Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Då jag har problem med att få mitt ljudkort att fungera till laptopen, så körde jag guiden "Testa Ljudmaskinvara" precis nyss.

Den hann inte gå igång förrän meddelandet "Installationsprogram för DirectPlayVoice. Ett fel uppstod när DirectPlay-ljud skulle konfigureras. Felkod: Ox80150175. OK"

Eehh? Vad står den koden för?

Sedan kom nästa ruta upp (när jag hade klickat på Ohne Korrektion [OK]): Det gick inte att köra DpvSetup.exe. Använd lägg till/ta bort program på Kontrollpanelen för att installera.

Eehh?

Sedan märkte jag då jag gick in i just Kontrollpanalen att datorn inte tagit att jag hade markerat "E-mu" hela vägen, för på röstuppspelning var det markerat "Conexant".

Då skiftade jag den inställningen.

Sedan körde jag guiden "Testa Ljudmaskinvara" igen.

Resultat: Din ljudmaskinvara fungerar KORREKT.

Jösses... jag höll på att svimma av.

En bra början iaf...

De olika stegen/instruktionerna under guidens förlopp fungerade bra, tala in i miken, rör sig stapeln osv. Men volymreglarna var grålagda av någon anledning...

Redigerat av debatt
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Felkod: Ox80150175. OK"

Eehh? Vad står den koden för?

Ja såna frågor är ungefär som att fråga varför uppstår liv? 🙂 Alla dessa jävla korkade koder, som är gjorda för ett fåtal datanördar, och inte vanliga användare. Det är meningslöst kolla på felmeddelandena eftersom aldrig fattar dem ändå.

Postat
Ja såna frågor är ungefär som att fråga varför uppstår liv? 😊 Alla dessa jävla korkade koder, som är gjorda för ett fåtal datanördar, och inte vanliga användare. Det är meningslöst kolla på felmeddelandena eftersom aldrig fattar dem ändå.

Jag brukar alltid googla på felkoder som dyker upp titt som tätt....finns alltid någon annan stackare som fått upp samma felkod och ställt frågan på nått forum och där fått svar av någon av alla dessa datanördar. 😱

//Micke...

Postat

Tror inte XPs inbygda felsökning kan hjälpa dig med ditt ASIO-ljudkort. För det är väl det som strular. All info du får ut där gäller det inbygda ljudkortet.

Postat
Tror inte XPs inbygda felsökning kan hjälpa dig med ditt ASIO-ljudkort. För det är väl det som strular. All info du får ut där gäller det inbygda ljudkortet.

Njaaee... Först hade jag ju markerat mitt externa ljudkort i allt i Kontrollpanelen, enheter, ljud, utom på ett ställe och fick då två felmeddelanden. När jag hade markerat mitt externa ljudkort för allt i Kontrollpanelen, enheter, ljud och körde testet så kunde det för det första köras och för det andra godkännas.¨

Jag vet inte...

Postat

Just ja, du kör EMU 1616 va? Då stämmer det som du säger. EMUs ljudkort kan jobba med systemljud och ASIO parallellt.

Men det är fortfarande systemljudet du analyserar. Så det hjälper dig inte i din felsökning av ASIO-drivisarna.

Postat
Just ja, du kör EMU 1616 va? Då stämmer det som du säger. EMUs ljudkort kan jobba med systemljud och ASIO parallellt.

Men det är fortfarande systemljudet du analyserar. Så det hjälper dig inte i din felsökning av ASIO-drivisarna.

Oki.

Hur får jag ut ljud ur hörlurarna?

Postat (redigerat)

Ja. Det är väl nån av de där "ASIO OUT"-inputs-en som lurarna ska höras i?

Blev lite konfunderad att det står "inputs" även för outputs...

Kommer inte ihåg var man ska klicka, för att få ut ljudet... det var en struntgrej förra gången.

//:debatt

Redigerat av debatt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.