the Outsider (oregistrerad) Postat 14 februari 2004 Postat 14 februari 2004 Hejsan Har nyss börjat använda logic 5.5 på min mac och tänkte börja med en tutorial. Mitt första problem är att mitt M-audio firewire inte har några egna instrument. Sökte länge och väl och hittade tillslut en internal Quicktime synth som man kunde koppla till i Environment fönstret. Problemet är alla Quicktime synthar som kopplas till de olika spåren automatiskt får samma instrument, tex ackoustic grand piano. När jag sedan läger till en till med bas blir pianot också bas... Är det någon som har ett tips, man kanske kan använda något bättre än denna quicktime synth? När jag kopplar min midi synth till ett av dessa instrument får jag en latency som är enorm, säkert uppemot en halv sekund. Varför blir det så?? Tacksam för svar Mats
Shine (oregistrerad) Postat 12 mars 2004 Postat 12 mars 2004 Finns det någon multitimbral function? /seka
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.