Amis Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Christer "Melodifestivalen" Björkman har förvandlat en svensk tradition till en A-kassa för herr Ljungren & CO. 😛 Och nu har Björkman blivit stämd eftersom han bara orkade bemöda sig med att ta upp 1 bidrag (Läs: ett bidrag) från de 3400 bidragen allmänheten skickade in. 😛 Ett gott råd åt alla förhoppningsfulla kompositörer; skicka inte in några bidrag nästa år. Melodifestivalen är helt och hållet en intern angelägenhet mellan Björkman och hans adressbok.
Rowyn Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Denna lördag så ska samtliga musikälskare bänka sig framför tvn! Min klasskamrat och hennes "orkester"/band ska spela upp under pausunderhållningen. 😛 Gränslöst heter dom! Jag lovar er, dom är utan tvekan riktigt bra!
DivineCo Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Rent generelt är det mesta i melodifestivalen bättre an vad jag åstakommer. Vill inte vara stursk men jag har aldrig hört någonting som har varit bättre på detta forum heller!
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Denna lördag så ska samtliga musikälskare bänka sig framför tvn! Min klasskamrat och hennes "orkester"/band ska spela upp under pausunderhållningen. 🙂 Gränslöst heter dom! Jag lovar er, dom är utan tvekan riktigt bra! Spännande! Rent generellt tycker jag ju att pausunderhållningen varit höjdpunkter. Både Freddie Wadlings "Alla har glömt" och den "lappska"? versionen av "Waterloo" sist. Även Grotesqo och "tingeling" är ju en blivande klassiker!
Demonproducenten Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Rent generelt är det mesta i melodifestivalen bättre an vad jag åstakommer. Vill inte vara stursk men jag har aldrig hört någonting som har varit bättre på detta forum heller! inget som varit bättre än markoolios bidrag?
KillwithSkill Postat 17 februari 2009 Trådstartare Postat 17 februari 2009 inget som varit bättre än markoolios bidrag? Ja eller Caroline af Ugglas..?1 Fyfan va kvas!
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 inget som varit bättre än markoolios bidrag? Hade glömt detta, Demonen! Jag menar inte att vara taskig men var inte detta ett totalfiasko både låtmässigt, arrmässigt och på alla de sätt?! Jag menar, Markoolio kan ju inte sjunga men hu vad amatörmässigt musiken lät, eller? För mig lät det som någon slags demo någon hade slängt ihop lite snabbt. Livlöst, mall 1A vad gäller instrumentering och arr. Det är inte meningen att låta tyken men jag tänkte verkligen "Om jag hade kommit på denna låtidé, had jag slängt den illa kvickt"! Nu är det väl så att jokrarna blir inbjudna och tar med sig det de vill. Har inte Markoolio rådgivare? Ibland kan man ju ana vad det är man velat med en låt även om det inte hållt hela vägen fram. Här satt jag som ett frågetecken och led med killen. Jag förstår inte hur man hade tänkt här? Skulle namnet Markoolio räcka?
Gustav_holmqvist Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jag tyckte faktiskt markoolios framträdande var sjukt kul. Man hade ju ingen aning om vad man skulle förvänta sig, vilket resulterade i att man satt på helspänn hela tiden. Sen var ju Måns Zelmerlövs låt så bra att jag var tvungen att rösta på den bara för att få höra den igen, och det säger inte lite 😆 Definitivt i klass med förra årets dunderhit Hero! Om jag får bestämma vinner den hela tjotaballongen, men det får jag ju tyvärr inte... 😛
Demonproducenten Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Skulle namnet Markoolio räcka? tanken var nog att det skulle va kul men det var nog bara gustaf som tyckte det man hade ju inte ens ansträngt sig för det ändamålet
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Rent generelt är det mesta i melodifestivalen bättre an vad jag åstakommer. Vill inte vara stursk men jag har aldrig hört någonting som har varit bättre på detta forum heller! Tror många passar sej för att lägga upp sina alster här Men jag tror många nybörjare på forumet snart drar ifrån gräddfilen som bara kör i gamla invanda slicka rövar , till slut kanske dom känner den bittra smaken inför 1789 låtskrivare , då kanske dom får springa med rumporna bara runt kaknästornet - och ropa 1970 vi är för solidaritet - innan dom får NÅD hehe , ja må rättvisan skippas en dag T.O.M Bert karlsson som varit en gammal politiker verkar ju vara för Solidaritet kanske är det så också att musiken blir lidande om människorna blir för giriga ? 😆 Redigerat 17 februari 2009 av antikartellmusikern
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Tror många passar sej för att lägga upp sina alster här Hur menar Du? Varför passar man sig för att lägga upp låtar här? Jag förstår om man tänker skicka in bidraget till festivalen men om det redan varit där och inte kommit med? Skulle inte det vara käckt? Om vi fick lyssna till några av alla de ratade mästerverken så skulle åtminstone jag tycka det vara intressant. Finns det andra risker med att lägga upp sina låtar här? Någon som har erfarenheter av detta? Själv satt jag med och arbetade med en stor tävling som hette "Pop -82". Band från hela Norden deltog genom att skicka in demos (jag har skrivit om det här tidigare). En av mina uppgifter var att lyssna igenom demosarna och göra en första grovgallring. Jag kan minnas fel men vi fick in 892 demos. Jag hade kriterier att gå efter och skulle plocka ut de 200 mest intressant som sen lyssnades igenom av mig och 4 personer till. Dessa personer arbetade inom branschen (ljudtekniker/producent, musiker/arrangör, studio- och skivbolagsägare samt min chef. Det går att anlägga relevant kritik mot många saker i detta förfarande, inte minst min roll som första filter. Det viktiga dock (och som gått igen i alla liknande uppdrag jag haft senare) är att det inte var svårt att välja bort. Det svåra var att fylla ut 200 platser. 10 - 15 av demosarna knäckte, ett femtiotal var bra, lika många hyfsade och resten var ganska/mycket dåliga. Alla som haft juryuppdrag i olika sammanhang kan säkert skriva under på att det är ungefär så det fördelar sig. Nu vet jag att detta ju inte är på samma nivå som melodifestivalen men många av deltagarna i den final vid hade är idag etablerade inom musikbranschen i olika funktioner. Kanske inte tack vare denna tävling men de uppvisade onekligen kvaltiteter som attraherat intresse från många håll. Lite av detta resonemang måste ändå gå att överföra på diskussionen om melodifestivalens urvalsmetoder?
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Hur menar Du? Varför passar man sig för att lägga upp låtar här? Jag förstår om man tänker skicka in bidraget till festivalen men om det redan varit där och inte kommit med? Skulle inte det vara käckt? Om vi fick lyssna till några av alla de ratade mästerverken så skulle åtminstone jag tycka det vara intressant. Finns det andra risker med att lägga upp sina låtar här? Någon som har erfarenheter av detta? Själv satt jag med och arbetade med en stor tävling som hette "Pop -82". Band från hela Norden deltog genom att skicka in demos (jag har skrivit om det här tidigare). En av mina uppgifter var att lyssna igenom demosarna och göra en första grovgallring. Jag kan minnas fel men vi fick in 892 demos. Jag hade kriterier att gå efter och skulle plocka ut de 200 mest intressant som sen lyssnades igenom av mig och 4 personer till. Dessa personer arbetade inom branschen (ljudtekniker/producent, musiker/arrangör, studio- och skivbolagsägare samt min chef. Det går att anlägga relevant kritik mot många saker i detta förfarande, inte minst min roll som första filter. Det viktiga dock (och som gått igen i alla liknande uppdrag jag haft senare) är att det inte var svårt att välja bort. Det svåra var att fylla ut 200 platser. 10 - 15 av demosarna knäckte, ett femtiotal var bra, lika många hyfsade och resten var ganska/mycket dåliga. Alla som haft juryuppdrag i olika sammanhang kan säkert skriva under på att det är ungefär så det fördelar sig. Nu vet jag att detta ju inte är på samma nivå som melodifestivalen men många av deltagarna i den final vid hade är idag etablerade inom musikbranschen i olika funktioner. Kanske inte tack vare denna tävling men de uppvisade onekligen kvaltiteter som attraherat intresse från många håll. Lite av detta resonemang måste ändå gå att överföra på diskussionen om melodifestivalens urvalsmetoder? Absolut - Christer Bjärkan har total kontroll på situationen Men Pop-82 var ju en musiktävling inte en familjeföreställning i dubbel bemärkelse
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Absolut - Christer Bjärkan har total kontroll på situationen Men Pop-82 var ju en musiktävling inte en familjeföreställning i dubbel bemärkelse Jo, men vad säger Du om det första jag frågade om? Finns det risker med att lägga upp låtar här? Sen anser jag inte att det går att tävla i musik. Jag ser nog musiktävlingar som en chans för artister att få visa upp sig. Jag menar att människor har olika kriterier för vad de bedömer och hur. Jag tror mig veta att x antal personer röstade på Måns för att de tycker han är snygg. De skulle ha rösta på honom även om han framförde Markoolios bidrag. Påverkade min musiksmak urvalet jag gjorde i Pop -82? Absolut! Min chef och studio- skivbolagsägaren rynkade på näsan åt en del "osäljbart" de hörde. Där fick jag dock stöd av de två andra i juryn som också menade att låtar, framförande och annat var av så hög klass att det bara måste vara med. Tre av de grupperna tog sig sedan via deltävlingar ända till final. Jag må uppfattas naiv men jag tror att riktig begåvning tar sig en lång väg, oavsett motståndet.
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Jo, men vad säger Du om det första jag frågade om? Finns det risker med att lägga upp låtar här? Sen anser jag inte att det går att tävla i musik. Jag ser nog musiktävlingar som en chans för artister att få visa upp sig. Jag menar att människor har olika kriterier för vad de bedömer och hur. Jag tror mig veta att x antal personer röstade på Måns för att de tycker han är snygg. De skulle ha rösta på honom även om han framförde Markoolios bidrag. Påverkade min musiksmak urvalet jag gjorde i Pop -82? Absolut! Min chef och studio- skivbolagsägaren rynkade på näsan åt en del "osäljbart" de hörde. Där fick jag dock stöd av de två andra i juryn som också menade att låtar, framförande och annat var av så hög klass att det bara måste vara med. Tre av de grupperna tog sig sedan via deltävlingar ända till final. Jag må uppfattas naiv men jag tror att riktig begåvning tar sig en lång väg, oavsett motståndet. Jo där har du rätt att en riktig begåvning kan ta sej väldigt långt men om nu inte denna begåvning får plats i melodifestivalen som t.e.x skolfröken , va gör man då ? Ja som låtskrivare för detta Jippo när inget förändras för så bra är dom inte - som kommer med år efter år eller tycker du verkligen det ? Redigerat 17 februari 2009 av antikartellmusikern
berch Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Jo, men vad säger Du om det första jag frågade om? Finns det risker med att lägga upp låtar här? Gå in på www.myspace.com/rumprytm och lyssna på "slängpuss" = refuserad låt. Så, nu har jag stuckit ut hakan, spännade att se om det gör ont Redigerat 17 februari 2009 av berch
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jo där har du rätt att en riktig begåvning kan ta sej väldigt långt men om nu inte denna begåvning får plats i melodifestivalen som t.e.x skolfröken , va gör man då ? Ja som låtskrivare för detta Jippo när inget förändras för så bra är dom inte - som kommer med år efter år eller tycker du verkligen det ? Jag vet inte, ärligt talat! Jag har två döttrar, 9 och 10 år gamla. När jag hör festivalen genom deras öron kan jag bli väldigt entusiastisk. Jag fattar hur de uppfattar musiken och känner igen mig själv i unga år och den entusiasm de känner inför musiken. De kräver varje år att vi köper den officiella skivan och jag får alltid hänga på låset när den kommer in på Statoil! Ser jag på det ur mitt perspektiv så blir det ju lite löjligt att se det som en tävling, det är ett ståhej! Jag kan förundras över de enorma känslosvallningar det här spektaklet väcker hos alla möjliga och omöjliga. Det har, så länge jag minns, alltid stormat kring festivalen på ett eller annat sätt. "Schlager"? Jag vet vad många med mig förknippar med det ordet och inte är det många av dagens låtar som passar in i det konceptet? Vad menar W-ponken nu? Kan inte schlager-konceptet utvecklas? Kanske det kan, vet inte. Jag uppfattar t ex inte "Waterloo" som en schlager, snarare ett exempel på en brytningstid där pop, rock och så småningom fler genrer knödde sig in. Inget fel idet, bara bra. Schlager kanske en låt blir när det gått tillräckligt lång tid? Vet inte, men tror inte det. Schlager uppfattade jag och många med mig som en egen musikgenre med ett eget uttryck även om saker lånades in från jazz, pop, visa mm. Jag har dock svårt att idag se hur uttagningen av låtar någonsin skulle kunna bli fullständigt rättvis och demokratisk. Ett av "problemen" är att det handlar om tycke och smak och olika bevekelsegrunder. När musik verkligen "drabbar" mig så brukar allt rationellt tänkande fara ut genom fönstret, jag grips och dras med i den aktuella låten. Hade jag haft lite mer distans hade jag säkert kunna analysera sönder låten. Jag tror att det går att leta upp den människa som springer snabbast på 100 meter i världen idag, ordna en tävling med värsta konkurrenterna och säga att denna person sprang snabbast just idag. Jag tror det är svårare inom musiken. Jag tycker själv att musik är så oändligt mycket mer än vad som visas i Melodifestivalen. Melodifestivalen är ett spektakel men ett, i sina bästa stunder, roande sådant.
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jag vet inte, ärligt talat! Jag har två döttrar, 9 och 10 år gamla. När jag hör festivalen genom deras öron kan jag bli väldigt entusiastisk. Jag fattar hur de uppfattar musiken och känner igen mig själv i unga år och den entusiasm de känner inför musiken. De kräver varje år att vi köper den officiella skivan och jag får alltid hänga på låset när den kommer in på Statoil! Ser jag på det ur mitt perspektiv så blir det ju lite löjligt att se det som en tävling, det är ett ståhej! Jag kan förundras över de enorma känslosvallningar det här spektaklet väcker hos alla möjliga och omöjliga. Det har, så länge jag minns, alltid stormat kring festivalen på ett eller annat sätt. "Schlager"? Jag vet vad många med mig förknippar med det ordet och inte är det många av dagens låtar som passar in i det konceptet? Vad menar W-ponken nu? Kan inte schlager-konceptet utvecklas? Kanske det kan, vet inte. Jag uppfattar t ex inte "Waterloo" som en schlager, snarare ett exempel på en brytningstid där pop, rock och så småningom fler genrer knödde sig in. Inget fel idet, bara bra. Schlager kanske en låt blir när det gått tillräckligt lång tid? Vet inte, men tror inte det. Schlager uppfattade jag och många med mig som en egen musikgenre med ett eget uttryck även om saker lånades in från jazz, pop, visa mm. Jag har dock svårt att idag se hur uttagningen av låtar någonsin skulle kunna bli fullständigt rättvis och demokratisk. Ett av "problemen" är att det handlar om tycke och smak och olika bevekelsegrunder. När musik verkligen "drabbar" mig så brukar allt rationellt tänkande fara ut genom fönstret, jag grips och dras med i den aktuella låten. Hade jag haft lite mer distans hade jag säkert kunna analysera sönder låten. Jag tror att det går att leta upp den människa som springer snabbast på 100 meter i världen idag, ordna en tävling med värsta konkurrenterna och säga att denna person sprang snabbast just idag. Jag tror det är svårare inom musiken. Jag tycker själv att musik är så oändligt mycket mer än vad som visas i Melodifestivalen. Melodifestivalen är ett spektakel men ett, i sina bästa stunder, roande sådant. Okay Men om vi nu håller oss till sak 😆 Vill du inte se ett större urval av låtskrivare i festivalen vore inte det kanske bra för dina barns utveckling att få lite mer kvalite som en riktig konkurrens skulle innebära , eller tillhör du den målgruppen som köper allt ? Då bävar ja för den generationen som skall ta över arvet efter oss 🙂
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Okay Men om vi nu håller oss till sak 😆 Vill du inte se ett större urval av låtskrivare i festivalen vore inte det kanske bra för dina barns utveckling att få lite mer kvalite som en riktig konkurrens skulle innebära , eller tillhör du den målgruppen som köper allt ? Då bävar ja för den generationen som skall ta över arvet efter oss 🙂 Jag vet inte om jag köper allt. Det finns låtar jag tycker är bra och låtar jag tycker är dåliga. Hade jag tittat om jag satt själv? Troligen inte. Har dock, genom åren, sällan missat den/ de svenska uttagningarna. Jag har inte upptäckt att det varit dåligt med olika låtskrivare, uppfattar det snarare som att det blivit lite bättre sen några år tillbaka. Dock bara en känsla, jag har säkert fel. Sen är det en annan sak om fler låtskrivare leder till större spännvidd, variation etc etc. De alster jag fått höra av upprörda vänner som inte kommit med har, ärligt talat, inte tillfört någonting, enligt mig. Sen är inget av det jag hört på melodifestivalen med i min privata playlist, i-pod. Jag har också lite svårt att se den musiken som en del av detta spektakel. "Fler låtskrivare", skulle det automatiskt leda till "mer kvalitet"? Om jag är fd topplåtskrivare som nu inte levererat något som någon vill höra på många år - kommer min usla låt verkligen med då? Jag tvivlar, men vet naturligtvis inte. De privata intressena Du skriver om vill se resultat i form av pesetas. Om jag inte ger dem det, varför fortsätter de pusha mig? Så funkar det ju inte i resten av musikbranschen. Där är Du aldrig större än Ditt senaste släpp. G-son dominerade ju för ett antal år sedan. Förra året var han väl inte med alls? I år såg jag honom som medkompositör till en låt hittills. Mina barn lyssnar på många olika typer av musik och musicerar själva. Jag är inte orolig för deras utveckling, vare sig musikaliskt eller överhuvudtaget.
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Jag vet inte om jag köper allt. Det finns låtar jag tycker är bra och låtar jag tycker är dåliga. Hade jag tittat om jag satt själv? Troligen inte. Har dock, genom åren, sällan missat den/ de svenska uttagningarna. Jag har inte upptäckt att det varit dåligt med olika låtskrivare, uppfattar det snarare som att det blivit lite bättre sen några år tillbaka. Dock bara en känsla, jag har säkert fel. Sen är det en annan sak om fler låtskrivare leder till större spännvidd, variation etc etc. De alster jag fått höra av upprörda vänner som inte kommit med har, ärligt talat, inte tillfört någonting, enligt mig. Sen är inget av det jag hört på melodifestivalen med i min privata playlist, i-pod. Jag har också lite svårt att se den musiken som en del av detta spektakel. "Fler låtskrivare", skulle det automatiskt leda till "mer kvalitet"? Om jag är fd topplåtskrivare som nu inte levererat något som någon vill höra på många år - kommer min usla låt verkligen med då? Jag tvivlar, men vet naturligtvis inte. De privata intressena Du skriver om vill se resultat i form av pesetas. Om jag inte ger dem det, varför fortsätter de pusha mig? Så funkar det ju inte i resten av musikbranschen. Där är Du aldrig större än Ditt senaste släpp. G-son dominerade ju för ett antal år sedan. Förra året var han väl inte med alls? I år såg jag honom som medkompositör till en låt hittills. Mina barn lyssnar på många olika typer av musik och musicerar själva. Jag är inte orolig för deras utveckling, vare sig musikaliskt eller överhuvudtaget. men va säger du om 1 bidrag per låtskrivare istället som det varit år efter år du kanske känner bananskalen själv eftersom du redan var med 1982 ?
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 men va säger du om 1 bidrag per låtskrivare istället som det varit år efter år du kanske känner bananskalen själv eftersom du redan var med 1982 ? Nej, känner inte bananskalen! Ett bidrag per låtskrivare kanske är en idé? Samtidigt, om vi utgår från att ett antal mer eller mindre kompetenta människor försökte göra sitt jobb så bra som möjligt enligt direktiv de fick så fick ju faktiskt t ex G.son med en dröse låtar för ett antal år sedan. Varför? För att Björkman o co ville vara snälla mot honom eller Bert? Jag får inte ihop det. Ni sitter på någon info som jag har missat. Upplys mig!
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Nej, känner inte bananskalen! Ett bidrag per låtskrivare kanske är en idé? Samtidigt, om vi utgår från att ett antal mer eller mindre kompetenta människor försökte göra sitt jobb så bra som möjligt enligt direktiv de fick så fick ju faktiskt t ex G.son med en dröse låtar för ett antal år sedan. Varför? För att Björkman o co ville vara snälla mot honom eller Bert? Jag får inte ihop det. Ni sitter på någon info som jag har missat. Upplys mig! Ja tror du sitter på mer info än jag har , eftersom du nu varit i branschen i 30 år visst skall man bevara sina öron , men inte tror jag dina är plomberade längre 🙂 men du kanske har levt i en skyddad verksta bortom alla oförrätter denna världen själv ställer till med , som vissa t.o.m surfar gott på 😆 Det gäller ju att ta för sej på gott och ont konkurrensen måse ju vara mördande hård bland 3440 inskickade bidrag , så hur kan detta vara möjligt ÅR EFTER ÅR Redigerat 17 februari 2009 av antikartellmusikern
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Ja tror du sitter på mer info än jag har , eftersom du nu varit i branschen i 30 år visst skall man bevara sina öron , men inte tror jag dina är plomberade längre 😄 men du kanske har levt i en skyddad verksta bortom alla oförrätter denna världen själv ställer till med , som vissa t.o.m surfar gott på 😐 Nej, käre Antikartellist! Jag sitter verkligen inte på någon inside-info om melodifestivalen. Nu börjar jag undra: Har Du gripit alla Dina påståenden och åsikter ur luften? Det tror inte jag. Jag tror att Du tagit del av information som gör gällande att allt inte går rätt till vid utgallringen. Jag kör inte med dolda kort eller försöker leda någon i någon fälla. Jag vill bara försöka förstå vad som får igång dessa tongångar på bl a detta forum år efter år. Ligger det något i det eller är det bara uttryck för en avundsjuka från dem som står utanför och vill in? Hjälp mig att förstå! Jag har, tidigare år, tagit del av skriverierna i tidningarna och det efterspel som varit, inget mer. Där har ju inga oegentligheter kommit i dagern, eller? Som jag förstår det har det friats varje gång. Jag har varit i periferin, på en bakgata, i yttersta utkanten, i slumområdet av branschen i alla dessa 30 år. Aldrig i närheten av dess centrum. Jag har dock, i egenskap av mitt arbete, fått träffa folk inom branschen vid ett flertal tillfällen. Jag har också bekanta som, med varierande framgång, understundom faktiskt kunnat livnära sig på sitt musicerande. Dock inte jag - f-n! Redigerat 17 februari 2009 av wonderboy
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 "Fler låtskrivare", skulle det automatiskt leda till "mer kvalitet"? Om jag är fd topplåtskrivare som nu inte levererat något som någon vill höra på många år - kommer min usla låt verkligen med då? Jag tvivlar, men vet naturligtvis inte. De privata intressena Du skriver om vill se resultat i form av pesetas. Om jag inte ger dem det, varför fortsätter de pusha mig? Så funkar det ju inte i resten av musikbranschen. Där är Du aldrig större än Ditt senaste släpp. G-son dominerade ju för ett antal år sedan. Förra året var han väl inte med alls? I år såg jag honom som medkompositör till en låt hittills. Se här: Ett antal relevant frågor som förtjänar svar från Er som anser Er veta att det pågår något fuffens. Jag skojar inte, jag vill veta! Jag menar icke att provocera utan att försöka förstå detta resonemang som dyker upp här varje år i dessa tider.
Taus Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Kärlek? Nja snarare att du har blivit en mänsklig variant av Pavlovs hund. 😐 😮 Får bli zipramil o zoloft fram TVn resten av lördagarna då 😄
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Nej, käre Antikartellist! Jag sitter verkligen inte på någon inside-info om melodifestivalen. Nu börjar jag undra: Har Du gripit alla Dina påståenden och åsikter ur luften? Det tror inte jag. Jag tror att Du tagit del av information som gör gällande att allt inte går rätt till vid utgallringen. Jag kör inte med dolda kort eller försöker leda någon i någon fälla. Jag vill bara försöka förstå vad som får igång dessa tongångar på bl a detta forum år efter år. Ligger det något i det eller är det bara uttryck för en avundsjuka från dem som står utanför och vill in? Hjälp mig att förstå! Jag har, tidigare år, tagit del av skriverierna i tidningarna och det efterspel som varit, inget mer. Där har ju inga oegentligheter kommit i dagern, eller? Som jag förstår det har det friats varje gång. Jag har varit i periferin, på en bakgata, i yttersta utkanten, i slumområdet av branschen i alla dessa 30 år. Aldrig i närheten av dess centrum. Jag har dock, i egenskap av mitt arbete, fått träffa folk inom branschen vid ett flertal tillfällen. Jag har också bekanta som, med varierande framgång, understundom faktiskt kunnat livnära sig på sitt musicerande. Dock inte jag - f-n! Eftersom du följt alla efterskriverier så vad driver dej då att försvara något som är så uppenbart för många ? ja det är många som kan förvillas av en luktgran 😐 Mr Wonderbaum Redigerat 17 februari 2009 av antikartellmusikern
wonderboy Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Eftersom du följt alla efterskriverier så vad driver dej då att försvara något som är så uppenbart för många ? ja det är många som kan förvillas av en luktgran 😐 Mr Wonderbaum Ursäkta, vad är det jag försvarat? Jag försöker att kritiskt granska det jag tar del av i medier, precis som jag är övertygad att även Du gör. Därför undrar jag vad jag har missat. Om vi gör så här, då: Du skriver, utan att behöva stå för det själv, vad Du har hört, läst, fått Dig till livs ang gallringen utan att behöva leda det i bevis. Kan Du då förklara vad som är galet? Eller är det någonting Du klurat ut själv? Det gör mig inget, jag är ju jätteintresserad av hur tankegångarna går - kom igen!
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 (redigerat) Ursäkta, vad är det jag försvarat? Jag försöker att kritiskt granska det jag tar del av i medier, precis som jag är övertygad att även Du gör. Därför undrar jag vad jag har missat. Om vi gör så här, då: Du skriver, utan att behöva stå för det själv, vad Du har hört, läst, fått Dig till livs ang gallringen utan att behöva leda det i bevis. Kan Du då förklara vad som är galet? Eller är det någonting Du klurat ut själv? Det gör mig inget, jag är ju jätteintresserad av hur tankegångarna går - kom igen! Du drivs uppenbart av denna fråga eftersom kritiken verkar irritera dej men har du varit i branschen i 30 år , så tycker ja du borde veta bättre än att ställa en massa dumma frågor till oss andra som får känna oss blåsta ÅR EFTER ÅR och bara se på hur historien upprepar sej Redigerat 17 februari 2009 av antikartellmusikern
antikartellmusikern Postat 17 februari 2009 Postat 17 februari 2009 Och nu har Björkman blivit stämd eftersom han bara orkade bemöda sig med att ta upp 1 bidrag (Läs: ett bidrag) från de 3400 bidragen allmänheten skickade in. 😉 Ett gott råd åt alla förhoppningsfulla kompositörer; skicka inte in några bidrag nästa år. Melodifestivalen är helt och hållet en intern angelägenhet mellan Björkman och hans adressbok. 😄
wonderboy Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 Du drivs uppenbart av denna fråga eftersom kritiken verkar irritera dej men har du varit i branschen i 30 år , så tycker ja du borde veta bättre än att ställa en massa dumma frågor till oss andra som får känna oss blåsta ÅR EFTER ÅR och bara se på hur historien upprepar sej Det känns som att Du blir arg på mig. Det är inte min mening. Med lite förklaringar från Din sida så hade jag kanske förstått och t o m delat Dina åsikter. Istället får jag reda på att jag får Dig att känna Dig blåst? Jag uppfattar det som att det är jag som, i så fall, är lite blåst i denna fråga. Jag försöker ju förklara att jag vill försöka förstå vad kritiken egentligen bottnar i. Läser man dessa trådar och det som jag, genom åren, läst i tidningar då och då så måste Du medge att det inte är lätt att förstå vad problemet är. Hittills är min uppfattning att endast en av allmänhetens låtar platsade men Ni vet kanske något som jag missat?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.