Jump to content
Annons

Viva Studio forum.

Recommended Posts

shaqsta (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej hĂ€rliga medlemmar 😆 .

Jag vill bara visa min tacksamhet gentemot de som ligger bakom denna sida och alla studio medlemmar som

delar med sig av sina kunskaper. Tycker den hĂ€r hemsidan Ă€r en ovĂ€rderlig guldgruva för mig och sĂ€kert mĂ„nga andra som har intresset men Ă€r helt vilsen i studio vĂ€rlden. Tycker om tanken att dela med sig kunskap till mĂ€nniskor man inte kĂ€nner. Det Ă€r att tĂ€nka stort enligt min filosofi. Kunskap=KĂ€rlek 😆 . Vilken bĂ€ttre vĂ€rld vi hade levt i om mĂ€nniskor frĂ„n alla branscher delade med sig av sina kunskaper.

Nu undrar jag om studio montirorer Àr byggda för en viss typ av musik genre? DÄ jag lÀst i högtalar trÄdarna hittar jag ingen sÄn information. Min stil av musik genre Àr Jazz, soul, R&B, Hip Hop och Pop. Uppskattar all hjÀlp och info som kan hjÀlpa mig att komma till rÀtta med denna frÄga och i sÄ fall vad gÀller det för högtalaren man ska sikta pÄ?

Äger en PC och en m-audio fasttrack ljudkort. Spelar det nĂ„gon roll nĂ€r man köper monitorer? Vad ska jag tĂ€nka pĂ„?

Tackar tackar.

mvh

sammy.

Redigerat av shaqsta
Annons
Postat

Det enkla svaret Àr nej; de ska spela sÄ neutralt som möjligt. I lÀgre prisklasser sÄ Àr detta en omöjlighet sÄ billigare högtalare kan vara bÀttre pÄ olika saker. NÄgra modeller spelar djupt och starkt men med ett tveksamt mellanregister och andra kanske har en bra mid, men spelar varken starkt eller djupt. Om allt ska vara top sÄ fÄr man vara beredd pÄ att betala en hel del.

Postat
Det enkla svaret Àr nej; de ska spela sÄ neutralt som möjligt. I lÀgre prisklasser sÄ Àr detta en omöjlighet sÄ billigare högtalare kan vara bÀttre pÄ olika saker. NÄgra modeller spelar djupt och starkt men med ett tveksamt mellanregister och andra kanske har en bra mid, men spelar varken starkt eller djupt. Om allt ska vara top sÄ fÄr man vara beredd pÄ att betala en hel del.

precis! tÀnkte bara tillÀgga att det stavas genre

Hammurajen (oregistrerad)
Postat

Meningar ska börja med stor bokstav och avslutas med punkt.

AlltsÄ:

Precis! TĂ€nkte bara tillĂ€gga att det stavas genre. 🙁

Skulle man anmÀrka pÄ varje stavfel eller meningsbyggnadsfel eller andra skrÀmmande brister med det skrivna sprÄket i alla foruminlÀgg, dÄ skulle man fÄ fullt upp, kan jag sÀga. Jag försöker bortse frÄn det, Àven om det Àr jobbigt att se.

😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Intresseklubben antecknar.

shaqsta (oregistrerad)
Postat

Tackar! för infot. FörstÄr det.

shaqsta (oregistrerad)
Postat

haha tack! för den korregeringen.

shaqsta (oregistrerad)
Postat
Meningar ska börja med stor bokstav och avslutas med punkt.

AlltsÄ:

Precis! TĂ€nkte bara tillĂ€gga att det stavas genre. 🙁

Skulle man anmÀrka pÄ varje stavfel eller meningsbyggnadsfel eller andra skrÀmmande brister med det skrivna sprÄket i alla foruminlÀgg, dÄ skulle man fÄ fullt upp, kan jag sÀga. Jag försöker bortse frÄn det, Àven om det Àr jobbigt att se.

😏

FörstĂ„r dig. Tack 😛 ! för den upplyssningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.