Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Undrar idag vilket operativsystem som funkar bäst för musik och hur man kan optimera det operativsystemet till att bli bättre anpassat.

Tex

XP Pro 32bit vet jag är diskuterat som det bästa men finns det något som fungerar bättre än det idag för musik?

Då det kommer till prestanda & kvalitet för ljudet

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

OS har inget med ljudkvalitén att göra.

Prestanda beror på vilken DAW man använder.

Postat (redigerat)
Hej,

Undrar idag vilket operativsystem som funkar bäst för musik och hur man kan optimera det operativsystemet till att bli bättre anpassat.

Tex

XP Pro 32bit vet jag är diskuterat som det bästa men finns det något som fungerar bättre än det idag för musik?

Då det kommer till prestanda & kvalitet för ljudet

Operativsystem, hårdvara och program hänger ihop.

Frågar du mig vilket system som just nu är mest samkört - där hårdvara, operativsystem och program funkar riktigt smidigt tillsammans - så svarar jag:

Mac Pro, Logic 8 och OS X 10.5 (Leopard). Till det använder jag ett RME Fireface 800.

Macbook (den vita), OS X 10.5. Reason 4 och Tascam US-122 är ett portabelt litet kraftpaket också!

Redigerat av joachime
Postat
Operativsystem, hårdvara och program hänger ihop.

Frågar du mig vilket system som just nu är mest samkört - där hårdvara, operativsystem och program funkar riktigt smidigt tillsammans - så svarar jag:

Mac Pro, Logic 8 och OS X 10.5 (Leopard). Till det använder jag ett RME Fireface 800.

Macbook (den vita), OS X 10.5. Reason 4 och Tascam US-122 är ett portabelt litet kraftpaket också!

Det var det jag precis misstänkte, jag har en pc dock, ska jag hålla mig till xp 32bit eller uppgradera till något annat?

Gillar logic 8 pro faktist så jag funderade på o köra mac os på min pc även är det något som funkar?

Postat
OS har inget med ljudkvalitén att göra.

Prestanda beror på vilken DAW man använder.

Mmm de stämmer, tänkte mer på om en 32bit version har en annan verkan på filerna än en 64bit windows

Postat
Mmm de stämmer, tänkte mer på om en 32bit version har en annan verkan på filerna än en 64bit windows

64-bits har ju potential att i framtiden kunna bli snabbare än 32-bit, men i nuläget är den enda meningsfulla skillnaden, att man kan ha mer RAM med 64-bits system - och att det inte finns drivrutiner till allt för 64-bit...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.