Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: inget

ARTIST/GRUPP: jag johan

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 3:03

KOMPOSITÖR: jag johan

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR: början av 2003

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.8 mB

STATUS: Gammal test

LÅTLÄNK:

mja, jag hittade den här gamla låten som är typ den enda jag spelat in på MIN dator. Efter den här låten började datorn sega ner och det gick inte så bra längre. Iaf så tyckte jag att den lät la ganska bra ändå...förutom sången. Skit i sången, och speciellt texten... satt typ och sjöng ur en Lisa Miskovsky-text tror jag det var (inte för att jag tycker hon är bra). Så texten kan du bara strunta i. Men låtens uppbyggnad och det kan man ju alltid anmärka på.

Redigerat av Frengers
Annons
Postat

Slyngelpop är alltid aktuellt 🙂 Kommer att tänka på The Strokes av nån anledning.

Inte tokigt alls , lite rå än så länge. Saknas bottenfundament. Annars är det övertygande....

Postat

Cool! Känns oslipat än sålänge, men det är ett schysst driv särskilt i instrumentalpartierna innan verserna. Går säkert att göra nåt riktigt bra av....

Mina förslag:

Tajta till otajtheterna mellan gitarr och trummor som ballar ur då och då.

Ta fram den där syntslingan, sparsamt men mycket mer framträdande.

Intressant helt klart.

Postat

minns att jag också gjorde en längre version av denna låten, med ett gitarrsolo och lite mer intro och outro...hittar inte den dock 😆 ...nåja, vet inte vilken som var den bättre ändå...

Postat

Trummorna låter jag-trycker-på-demo-knappen-på-min-casio, det-brukar-funka.

Sångaren (du) måste våga sjunga ut mer (nu låter jag väl som en studiecirkelledare). Mummel i mikrofonen har inte varit accepterat sen Dinosaur Jr blev signade till majorbolag 1993.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.