Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter en extern USB-hårddisk som ska rymma minst 500 GB. (Jag äger för tillfället en Western Digital MyBook på 250 GB, men har snart fyllt den.)

Vad rekommenderar ni?

Annons
Postat

Löst kabinett från exempelvis Revoltec - och så påtar du in en Seagate eller Samsung-disk av valfri storlek i den. 😳

Många som levereras färdiga, vet man inte ens vilket fabrikat det är på disken som sitter i, eftersom de väljer den som är billigast för stunden, men om man pillar ihop det själv (typ 4 skruvar totalt), så vet man precis vad man får.

Med tanke på dagens priser på hårddiskar, så hade jag valt en disk på 750GB eller mer...

Postat
Många som levereras färdiga, vet man inte ens vilket fabrikat det är på disken som sitter i, eftersom de väljer den som är billigast för stunden,

Ja, och detta gäller speciellt LaCie som lyckats med sin marknadsföring och säljer massor av skräp i snygg förpackning - varning..!

Köp en extern hårddisk som kommer från en bra hårddisktillverkare och som alltså satt i sin egen disk, om du inte vill skruva själv.

Maxtor, Western Digital eller Seagate till exempel.

Minst en TB (= 1000 GB) skulle jag vilja säga, idag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.