Jump to content
Annons

Recommended Posts

svenska folket (oregistrerad)
Postat

"Svenska Folket" gör här en hyllning till Björkman.

Lyssna och njut till:

björkman gräddfilen min

Annons
  • Svar 413
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

mallorcamange (oregistrerad)
Postat
😉

vilka regler bryter man mot när du talar om att det är fusk?

Ja det är det jag menar. Det är säkert inte fusk. Det är säkert de absolut absolut bästa låtarna och låtskrivarna i Sverige som tävlar mot varandra. Som ett gigantsikt SM i låtskriveri med lika chans för alla. Så är det nog. Ja så måste det vara. Det är på tv och då måste det vara sant. Är nog en oberoende jury som lyssnar på alla bidrag och sen väljer ut de absolut bästa till tävlingen. Så är det nog. Ja så måste det vara........

Postat (redigerat)
"Svenska Folket" gör här en hyllning till Björkman.

Lyssna och njut till:

björkman gräddfilen min

😉

haha vilken hit , bra melodi faktiskt

ring till Lionhearts direkt nu , den kanske får komma

med på schlagerskivan som moset på grädden 🙂

Redigerat av antikartellmusikern
Postat
😉

Postat
😉

Postat
:rolleyes:

med på schlagerskivan som moset på grädden 😄

Tack vi blev så inspirerade av hela denna fantastiska organisation

så nog måste dom ha en hyllningslåt.

Ringer Lionheart omgående..........

😄

Postat
Tack vi blev så inspirerade av hela denna fantastiska organisation

så nog måste dom ha en hyllningslåt.

Ringer Lionheart omgående..........

😄

haha gör de , dom skiter väl på sej då .... 🙂

Postat
🙂

med på schlagerskivan som moset på grädden 😛

Tyvärr, grabbar! Skivan är redan ute, åtminstone på Statoil - hela Sveriges skivbutik! Fantastisk affär, man kan köpa böcker, cd:s, dvd:s, godis, mat mm. Jag har hört att om är riktigt snäll så kan man t o m få tanka bilen där?!

Postat
Så är det nog. Ja så måste det vara........

nej

å ingen har nånsin påstått det heller

den verkligheten existerar bara i vissa individers mycket naiva fantasi

Postat (redigerat)
nej

å ingen har nånsin påstått det heller

den verkligheten existerar bara i vissa individers mycket naiva fantasi

Förklara gärna va du menar ?

Postat
Förklara gärna va du menar ?
Det är säkert de absolut absolut bästa låtarna och låtskrivarna i Sverige som tävlar mot varandra. Som ett gigantsikt SM i låtskriveri med lika chans för alla. Så är det nog. Ja så måste det vara.

det är ingen som påstått detta

detta är en fantasi utan reell förankring

det har aldrig varit så

Postat
Det är säkert inte fusk. Det är säkert de absolut absolut bästa låtarna och låtskrivarna i Sverige som tävlar mot varandra. Som ett gigantsikt SM i låtskriveri med lika chans för alla. Så är det nog. Ja så måste det vara.

det har aldrig varit så

Nej - men det antyds och uppfattas så av folk i gemen, eftersom SVT går ut varje år och vill få in bidrag från allmänheten.

Hade de slutat upp med att göra på det sättet, så hade jag inte brytt mig, utan då hade missuppfattningen om att det är en tävling på lika villkor, inte haft den genomslagskraft som den har nu.

Postat
Nej - men det antyds och uppfattas så av folk i gemen, eftersom SVT går ut varje år och vill få in bidrag från allmänheten.

Hade de slutat upp med att göra på det sättet, så hade jag inte brytt mig, utan då hade missuppfattningen om att det är en tävling på lika villkor, inte haft den genomslagskraft som den har nu.

folk ser alltid vad man vill se

trots årets uppmärksamhet kring björkman - tror du färre skickar in nästa år?

den enda invändning jag håller med om är att bobby å ingela i stort sett lever på licenspengar via tv-stim å annat

flytta skiten till tv4

Postat
ja hur gick de , fick nåt skivkontrakt eller ? 🙂

Låten blev uttagen till "Jokern" 2010!!

Postat (redigerat)

det har aldrig varit så

en fantasi ? I vilken verklighet befinner du dej i egentligen ?

i din egen Style , eller fantasi 😆

Postat
Jag tycker de flesta bidragen är bra (och så tycker tydligen en majoritet av svenska folket också)!

Det är möjligen inte så att du helt enkelt har dålig smak?

Om så är fallet skall man nog inte försöka skriva "Hits" och tro att man skall bli framgångsrik!

/Kruger The HitMaker

Musiksmak ska väl egentligen aldrig diskuteras, men att påstå att en majoritet av svenska folket tycker att bidragen är bra är väl lite magstarkt. Förväxla inte tittarsiffror, som för övrigt fallit kraftigt jämfört med tidigare år, med gillande av musiken. Jag såg för första gången samtliga delfinaler, på olika platser och med blandat folk om ca 15-20 personer i åldrarna 14-75 år, och ingen (Läs: Ingen) gillade något bidrag nämnvärt. Men vi tillhör statistiken som tittar på melodifestivalen. Och förresten spelar det ingen roll vad som sänds en lördag kväll runt 8-tiden; svenska folket befinner sig framför TV då nämligen och kommer det någon kändis så blir det miljonpublik per automatik.

Tror också att SVT kommer att få vissa problem när de i framtiden gör en kavalkad av dagens låtar, ingen kommer att komma ihåg dem. (Möjligtvis med undantag av kompositörerna själva.)

Och innan du frågar;

Varför jag tittar på skiten? Det gör jag inte, som sagt första gången jag ser allt. Brukar normalt förkorta lidandet till slutfinalen i Globen. Och anledningen till att jag ser den är helt enkelt för att jag vill överraskas av åtminstone EN bra låt. Ett inte helt orimligt önskemål med tanke på att gräddan av Sveriges kompositörer har haft ett helt år på sig att ta fram något minnesvärt.

Vilken plats tror du förresten att Sverige kommer att hamna på i år eftersom du tycker att de flesta bidragen är bra?

Postat
du gullar mest troligt för lite med björkmans pung.. prova det så ska du se att du får säkert komma med.. personligen tycke rjag att hela liknar en dålig famcefactory hela melodifestivalen. fram med veteranerna, carola, kikki danielsson, lasse holm och folket.. nu e det bara piss och bajs alltihop. ska bli intressant och se vad som kommer från dom andra länderna..

Ja, de artisterna kommer man ihåg för evigt. Dagens glömmer man bort tre minuter efter att man har stängt av TV.

Vad beträffar bidrag från andra länder kan jag lämna upplysningar om Portugal; De bidragen var så dåliga att jag fick uppbåda den största självbevarelsedriften för att kunna stå ut med dem. Bl a hade de en kille som sjöng så illa att han började joddla istället. Gud! Att programmet kom direkt efter den svenska uttagningen, då mina nerver redan var i olag, gjorde inte saken bättre.

Nu tillhör inte Portugal de stora kanonerna i melodifestivalssammanhang men jag förvånades ändå över hur dåliga bidragen var. Dock hade de något intressant; telefonröstningen är inte som i Sverige där fjortisar kan rösta 118 gånger på samma bidrag för att artisten har pumpade lökar eller fräck frissa eller nåt. I Portugal gäller en telefon = en röst. (Man får visserligen ringa 200 gånger om man vill men endast det sista samtalet gäller, de andra annulleras.) Orkade tyvärr inte se vem som vann men Sverige ska nog inte behöva oroa sig. Inte riktigt än, ivarje fall... 😏

Postat
Ja, de artisterna kommer man ihåg för evigt. Dagens glömmer man bort tre minuter efter att man har stängt av TV.

Vad beträffar bidrag från andra länder kan jag lämna upplysningar om Portugal; De bidragen var så dåliga att jag fick uppbåda den största självbevarelsedriften för att kunna stå ut med dem. Bl a hade de en kille som sjöng så illa att han började joddla istället. Gud! Att programmet kom direkt efter den svenska uttagningen, då mina nerver redan var i olag, gjorde inte saken bättre.

Nu tillhör inte Portugal de stora kanonerna i melodifestivalssammanhang men jag förvånades ändå över hur dåliga bidragen var. Dock hade de något intressant; telefonröstningen är inte som i Sverige där fjortisar kan rösta 118 gånger på samma bidrag för att artisten har pumpade lökar eller fräck frissa eller nåt. I Portugal gäller en telefon = en röst. (Man får visserligen ringa 200 gånger om man vill men endast det sista samtalet gäller, de andra annulleras.) Orkade tyvärr inte se vem som vann men Sverige ska nog inte behöva oroa sig. Inte riktigt än, ivarje fall... 😏

😄

en röst per lök o.s.v tycker ja vore rättvisst också , visste inte att man kunde ringa in 200 ggr

mallorcamange (oregistrerad)
Postat
😉

en röst per lök o.s.v tycker ja vore rättvisst också , visste inte att man kunde ringa in 200 ggr

Marie Sereneholt eller vad hon heter sa ju i intervjun efter Måns sjungit på Tv4s nyheter att hon röstat hela kvällen ca 500 - 600 gånger....

Tänk om alla seriösa låtskrivare bojkottade festivalen då skulle Björkman, G:son, Ljunggren, Kempe, Pling m fl stå där med en festival med bara sina egna låtar. OJ, ja just ja så är det ju idag redan. Alltså är inte bojkott ett alternativ....Uppdrag granskning, kalla fakta??

Postat
en fantasi ? I vilken verklighet befinner du dej i egentligen ?

i din egen Style , eller fantasi 😉

jadu

det är inte jag som inbillar mig att jag gör bättre musik än bobby ljunggren

det är ju inte jag som inbillar mig att mitt bidrag borde vara med i melodifestivalen men oförtjänt har fuskats bort av björkman

det är ju inte jag som inbillar mig att melodifestivalen är SM i musik där alla har "rätt" att ställa upp med ett bidrag

det är inte jag som inbillar mig att det nånsin varit så

så?

Postat
Nu tillhör inte Portugal de stora kanonerna i melodifestivalssammanhang

dom hade ju en stor kanon förra året - eller stor dam var det visst

med stor röst å rätt bra låt vill jag minnas

slog väl sverige va?

Postat (redigerat)

Tycker man att folk som tror melodifestivalen handlar om uppriktig tävling är dumma i huvet?

Om man får sin bil stulen, och anmäler tjuven, som dessutom fastnat live på säkerhetskameran, han blir åtalad och frikänd och man själv får ingen bil tillbaka, inte får ut nåt på försäkringen, utan får betala honom böter för ärekränkning och får dessutom punga ut med hela rättegångskostnaden ... ja .. trodde man något annat är man ju lika dum i huvet med ... får skylla sig själv om man är så himla naiv.

Betäller man en mixer, för 100,000, från thomann, får hem dem, öppnar kartongen, och den är tom ... bara en kartong och ingen mixer i .. och Thomann säger "ja vadå? vem har påstått att det var en mixer inuti kartongen du såg på hemsidan?" ... då är man ju bara naiv och dum i huvet med, thomann har ju rätt och det är man själv som är pucko, och får skylla sig själv.

Jag håller inte med. SVT är mycket väl medveten om att illusionen kvarstår, och alla med en halv hjärna förstår att 98% av befolkningen tror att det som syns i TV och i Tidningen kommer med för att det är något som är så pass bra att det förtjänar nationell uppmärksamhet. Det tror alla, innan de blir besvikna över att förstå motsatsen. SVTs produktion lever högeligen på att folk tror att alla har lika chans. Om det inte alls är så, och folk får se det, då tror jag antalet inskickade bidrag minskar från 3000 till .. ja knappt ens 300 omgående.

Att säga att man är puckad för att man inte förstår, då är man precis lika puckad själv, i massvis med liknande sammahang, där något man tar för givet visar sig vara något helt annat än det man tror det är för stunden. Något man letts att tro, utbildats att förstå t.o.m. på högskolenivå, som försvaras av 99% av befolkningen, inklusive politiker, professorer och allmän massmedia. Det finns ingen rimlig anledning att ens ifrågasätta det. Då kan man lika gärna köpa en försäkring för sin nya motorcykel, sen få den stulen, med vittnessmål om stölden t.o.m. och få noll tillbaka på försäkringen .. utan minsta förklaring från försäkringsbolaget... då får man ju skylla sig själv .. om man är så puckad att man inte fattat bättre. Eller hur?

Allt som händer är ju alltid rätt, för det händer ju, och alla som inte omedelbart accepterar, förstår och finner sig i det och anpassar sig .. är bara pucko. Eller vadå? 😛

Redigerat av Opus99
Postat
folk ser alltid vad man vill se

trots årets uppmärksamhet kring björkman - tror du färre skickar in nästa år?

den enda invändning jag håller med om är att bobby å ingela i stort sett lever på licenspengar via tv-stim å annat

flytta skiten till tv4

TV4?

Nej, nej, nej och åter nej.

TV4 skulle bara förstöra detta jippo ännu mer.

Postat
TV4?

Nej, nej, nej och åter nej.

TV4 skulle bara förstöra detta jippo ännu mer.

Absolut! Fullt med reklampauser - för långa att kissa bort och för korta för att hinna bajsa! Det enda som TV4 gör bra är orkesterljudet i Let´s Dance, sicket bra liveljud, sicken grym orkester, sicka bra sångare (för det mesta), sicka fräcka omarrangemang av låtar (för det mesta)!!!! Hörde Ni när de arrat om Lordis "Hard Rock Halleljuah" till finsk knivhuggartango? Fantastiskt!!!

Postat

ja, för er som inte såg det så berättade christer björkman hur det kommer sig att inte allmänheten får med sina låtar i festivalen.

"det ligger i ordet. allmänheten. de är amatörer". (kulturnyheterna)

ni som skickat in: ni är för dåliga helt enkelt.

Postat

För att inte tala om '... eftersom xxx kom både etta, tvåa och trea så visar det att han var bättre än amatörerna' (... som inte fick vara med i uttagningen - men det sa han inte).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.