robc Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 och fortsätter -"hade allmänheten varit bättre så hade de varit proffs............."
Amis Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 dom hade ju en stor kanon förra året - eller stor dam var det visstmed stor röst å rätt bra låt vill jag minnas slog väl sverige va? Ett par års musik inavel till så kommer samtliga länder att slå Sverige 🙂 Vi får slåss med Albanien om sista platsen och leva på minnen från fornstora dar...
Kruger Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Vilken plats tror du förresten att Sverige kommer att hamna på i år eftersom du tycker att de flesta bidragen är bra? Plats 9! /Kruger med nio liv
antikartellmusikern Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 (redigerat) Ett par års musik inavel till så kommer samtliga länder att slå Sverige 😏 Vi får slåss med Albanien om sista platsen och leva på minnen från fornstora dar... Den oslagbara schlagerinaveln har talat http://svtplay.se/t/102863/kulturnyheterna Christers kommentar i slutet på prg är oerhört talande också 😊 ja han sa " att förra året så placerade sej Bobbys bidrag på 1-2-3dj plats åh de säger en del " Redigerat 5 mars 2009 av antikartellmusikern
Opus99 Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 (redigerat) Den oslagbara schlagerinaveln har talat http://svtplay.se/t/102863/kulturnyheterna Såhär upplever jag det inslaget: Av vad man hör i inslaget, så förstår Krister fullt väl att det är urvalskriterierna i melodifestivalen som betvivlas och ifrågasätts. Och ändå använder han de kriterier som ifrågasätts som bevis för att misstanken i sig själv skulle vara fel: "Ifjol kom Bobby ljunggren etta, två och trea i finalen, så bevisligen gör han ju något rätt". För dom som inte är bekant med vad det är för skum känsla av fel som man känner när man hör det, så kan vi berätta att det är en form av medvetet intellektuellt förvirrande, som används för att avvärja angripare. Det är helt enkelt retorisk debatt-teknik, och används av nästan alla i ledande positioner. Det är dessutom en del av hur de har lyckats ta sig till den positionen de sitter på. Grundformeln är, att om en angripare skulle försöka tala om vad som är så självmotsägande i Kristers uttalande, så skulle det bli så komplicerat, så famlande och snubblande, på så abstrakta grunder, och dessutom så direkt förolämpande mot Krister personligen ... angriparen blir halvt ställd i huvet av känslan, hur Krister själv inte kan se hur fel han har, och alla sina känslo- och tankeinfall hur han ska lyfta fram det ... angriparen kommer inte att klara av att bemöta det framgångsrikt. Lyckas man däremot bemöta det här framgångsrikt, vilket är näst intill omöjligt, så väntar direkt nästa förvirrande motdrag som är ännu svårare. Nästa motdrag i ordningen har Krister i bakhuvet redan innan han fäller den första retorik-fällan ovan. I slutändan vinner man inte den här vägen. Man kan aldrig förmå en idiot att tillstå att han är en idiot. Ett liknande exempel på retorisk debatt-teknik - bara som jämförelse - är att ge angriparen skulden för det han klagar över. En gammal klassiker är ju: Person A: Du kunde väl ha tagit upp det här med mig direkt, istället för att gå direkt till chefen bakom min rygg! Person B: Det var ju synd att du tycker så. Det tar liksom stopp i skallen när man får det bemötandet, och det är en medveten metod som person B använder. Det blir som tjurfäktning, att slåss med luft. När man kör sånt här mellan kvinnor och män så kallar kvinnor kallar det för härskartekniker. Men, om man filtrerar fram den exakta kontentan av vad Krister säger ovan, så blir det såhär: Bobby Ljungren blev både etta, tvåa och trea i finalen ifjol, och det bevisar ju att låtarna väljs ut demokratiskt. Det är ju bullshit. Att Ljungren gjorde hat-trick kan ha 20 bakomliggande orsaker som alla är i princip lika rimliga. Så självklart är det här bullshit-prat, men tanken är inte att vara sann eller rimlig, eller ens svara på frågan, utan bara att det ska förvirra opponionen av kritiker så mycket att de inte längre kan före sin åsikt vidare. Samma sak med kommentaren före: "Det finns en elit i det här, och dom har hittat nycklarna till det här. Det är klart att dom ska vara med. Vi skulle få en mycket sämre tävling om inte deras låtar var där." Låt oss renskriva bullshittet: Det finns låtskrivare som vet hur man får sitt namn till final - princip oavsett låtens kvalitet [dom har hittat nyckeln]. Tävlingen skulle vara mycket sämre, om det inte var folk med som vet hur man vinner den nästan oavsett.. Det är fullständigt missledande bullshit. Han försöker få oss att tro att han talar om kompositions-kvalitet. Det finns inte en chans att det inte skulle vara 'designad bullshit'. Bara det faktum att han kopplar ihop "tävling" med "några vinner redan på förhand, för de har hittat nycklarna" .. det blir ju ingen tävling då. Dörren som alla måste forcera för att komma med, den har några få hittat öppnande nycklar till, och dessa "nycklar" skulle alltså bestå enbart av överlägset musik-kunnande?? *harrrkel*.. så pass överlägset kunnande att en enda person i landet knockar samtliga inskickade bidrag från hela vårt rike, tre gånger om?? och detta så otroligt överlägsna kunnande är alltså vad Charlotte Perellis "Hero" är??? Om det ens vore så, så är ju bara det i sig själv en anledning att anse att det inte blir tävling, om någon är så överlägsen. Så .. lägg ner. Det är bara bull. Nog är det ord utan substans. (Respekt till Ljungren för han gör vad han gillar dock). Fredrik Kempes kommentarer är ytterligare underlag: "Man konkurrerar ju om artisterna, redan innan man skickar in låtarna", och bifallet att inte ens landets mest framstående låtskrivare kan få med låtar som sjungs av okända namn. Om artistens kommersiella status bidrar till att få låtarna förbi konkurrensen, så kan man inte längre påstå att det är låtarna själva som vinner sina platser i melodifestivalen. Och inte heller kan man - som Krister påstår - säga att det är låtskrivarens skicklighet i komposition, eller ens taktiska manövrering, som vinner honom en plats i Sveriges musik grand prix. Jag får dessutom intrycket att Krister är så pass skarpsint, att om han velat ge ett rent, rakt och "to the point" svar som t.o.m. en 5-åring fattar, så har han inga problem att leverera det. Men det gör han inte. Han har valt bort det, och istället valt att leverera en klassisk debatt-avvärjnings replik. Frågan är varför? Helt klart är i alla fall att han medvetet gör en ansträngning för att dölja och förvirra bort sakfrågan, snarare än lägger korten på bordet. Men han vet vad han gör, han är fullt medveten om det. Det här är absolut inget misstag, missförstånd, tabbe eller mediavinkling. Man kan lära av det här. Titta på inslaget igen, och titta på Krister med full förståelse av hur strategiskt upplagt det är i hans huvud redan från början. Med TV kameran i ansiktet ska han fullt medvetet villa bort kritiken på ett övertygande sätt, och det gäller att se öppen ut, låta självklart avslappad och övertygande, nästan less på hur ogenomtänkt kritiken ska framstå som, och betona rätt ord på rätt sätt. Redigerat 6 mars 2009 av Opus99
antikartellmusikern Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 (redigerat) Såhär upplever jag det inslaget: Av vad man hör i inslaget, så förstår Krister fullt väl att det är urvalskriterierna i melodifestivalen som betvivlas och ifrågasätts. I den situationen använder han de kriterier som ifrågasätts, som bevis för att den misstanken skulle vara fel: "Ifjol kom Bobby ljunggren etta, två och trea i finalen, så bevisligen gör han ju något rätt". För dom som inte är bekant med vad det är för skum känsla av fel som man känner när man hör det, så kan vi berätta att det är en form av medvetet intellektuellt förvirrande, som används för att avvärja angripare. Det är helt enkelt retorisk debatt-teknik, och används av nästan alla i ledande positioner. Det är dessutom en del av hur de har lyckats ta sig till den positionen de sitter på. Grundformeln är, att om en angripare skulle försöka tala om vad som är så självmotsägande i Kristers uttalande, så skulle det bli så komplicerat, så famlande och snubblande, på så abstrakta grunder, och dessutom så direkt förolämpande mot Krister personligen ... angriparen blir halvt ställd i huvet av känslan, hur Krister själv inte kan se hur fel han har, och alla sina känslo- och tankeinfall hur han ska lyfta fram det ... han kommer inte att klara av att bemöta det framgångsrikt. Lyckas man däremot bemöta det här framgångsrikt, vilket är näst intill omöjligt, så väntar direkt nästa förvirrande motdrag som är ännu svårare, och det motdraget har Krister i bakhuvet redan innan han fäller den första retorik-fällan ovan. I slutändan vinner man inte den här vägen. Man kan aldrig förmå en idiot att tillstå att han är en idiot. Ett annat klassiskt exempel på retorisk debatt-teknik är när man ger angriparen skulden för det han klagar över. T.ex: Person A: Du kunde väl ha tagit upp det här med mig, istället för att gå direkt till chefen bakom min rygg! Person B: Det var ju synd att du tycker så. Det tar liksom stopp i skallen när man får det bemötandet, och det är en medveten metod som person B använder. Det blir som tjurfäktning, att slåss med luft. Kvinnor kallar det för härskartekniker. Men, om man filtrerar fram den exakta kontentan av vad Krister säger ovan, så blir det såhär: Bobby Ljungren blev både etta, tvåa och trea i finalen ifjol, och det bevisar ju att låtarna väljs ut demokratiskt. Självklart är det bullshit, men tanken är bara att det ska förvirra motparten så mycket att han inte längre kan före sin åsikt vidare. Samma sak med kommentaren före den meningen: "Det finns en elit i det här, och dom har hittat nycklarna till det här. Det är klart att dom ska vara med. Vi skulle få en mycket sämre tävling om inte deras låtar var där." Låt oss renskriva: Det finns låtskrivare som vet hur man får sitt namn till final - nästan oavsett låt [dom har hittat nyckeln]. Tävlingen [vilken tävling?] skulle vara mycket sämre, om det inte var folk med som vet hur man vinner nästan oavsett låt.. Det är fullständigt missledande bullshit. Det finns inte en chans att det inte skulle vara 'designad bullshit'. Man kan lära av det här. Titta på inslaget igen, och titta på Krister med full förståelse av hur strategiskt upplagt det är i hans huvud redan från början. Med TV kameran i ansiktet ska han nu fullt medvetet villa bort kritiken på ett övertygande sätt, och det gäller att se öppen ut, låta självklart avslappad och övertygande, och betona meningarna rätt. Jag får dessutom intrycket att Krister är så pass begåvad, att om han velat ge ett rent, rakt och "to the point" svar som t.o.m. en 5-åring fattar, så har han inga problem att leverera det. Men det gör han inte. Han har valt bort den öppningen, och väljer istället att leverera en klassisk debatt-avvärjnings teknik. Frågan är varför. Helt klart är i alla fall att han medvetet gör en ansträngning för att dölja och förvirra bort sakfrågan, snarare än lägger korten på bordet. Och ja, han vet vad han gör, han är fullt medveten om det. Det här är absolut inget misstag, missförstånd, tabbe eller mediavinkling. Klokt formulerat - jo de är så dom flesta jobbar idag så länge de går men undra hur många år Hamilton vågar se på mej som chef på ett statligt verk , för börjar väl någon komma med en bevisning att saker inte står rätt till så kan ju många få sparken på SVT De är ju ett statligt verk och inget dotterbolag till skivbranschen som vi har att göra med nu Redigerat 6 mars 2009 av antikartellmusikern
Demonproducenten Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 det pinsammaste var ju att kulturnyheternas hela redaktion "missat" att marie lindberg knappast är undantaget från "eliten"
Ulf_A Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 det pinsammaste var ju att kulturnyheternas hela redaktion "missat" att marie lindberg knappast är undantaget från "eliten" Lika pinsamt som att dom inte nämner att det är förlagen som sköter gallringen. För inte ens SVT kan väl ha gjort så dålig research eller kan det bero på att det är SVT's program båda två?! Kanske skulle skicka ett mail till redaktionen och se vad dom har att säga till sitt försvar. Undrar varför inte 4'an eller någon av dom andra kanalerna tar upp detta i ett debattprogram. Vore väl en stjärna i kanten om dom kunde "dra ner byxorna" på SVT. 😱
wonderboy Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Jag håller med. Kan dock inte bli av med tanken på att om jag hade ett förlag så skulle jag leta med ljus och lykta efter nästa stora låtskrivartalang. Detta är ju bara grundläggande entreprenörskap och sättet att driva ett företag som har siktet inställt på framtiden. Bobby Ljunggren i all ära men börjar fler känna som jag, att jag kan hans sätt att göra låtar nu, så kommer folk inte att vilja höra hans låtar längre. Då kommer hans låtar att placera sig dåligt i nästa festival. Så småningom inser bolagen att han inte gör låtar som säljer längre. Då är det bra för mig som förlagsmänniska att kunna plocka fram mina ess i rockärmen, de nya låtskrivarna. Även Bobby Ljungren måste någon gång ha tillhört "allmänheten". Hur kom han in? Fick han kontakter? Säkert. Hur? Kan det hända att han gjorde ett antal låtar som imponerade på någon? Det tror jag. Sen är det ju som så att vi alla känner duktigt folk som tyvärr inte har de rätta kontakterna inom alla fält av musikbranschen. Med detta inte sagt att jag inte tror att det kan vara som många här verkar anse, tvärtom. Jag kan bara inte se varför en förläggare skulle rata en låt som är bra bara för att låtskrivaren tillhör allmänheten. Det är ju för sjutton bara att knyta den låtskrivaren till sig med ett kontrakt. Sen har det i alla tider talats om det faktum att en känd röst på en demo påverkar. Det tror jag på och det har aldrig förnekats från officiellt håll heller. Att få en Carola eller Perelli som sjunger på ens låt påverkar positivt, det är jag övertygad om. Jag tror inte att det tävlas med låtarna. Jag tror att många röstar på artisten, framförandet, utseendet, dansen, ljuset, totalupplevelsen. Titta bara på presentationen. Låtskrivarna nämns och får vinka i kameran i två sekunder. Sen kommer 30 sekunder om artisten. Sen kommer en röst som säger artistens och låtens namn.
antikartellmusikern Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 (redigerat) Jag håller med. Kan dock inte bli av med tanken på att om jag hade ett förlag så skulle jag leta med ljus och lykta efter nästa stora låtskrivartalang. Detta är ju bara grundläggande entreprenörskap och sättet att driva ett företag som har siktet inställt på framtiden. Bobby Ljunggren i all ära men börjar fler känna som jag, att jag kan hans sätt att göra låtar nu, så kommer folk inte att vilja höra hans låtar längre. Då kommer hans låtar att placera sig dåligt i nästa festival. Så småningom inser bolagen att han inte gör låtar som säljer längre. Då är det bra för mig som förlagsmänniska att kunna plocka fram mina ess i rockärmen, de nya låtskrivarna. Även Bobby Ljungren måste någon gång ha tillhört "allmänheten". Hur kom han in? Fick han kontakter? Säkert. Hur? Kan det hända att han gjorde ett antal låtar som imponerade på någon? Det tror jag. Sen är det ju som så att vi alla känner duktigt folk som tyvärr inte har de rätta kontakterna inom alla fält av musikbranschen. Med detta inte sagt att jag inte tror att det kan vara som många här verkar anse, tvärtom. Jag kan bara inte se varför en förläggare skulle rata en låt som är bra bara för att låtskrivaren tillhör allmänheten. Det är ju för sjutton bara att knyta den låtskrivaren till sig med ett kontrakt. Sen har det i alla tider talats om det faktum att en känd röst på en demo påverkar. Det tror jag på och det har aldrig förnekats från officiellt håll heller. Att få en Carola eller Perelli som sjunger på ens låt påverkar positivt, det är jag övertygad om. Jag tror inte att det tävlas med låtarna. Jag tror att många röstar på artisten, framförandet, utseendet, dansen, ljuset, totalupplevelsen. Titta bara på presentationen. Låtskrivarna nämns och får vinka i kameran i två sekunder. Sen kommer 30 sekunder om artisten. Sen kommer en röst som säger artistens och låtens namn. Men en skitlåt framförd av en känd röst - eller en kanonlåt framförd kanske med en kanonröst - utan att skryta så är alla mina sångare ganska okända för den breda statoil publiken , men dom sjunger som proffsen - så nåt är riktigt riktigt galet i denna circusen - hoppas de blir ett slut på deras sviter snart i detta skitgloben open problemet är ju att de går troll i vissa förlags uppknutna röster Ljunggren inblandad i 4 bidrag Kempe således 3 bidrag G:son således 3 bidrag Bard således 2 bidrag Hansson således 3 bidrag Pling således 4 bidrag Ubeda således 2 bidrag Wikström således 5 bidrag Dille således 1 bidrag Kindbom således 1 bidrag m.m Hur lyckas dom egentligen är inte tävlingen en öppen historia ? Varför står alltid samma gamla namn med på spelordningen i detta sth-open , var de inte 3440 bidrag som skickades in ? Redigerat 6 mars 2009 av antikartellmusikern
Amis Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Plats 9! /Kruger med nio liv Ja, om man räknar från botten, så det blir väl en 31:a plats eller nåt 😉 Annars håller jag tummen för piloterna (även om de luktade plagiat långa vägar) och det "grekiska" bidraget. Har vi tur så är övriga Europa lika uselt men bland de 15 första kommer Sverige aldrig för då lovar jag att käka upp gitarren.
Ulf_A Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Tror också att förlagen letar hit-makare (det är ju det dom lever på) och hör dom något i allmänhetens hög (om dom lyssnar) som dom tror på, har denne troligtvis snart ett förlagskontrakt. Med låtar som kanske kommer med i nästa års uttagning. Hade kontakt med en kille över nätet för några år sedan som "råkade ut" för detta. Problemet här är ju också att det är grymt svårt att i förväg veta vad som blir en hit och inte. En låt i festivalen ger ju klirr i kassan, oavsett om det sedan blir en hit eller ej. Så det enkla/billiga spåret är ju att skicka in förlagets redan inspelade låtar med kända artister. Kända artister=stor skara fans=klirr ikassan . . . det heter ju showBusiness! 😉
antikartellmusikern Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Är detta seriöst? Kan de vara en ny kull av ssu:are som ligger bakom uppropet ? 🙂
bettygoesagogo Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Vi får slåss med Albanien om sista platsen och leva på minnen från fornstora dar... 🙂 Jag minns de fornstora dagarna! http://www.youtube.com/watch?v=466Y_x0e4hY
Assar Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Jag förstår att den inte vann. Den har ju ingen tonartshöjning!
antikartellmusikern Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 (redigerat) Jag minns de fornstora dagarna! http://www.youtube.com/watch?v=466Y_x0e4hY Ja tycker den här fått lite oförtjänt kritik We are all the winners - även om inte musikstilen tilltalar alla men de är en klockren bra schlagers Redigerat 6 mars 2009 av antikartellmusikern
KillwithSkill Postat 7 mars 2009 Trådstartare Postat 7 mars 2009 Hur kan folk rösta på en total rip-off?
antikartellmusikern Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 (redigerat) Hur kan folk rösta på en total rip-off? de är nog statoils fel , dom har inte bara biltvätt där nu , utan också en hjärntvätt , åh vi måste köpa skiten med kontokort också så skivbolagen kan ta del av våra fantastiska köpvanor 🙂 Redigerat 7 mars 2009 av antikartellmusikern
BozoB Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 Hur kan folk rösta på en total rip-off? Hmm, de gånger jag tittat på melkodifestivalen i vänners sällskap så brukar det alltid dyka upp nån låt som är en uppenbar rip off. Jag brukar påpeka detta varpå folk inte är ett dugg intresserade. De skiter helt enkelt i det. Samma sak när ett av Håkan Hellströms album dök upp för några år sen och jag påpekade för min dåvarande flickvän att "fan hälften av låtarna har han snott"(på ett tjuvaktigt uppenbart sätt dessutom). "Who cares?" blev svaret.
antikartellmusikern Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 (redigerat) de är nog statoils fel , dom har inte bara billtvätt där nu , utan också en hjärntvätt , åh vi måste köpa skiten med kontokort också så skivbolagen kan ta del av våra fantastiska köpvanor 🙂 attans skall man behöva höra på statoil reklamen igen , bara ja inte gör ett impuls köp nu omedvetet 🙂 SOFIA ja helt underbart - de bästa jag hört på länge - spelar den varje da i bilen nu - där har dom fått fram ett fint bidrag Redigerat 7 mars 2009 av antikartellmusikern
antikartellmusikern Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 attans skall man behöva höra på statoil reklamen igen , bara ja inte gör ett impuls köp nu omedvetet 😎 SOFIA ja helt underbart - de bästa jag hört på länge - spelar den varje da i bilen nu - där har dom fått fram ett fint bidrag DELFINAL 1 – GÖTEBORG Disconnect me - Marie Serneholt Låtskrivare: Peter Boström (t & m), Tony Nilsson (t & m)) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com Jag tror på oss - Scotts Låtskrivare: Lars ”Dille” Diedrison (m), Martin Hedström (m), Ingela ”Pling” Forsman (t)) D&M Music/Scandinavian Songs AB & Pling Publishing Kontakt: Peo Nylén, peo@scandinaviansongs.se Med hjärtat fyllt av ljus - Shirley Clamp Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Henrik Wikström (m) Förlag: Lionheart Music AB & Pling Publishing Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Snälla snälla - Caroline af Ugglas Låtskrivare: Caroline af Ugglas (t), Heinz Liljedahl (m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Stay the night - Alcazar Låtskrivare: Anders Hansson (t & m), Mårten Sandén (t & m), Andreas Lundstedt (t & m), Therese Merkel (t & m), Lina Hedlund (t & m) Förlag: Applebay Songs/Kobalt Tick Tock - Nina Söderquist Låtskrivare: Johan Lyander (t & m), Matti Alfonzetti (t & m) Förlag: Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Welcome to my life - Jonathan Fagerlund Låtskrivare: Samuel Waermö (t & m) , Didrik Thott (t & m) Förlag: Warner/Chappell Music & Razor Boy Music Publishing Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Kontakt: Fredrik Olsson, fredrik@razorboymusicpub.com You're my world - Emilia Låtskrivare: Emilia Rydberg (t & m), Fredrik ”Figge” Boström (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com DELFINAL 2 – SKELLEFTEÅ 14/2 1000 miles - H.E.A.T. Låtskrivare: Niklas Jarl (t & m), David Stenmarck (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com Hope & Glory - Måns Zelmerlöw Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m), Måns Zelmerlöw (t), Henrik Wikström (m) Förlag: Universal Music Publishing & Lionheart Music AB Kontakt: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Jag ska slåss i dina kvarter - Lasse Lindh och Bandet Låtskrivare: Lasse Lindh (t & m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Kärlekssång från mig - Markoolio Låtskrivare: Patrik Henzel (t & m), Karl Eurén(t & m), Marko Lehtosalo (t ) Förlag: ej förlagd & EMI Publishing Kontakt: Lasse Ewald, 08-587 955 05, lewald@emimusicpub.com Never been here before - Jennifer Brown Låtskrivare: Jennifer Brown (t & m) , Peter Kvint (t & m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Show me heaven - Lili & Susie Låtskrivare: Susie Päivärinta (t & m), Calle Kindbom (t & m), Thomas G:son (t & m), Pär Lönn (m), Nestor Geli (t) Förlag: G:songs AB Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net What if - Cookies ’n’ Beans Låtskrivare: Robin Abrahamsson (t & m), Amir Aly (t & m), Maciel Numhauser (t & m) Förlag: Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se DELFINAL 3 – LEKSAND 21/2 Alla - Sofia Berntsson Låtskrivare: Dimitri Stassos (m), Henrik Wikström (m), Irini Michas (m), Nina Karolidou (t) Förlag: Lionheart Music AB & Warner/Chappell Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Baby Goodbye - E.M.D Låtskrivare: Erik Segerstedt, Mattias Andreasson, Danny Saucedo, Oscar Görres Förlag: Ej förlagd/Warner/Chappell Music Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Du vinner över mig - Mikael Rickfors Låtskrivare: Thomas G:son (t & m) Förlag: G:songs AB Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net Här för mig själv- Maja Gullstrand Låtskrivare: Thomas G:son (t & m), Marcos Ubeda (t & m) Förlag: G:songs AB & ej förlagd Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net I got U - Rigo and the Topaz Sound feat. Red Fox Låtskrivare: Rodrigo Pencheff (t & m), Tobias Karlsson (m) Förlag: Warner/Chappell Music & Monza Publishing AB Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Kontakt: Andreas Håkanssson, andreas@monza.se Så vill stjärnorna - Molly Sandén Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Marcos Ubeda (m) Förlag: Pling Publishing & Lionheart Music AB & Rackattack Music Publishing Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se The Queen - Velvet Låtskrivare: Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Henrik Janson (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com You're not alone - BWO Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m), Alexander Bard (t & m), Anders Hansson (t & m) Förlag: Universal Music Publishing & Electrismo Songs/Cosmos Songs/ Bonnier Music Publishing & Applebay Songs/Kobalt Kontakt: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Kontakt: Niclas Ulfeldt, niclas.ulfeldt@bonnieramigo.com DELFINAL 4 – MALMÖ 28/2 Den första kyssen - Thorleifs Låtskrivare: Lina Eriksson (t & m), Mårten Eriksson (t & m) Förlag: Sonerud Songs/AB Start Klart & EMI Music Publishing Scandinavia Kontakt: Per Sonerud, per@startklart.se Kontakt: Lasse Ewald, lewald@emimusicpub.com Du är älskad där du går - Susanne Alfvengren Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Henrik Wikström (m) Förlag: Pling Publishing & Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Esta Noche - Next 3 Låtskrivare: Michael Xavier Barraza (t & m), Jimmy Almgren (t), Adam Soliman (t) Förlag: Boomfactory/Scandinavian Songs AB Kontaktperson: Peo Nylén, peo@scandinaviansongs.se Higher - Star Pilots Låtskrivare: Upphovsmän: Johan Fjellström (m), Joakim Udd (m), Johan Becker (t & m) Förlag: Renegade Songs Kontakt: Gustav Eurén, gustav@renegade.se Killing me tenderly - Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng Låtskrivare: Amir Aly (t & m), Henrik Wikström (t & m), Torbjörn ”Tobbe” Petersson (t & m) Förlag: Lionheart Music AB & Air Chrysalis Scandinavia/Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se La Voix - Malena Ernman Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m) Förlag: Universal Music Publishing Kontaktperson: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Love love love - Agnes Låtskrivare: Anders Hansson (t & m) Förlag: Applebay Songs/Kobalt Moving on - Sarah Dawn Finer Låtskrivare: Sarah Dawn Finer (t & m), Fredrik Kempe (t & m) Förlag: Universal Music Publishing Kontaktperson: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com
antikartellmusikern Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 (redigerat) http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/arti...b?service=print http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/sto...7,36840,00.html Redigerat 7 mars 2009 av antikartellmusikern
Amis Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 DELFINAL 1 – GÖTEBORG Disconnect me - Marie Serneholt Låtskrivare: Peter Boström (t & m), Tony Nilsson (t & m)) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com Jag tror på oss - Scotts Låtskrivare: Lars ”Dille” Diedrison (m), Martin Hedström (m), Ingela ”Pling” Forsman (t)) D&M Music/Scandinavian Songs AB & Pling Publishing Kontakt: Peo Nylén, peo@scandinaviansongs.se Med hjärtat fyllt av ljus - Shirley Clamp Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Henrik Wikström (m) Förlag: Lionheart Music AB & Pling Publishing Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Snälla snälla - Caroline af Ugglas Låtskrivare: Caroline af Ugglas (t), Heinz Liljedahl (m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Stay the night - Alcazar Låtskrivare: Anders Hansson (t & m), Mårten Sandén (t & m), Andreas Lundstedt (t & m), Therese Merkel (t & m), Lina Hedlund (t & m) Förlag: Applebay Songs/Kobalt Tick Tock - Nina Söderquist Låtskrivare: Johan Lyander (t & m), Matti Alfonzetti (t & m) Förlag: Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Welcome to my life - Jonathan Fagerlund Låtskrivare: Samuel Waermö (t & m) , Didrik Thott (t & m) Förlag: Warner/Chappell Music & Razor Boy Music Publishing Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Kontakt: Fredrik Olsson, fredrik@razorboymusicpub.com You're my world - Emilia Låtskrivare: Emilia Rydberg (t & m), Fredrik ”Figge” Boström (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com DELFINAL 2 – SKELLEFTEÅ 14/2 1000 miles - H.E.A.T. Låtskrivare: Niklas Jarl (t & m), David Stenmarck (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com Hope & Glory - Måns Zelmerlöw Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m), Måns Zelmerlöw (t), Henrik Wikström (m) Förlag: Universal Music Publishing & Lionheart Music AB Kontakt: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Jag ska slåss i dina kvarter - Lasse Lindh och Bandet Låtskrivare: Lasse Lindh (t & m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Kärlekssång från mig - Markoolio Låtskrivare: Patrik Henzel (t & m), Karl Eurén(t & m), Marko Lehtosalo (t ) Förlag: ej förlagd & EMI Publishing Kontakt: Lasse Ewald, 08-587 955 05, lewald@emimusicpub.com Never been here before - Jennifer Brown Låtskrivare: Jennifer Brown (t & m) , Peter Kvint (t & m) Förlag: Sony/ATV Music Publishing Scandinavia Kontakt: Nicholas Johansson, nicholas.johansson@sonyatv.com Show me heaven - Lili & Susie Låtskrivare: Susie Päivärinta (t & m), Calle Kindbom (t & m), Thomas G:son (t & m), Pär Lönn (m), Nestor Geli (t) Förlag: G:songs AB Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net What if - Cookies ’n’ Beans Låtskrivare: Robin Abrahamsson (t & m), Amir Aly (t & m), Maciel Numhauser (t & m) Förlag: Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se DELFINAL 3 – LEKSAND 21/2 Alla - Sofia Berntsson Låtskrivare: Dimitri Stassos (m), Henrik Wikström (m), Irini Michas (m), Nina Karolidou (t) Förlag: Lionheart Music AB & Warner/Chappell Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Baby Goodbye - E.M.D Låtskrivare: Erik Segerstedt, Mattias Andreasson, Danny Saucedo, Oscar Görres Förlag: Ej förlagd/Warner/Chappell Music Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Du vinner över mig - Mikael Rickfors Låtskrivare: Thomas G:son (t & m) Förlag: G:songs AB Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net Här för mig själv- Maja Gullstrand Låtskrivare: Thomas G:son (t & m), Marcos Ubeda (t & m) Förlag: G:songs AB & ej förlagd Kontakt: Thomas G:son, thomas@g-songs.net I got U - Rigo and the Topaz Sound feat. Red Fox Låtskrivare: Rodrigo Pencheff (t & m), Tobias Karlsson (m) Förlag: Warner/Chappell Music & Monza Publishing AB Kontakt: Janett Jensen, janett.jensen@warnerchappell.com Kontakt: Andreas Håkanssson, andreas@monza.se Så vill stjärnorna - Molly Sandén Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Marcos Ubeda (m) Förlag: Pling Publishing & Lionheart Music AB & Rackattack Music Publishing Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se The Queen - Velvet Låtskrivare: Upphovsmän: Tony Nilsson (t & m), Henrik Janson (t & m) Förlag: peermusic AB Kontakt: Magnus Larkeryd, mlarkeryd@peermusic.com You're not alone - BWO Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m), Alexander Bard (t & m), Anders Hansson (t & m) Förlag: Universal Music Publishing & Electrismo Songs/Cosmos Songs/ Bonnier Music Publishing & Applebay Songs/Kobalt Kontakt: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Kontakt: Niclas Ulfeldt, niclas.ulfeldt@bonnieramigo.com DELFINAL 4 – MALMÖ 28/2 Den första kyssen - Thorleifs Låtskrivare: Lina Eriksson (t & m), Mårten Eriksson (t & m) Förlag: Sonerud Songs/AB Start Klart & EMI Music Publishing Scandinavia Kontakt: Per Sonerud, per@startklart.se Kontakt: Lasse Ewald, lewald@emimusicpub.com Du är älskad där du går - Susanne Alfvengren Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman (t), Bobby Ljunggren (m), Henrik Wikström (m) Förlag: Pling Publishing & Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se Esta Noche - Next 3 Låtskrivare: Michael Xavier Barraza (t & m), Jimmy Almgren (t), Adam Soliman (t) Förlag: Boomfactory/Scandinavian Songs AB Kontaktperson: Peo Nylén, peo@scandinaviansongs.se Higher - Star Pilots Låtskrivare: Upphovsmän: Johan Fjellström (m), Joakim Udd (m), Johan Becker (t & m) Förlag: Renegade Songs Kontakt: Gustav Eurén, gustav@renegade.se Killing me tenderly - Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng Låtskrivare: Amir Aly (t & m), Henrik Wikström (t & m), Torbjörn ”Tobbe” Petersson (t & m) Förlag: Lionheart Music AB & Air Chrysalis Scandinavia/Lionheart Music AB Kontakt: Conny Danepalm, conny@lionheartmusic.se La Voix - Malena Ernman Låtskrivare: Fredrik Kempe (t & m) Förlag: Universal Music Publishing Kontaktperson: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Love love love - Agnes Låtskrivare: Anders Hansson (t & m) Förlag: Applebay Songs/Kobalt Moving on - Sarah Dawn Finer Låtskrivare: Sarah Dawn Finer (t & m), Fredrik Kempe (t & m) Förlag: Universal Music Publishing Kontaktperson: Jennifer Dillane, jennifer.dillane@umusic.com Jesus; du har varit flitig idag 😄 Håller med dig om Sofia...nu när piloterna har störtat så 😄 Fast jag måste säga att Ugglas börjar påverka mig mer och mer, från att ha varit en total katastrof till att bli en nja...någonting. Är det hjärntvätt på gång?! Tänk om hon vinner? Vi får pokalen och resten av Europa får sig ett skratt. Bra deal!
antikartellmusikern Postat 7 mars 2009 Postat 7 mars 2009 (redigerat) Jesus; du har varit flitig idag 😄 Håller med dig om Sofia...nu när piloterna har störtat så 😄 Fast jag måste säga att Ugglas börjar påverka mig mer och mer, från att ha varit en total katastrof till att bli en nja...någonting. Är det hjärntvätt på gång?! Tänk om hon vinner? Vi får pokalen och resten av Europa får sig ett skratt. Bra deal! Så Snälla snälla snälla snälla ta med mitt bidrag i festivalen tror hennes man visst är en bakom ratata de är väl 2 eller 3:dj gången hon är med nu jaja ne Sofia Berntssons bidrag . som wiktström är inblandad i trodde först hon var en outsiders ifrån nån grekisk restaurang i sth men den låten går säkert att sälja till ALLA som skall åka på charter till den grekiska Ö-världen Redigerat 8 mars 2009 av antikartellmusikern
Kruger Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 antikartellmusik du är ju helt besatt sv MF, förstår varför du till varje pris vill få med ett av dina bidrag! /Kruger MF (som i motherfucker)!
antikartellmusikern Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 (redigerat) antikartellmusik du är ju helt besatt sv MF, förstår varför du till varje pris vill få med ett av dina bidrag! /Kruger MF (som i motherfucker)! Dessbättre är den flod som gräddfilen paddlar på för smal för att alla skall få plats men en dag skall dom uppbärande gräddkrafterna snabbt förbytas mot ättika och i den stanken kommer ingen vilja se på deras festival längre när dom paddlar förbi eller när dom viftar ifrån sina sittplatser med ättikan upp till knäna Redigerat 8 mars 2009 av antikartellmusikern
Caveat Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Jag gillade HEAT stenhårt också. Trummisens spandex satt väl lite väl hårt när dom stod i närbild? Han visade tyvärr mer än vad han ville tror jag 🙂 Introt var dock sjukt likt Scorpions - Rock you like a hurricane Fan vad jag har spånat på vilken låt riffet är plankat från. Nu kom jag på det: Dio - Caught in the middle HEAT: http://svtplay.se/v/1461899/melodifestival...,k105412,2,f,-1 ...men det kanske nån redan skrivit.
debatt Postat 8 mars 2009 Postat 8 mars 2009 Det blev Dawn-F och Ugglas, men vem var hon den där tredje tjejen som gick vidare? Henne har jag aldrig hört.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.