Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😕

Försöker få igång mitt ljudkort, PatchMixern och Cubase LE.

Det står att ASIO-talen i inspelningsprogrammet (i mitt fall Cubase LE) ska överensstämma med ASIO-talen i Patch-Mixern (E-mu 1616´s)?

Hur ändrar man praktiskt ASIO-talen i Cubase?

😏

Annons
Postat

klicka på Devices i övre kanten, gå ner till device setup, klicka på vst multi track.

då ser du vad du har för asiodriver (välj e-mu asio om det inte står det i rutan)

sen ser du vilken latency du har (input och output latency) vill du ändra den klickar du på Control panel knappen under, då får du upp en liten ruta där du kan ställa in hur många ms (millisekunder) fördröjning du vill ha.

Postat

Jo, men det var ju svar på något helt annat.

Jag undrar hur jag t.ex. ändrar ASIO 15/16 i Cubase till ASIO 1/2 för masterregeln, eftersom den är det i Patch-Mixern.

[f.ö. har jag latencyvärdet 20 ms nu och I Device Setup har jag valt Direct Monitoring och E-MU ASIO]

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.