Jump to content
Annons

Spider CV


Rojk

Recommended Posts

Annons

Uhh.. om det är Reason modulen vi pratar om så är det väl bara en ingång med flera paralella utgångar. Vilket man ofta brukar hitta på patchbay på mixerbord för att kunna splitta upp signaler. Eller minns jag fel, kanske Spider CV var något annat?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Såklart det finns en i verkligheten, men kan ni nån? Jag försöker leta men hittar inte någon. Vill ha hjälp snabbt för vi ska bestämma vad vi ska köpa in i kyrkan imorgon.

Jag förstår inte frågan...?

Spider CV är som Majken säger en låda i Reason (finns i v 2.5 och uppåt) som kan splitta cv/gate-signaler, och en del annat skoj också.

Man kan inte köpa Spider CV löst, så det blir nog till att övertala dina medbröder och systrar att köpa in 2.5. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att du vill ha en splitbox för Control Voltage för styrning av gamla analogsynthar. Det finns så kallade "Multiples" på de flesta modularsystem som funkar på samma sätt. En in, flera ut. Eller flera in, kombinerat CV ut. Tyska Doepfer har sådana, likaså synthesizers.com. Dock kräver de att du har strömmoduler osv. Be en elkunnig kompis att bygga en, det är en väldigt enkel konstruktion. En annan sak du kan göra är, att som Majken säger, skaffa en patchbay, och sedan tillverka vanliga splitkablar (1 tele-> 4 tele eller liknande)som du sätter på baksidan. Detta funkar ju både för audio och CV.

Om du menar att du vill ha en splitbox för MIDI-signaler så kolla in Philip Rees midi-merge eller midi-splitboxar.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå fel forum? Det handlar ju om Reason,eller hur 😉

Nämen det är så att fixa så att jag vill ha tvärtom än majken sa. Flera ingångar och en utgång. Jag ville ha en reverb och då har jag lärt mig i Reason att om man har fler instrument som vill reverba så kan man använda Spidern (se i Studio nr 5 2003). Det är kanske bara jag som är lite knepig eller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har flera instrument som du vill lägga reverb på så använder du ett mixerbord. Där du helt enkelt kopplar en aux utgång till reverbet. Vilket innebär att du fritt kan styra hur mycket nivå varje instrument skall skicka till reverbet.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...