wonderboy Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Om det är mig du syftar på så skulle det aldrig falla mig in att komma med några fightinviter. Det som jag däremot har lite svårt för och framför allt svårt att förstå det är den där osunda lidelsen som en del har här att på ett utstuderat och ganska sinnrikt sätt försöka förminska andra människor med sina dräpande kommentarer. Jag tycker det är lättare och ärligare att be folk som bängar sig att dra åt helvete direkt. Ursäkta, menar inget illa men är inte det att "förminska människor"?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Jo absolut men på nåt sätt så anpassar man nivån dessvärre. Om man vet mer än nån annan eller rättare sagt som en del här upplever sig göra erhåller man då per automatik rätt till att skriva andra på näsan som man upplever som mindre begåvade oavsett om det sker aldrig så raffinerat? Måste man tala om för andra hur jävla dumma och obetänksamma man upplever att dom är? Med den här typen av personlighet så är det nog helt enkelt dessvärre bara så att man på något osunt sätt njuter av det. För lite att göra helt enkelt eller kanske en inneboende frustration etc etc. Oavsett så tror jag inte man kan beskylla mig för annat än att de gånger då jag övergår i ovårdat språk så handlar det uteslutande om att jag säger ifrån när det gäller sån där skit. Upplever man det som jobbigt så är det bara att säga till, jag står inte och faller med ett medlemskap här. Det enda sättet att få rättmätig respekt utifrån överlägsen begåvning eller innehav av kunskap baseras på ödmjukhet.
Demonproducenten Postat 27 mars 2009 Postat 27 mars 2009 Nu öppnas det drygt 30 nya trådar varje dagen med rubriken "Hjälp! Jag har virus" och det är inte så många av det gamla gardet kvar där. Många drog vidare till sweclockers och liknande. du ser 😉 exakt samma problematik där jag tror inte så många hade dragit vidare om dom ändå känt att dom själva kunde få ut nåt av sin vistelse att man fick nånting tillbaka för att man svarade på virusfrågan att bara agera helpdesk är nog inte så givande i längden speciellt inte när man ser vissa inlägg som är på så jäkla lat nivå att man inte ens orkar använda en sökmotor eller gå till en hemsida eller vrida på sin egen mjukvarusynt "ge mig en direktlänk nån, orkar inte söka runt!" kan nog få den hjälpsammaste att lacka ur jag tror att om fler diskussioner låg på en högre nivå skulle fler redan duktiga få ut mer av stället å därmed också bidra "neråt" det är ju ändå så att den som bidrar minst i ett forum är den som lämnat stället jag tror man får skilja på hur man skulle vilja att nåt var, å hur det faktiskt är å funkar jag bryr mig som sagt inte så mycket om alla ljudkortstrådar som ställer i grunden samma fråga det som jag kan se som ett problem är väl mer alla papegojor som bara upprepar det som alla andra säger utan att veta varför dom säger det dom säger på så sätt kan spb1 å behringer truth bli världens bästa grejer som alla ska köpa - alla rekommenderar samma sak eller att alla brum å missljud förklaras med jordfel numera - även när det uppenbarligen rör sig om nåt annat jag skulle nog också vilja påstå att studio är sveriges största hemstudiotidning - inte nåt som vi som jobbat med detta en längre tid hittar nåt intressant i inte för min del iaf jag tror att om man vill behålla duktigt folk i längden måste man höja nivån på tidningen å forumet tidningen har ju redan delats - jag tror forumet behöver delas också annars får du sweclockers-scenariot bättre isf att ha kvar dom kunniga i forumet bredvid än på ett helt annat ställe men det är mina tankar å gissningar om det hela 🥰 vad tror du?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.