bli. Funderar på samma rythm på gurorna men mer dämpat och lite ackord skiften. Sen kanske en brygga där jag lägger ut ackorden 😉. Måste trycka dit en saftig kompressor på gurorna lite =).

Och ett lugnt trummkomp som du säger. Men vart hittar men en bra 80tals sångare =).

tackar än en gång =).

MVH//Kenny

Postat
Men vart hittar men en bra 80tals sångare =).

tackar än en gång =).

MVH//Kenny

Fråga han-den-därna i Culloden som låter som en stucken Rob Halford 😉

Postat (redigerat)

Väldigt coolt stycke du har här! Dock är ljudet fortfarande typiskt "demo" Inte för att det ska efterlikna riktigt färdigt studio-ljud, för det tro jag inte du hade tänkt åstakomma me det här 🙂 Men bort me chorous på gitarrerna o lägg lite L2 både på gittarerna o själva slutmixen.. gör det till en hel låt oxå sen.. för den var cool-

Vad är det för trummor?

Redigerat av Culloden
Postat

feedback....

låter som en demo....och det skall det väll göra...

vill gärna höra den färdiga "långa" versionen...1:25 hinna man inte bli mättade på...jävligt bra gitarr spelande....

och det med hammond orgeln lät som ett bra förslag!

Postat
Snygga fretboardtricks. Jag gillar gitarrspelet. Men lite oinspirerat komp som sagt. Jag skulle jobba mer med bas och trummor..

Man tackar och bockar =). Jag gillar kompets rytm personligen men en variation skulle färga kanonbra som du säger. Ska pröva på nytt lite framöver.

Väldigt coolt stycke du har här! Dock är ljudet fortfarande typiskt "demo" Inte för att det ska efterlikna riktigt färdigt studio-ljud, för det tro jag inte du hade tänkt åstakomma me det här🙂Men bort me chorous på gitarrerna o lägg lite L2 både på gittarerna o själva slutmixen.. gör det till en hel låt oxå sen.. för den var cool-

Man tackar här ockxå =). Flangern gillar jag faktist med tanke på att den mesta inspirationen jag har fått kommer ifrån steve vai. Och därifrån ljuden åxå. Men jag ska prova utan oxå =). Trummorna är den äldre vesrionen av Drumkit From Hell. Tycker dom funkar bra till det mesta. Har faktist använt det till en del nypop musik. Kommer inte ihåg nu på rak arm vad L2 har för uppgift. Blandar ihop L1, L2 och L3 =).

Men tackar för feedbacken. Jag tar åt mig av vad ni säger =).

Over and out

mvh/Kenny

Postat

Låter schysst!

Är inte heller så förtjust i effekterna, men det funkar. Ska bli kul att höra om du vidareutvecklar.

L1, L2 och L3 är väl alla limiters från Waves eller? Bara olika generationer. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.