dannepop (oregistrerad) Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Oj jag blev nästan lurad i nya Studio tidningen! Tänkte precis skicka i väg min prenumeration med special erbjudandet en Studio Project B1 mic och 8 nummer av tidningen Hemstudion i tron att det var tidningen Studio jag förlängde! Puhh det var nära!! Inte så schyst att göra på detta viset! Annonsen måste ha en större Hemstudio logga så inte andra blir lurade! Danne/
Daniel H Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Du kan få micken med Studio också: http://studio.idg.se/1.160322
KillwithSkill Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Hmm? Det annonseras ju för HEMSTUDIO med stor röd bakgrund och vit text! Men tabben upphöjt till tusen är ju att dels "studio rekommenderar" med deras logga ligger med i annonsen. Sen kan man ju undra varför studio gör reklam för en annan blaska som tydligen lägger mer energi på just "hemstudio"??? Majoriteten av annhängarna här på studio är just hemmastudio-pulare! Nu ligger studio och hemstudio under IDG. Och man undrar vad som ska skilja sig i utbudet??? Blir "hemstudio" mer som "studio" och "studio" blir mer proffsblaska? Vad är poängen? Tjäna mer $? IDG lyckades nästan att blåsa en läsare....
Demonproducenten Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 "studio" blir mer proffsblaska?Vad är poängen? Tjäna mer $? ja gärna och det är väl inte fel att tjäna pengar?
Johan Royen Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 (redigerat) Hej danne! Vilken annons är det det gäller? Vi försöker givetvis inte lura någon, och är det något som är otydligt är det förstås inte heller bra. Som Daniel H påpekade kan du även få miken när du tecknar prenumeration på tidningen Studio. KWS: Tanken är att tidningen Hemstudio för alla ska rikta sig mer till nybörjare, samtidigt som vi skruvar upp svårighetsgraden på tidningen Studio. Som du säkert förstår hänger tidningens fortlevnad på hur mycket pengar vi drar in, men lyckligtvis går det hand i hand med att vi skriver om det ni vill läsa om eftersom fler läsare leder till fler sålda lösnummer, fler prenumerationer, fler annonser, och så vidare... 😆 <sarkasm>Med det i åtanke säger det sig självt att vi med jämna mellanrum även försöker blåsa våra läsare för att kortsiktigt tjäna en hacka som senare kommer tillbaka och biter oss i arslet i form av dålig pr.</sarkasm> Redigerat 6 februari 2009 av royen
KillwithSkill Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Nej jag har inget emot att studio skulle bli mer "proffsigare" och har heller inget emot att det kommer blaskor för dom som är "nybörjare" Heller inte sagt att det är fel att tjäna $ Däremot så kunde det vart lite mer information om det. Nån popup/banner här på forumet nån vecka! "Tja trögskalle, fattar du inte det här med studio? Då har vi blaskan för dig, ny lättare tidning på gång...!" Jag som dannepop reagerade på annonsen att det kunde lika gärna vart annons för studio och inte hemstudio. Jag hade inte en aning att en ny blaska var på g tills jag såg annonsen! Även om nu att det framgick i texten ganska klart! Men skit samma, det är ju inget märkvärdigt, ingen skada skedd. Men dannepop kunde lika gärna vart ett "proffs" som ville förlänga prenumerationen och fått en fel blaska på köpet... 🙂
Kruger Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Proffstidning & amatörmick! /Proffsige amatören Kruger
zagabar Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 ja gärnaoch det är väl inte fel att tjäna pengar? Men det är ju trevligare att nyttja produkter som skapats för idéns skull eller för konsumenternas skull.^^
dannepop (oregistrerad) Postat 12 februari 2009 Postat 12 februari 2009 Tack för länken! Annonsen jag menar ligger i senaste numret av Studio tidningen. Danne/
D Vibe Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Proffstidning & amatörmick! /Proffsige amatören Kruger
Florian le Sage Postat 16 februari 2009 Postat 16 februari 2009 Nej jag har inget emot att studio skulle bli mer "proffsigare" och har heller inget emot att det kommer blaskor för dom som är "nybörjare" Heller inte sagt att det är fel att tjäna $ Däremot så kunde det vart lite mer information om det. Nån popup/banner här på forumet nån vecka! "Tja trögskalle, fattar du inte det här med studio? Då har vi blaskan för dig, ny lättare tidning på gång...!" Jag som dannepop reagerade på annonsen att det kunde lika gärna vart annons för studio och inte hemstudio. Jag hade inte en aning att en ny blaska var på g tills jag såg annonsen! Även om nu att det framgick i texten ganska klart! Men skit samma, det är ju inget märkvärdigt, ingen skada skedd. Men dannepop kunde lika gärna vart ett "proffs" som ville förlänga prenumerationen och fått en fel blaska på köpet... ☺️ Såg den där nya fula blaskan igår nånstans då jag letade efter något kul som typ MOJO etc och tänkte: nej inte en till hemstudiotidning nu igen, hur fan kan dom tro att detta ska gå att kränga utan å gå i kk, iddes inte ens ta i den och kolla, räckte med en bläng på det vidrigt dåliga omslaget... Läser nu alltså i detta forum och förstår att IDG ligger bakom, ja ja...inte för att vara fräck eller så men alla jag känner som varit aktiva medlemmar här tidigare säger enhälligt: -därinne går ju inte att vara längre pga amatör/blajnivån jämfört med kontrollrummet, (som heller inte är ett elitforum) OBS jag gör INTE reklam för k-rummet, förstår egentligen heller inte varför jag bryr mig, forum som forum, verkligheten är en annan sak...ställer mig bara undrande till ambitionsnivån i ovanstående som royen skrev???
Mr Lownote Postat 11 mars 2009 Postat 11 mars 2009 skulle vara kul om studio började skriva om lite mer "proffsgrejor" och hemstudio skulle bli som studio är nu.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 Blir det mindre reklam i nya Studio nu då eller? Eller betyder det där skruva upp att reklamen kommer att handla om dyrare prylar? Är det vanligt bland studiofolk att man upplever det jobbigt att nedstiga eller kanske ur ens Nirvana /sandlåda och se tillvaron besudlas i konfrontation med en nybörjare? Ni som klagar på den låga nivån både här och när det gäller själva tidningen hur bra är ni då? Ibland blir det bara så jävla larvigt med alla världsmästare.
Demonproducenten Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 -därinne går ju inte att vara längre pga amatör/blajnivån and yet here you are
Demonproducenten Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 (redigerat) Ska du säga absolut blajnivån roar mig till en viss grad så jag klagar inte Redigerat 13 mars 2009 av Demonproducenten
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 13 mars 2009 Postat 13 mars 2009 absolutblajnivån roar mig till en viss grad så jag klagar inte Jo det tror jag inte har undgått nån här. Men att du inte klagar det stämmer inte för det är ju det du gör när du uttrycker dig på det där sättet? Eller vad är avsikten har vi missat något?
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 det mestaiaf du Anar man en viss tröghet hos herr Demoprocenten eller har du skadat pekfingret så du inte kunde svara tidigare. Dom andra verkar vara inne på att vi ska ha en vänligare ton här på forumet, jag tolkar detta försök till vad det nu är du egentligen är ute efter ? som att du inte tycker det. Skitsamma för mig skriv vad fan du vill jag skriver tillbaka räkna med det men för att dom andra som strävar efter lite mysigare tongångar ska få det så kan vi ju ta det via PM.
Valle Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Din fightinvit gav mig bilder från någon B-aktig spagettiwestern som utspelar sig i en "saloon", där en skitig cowboy sveper sin virre, blottar tänderna och väser till sin motståndare: "Wanna take it outside, you tough-talking horses piss licker?" Sådana filmer suger för övrigt granit.
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 25 mars 2009 Postat 25 mars 2009 Om det är mig du syftar på så skulle det aldrig falla mig in att komma med några fightinviter. Det som jag däremot har lite svårt för och framför allt svårt att förstå det är den där osunda lidelsen som en del har här att på ett utstuderat och ganska sinnrikt sätt försöka förminska andra människor med sina dräpande kommentarer. Jag tycker det är lättare och ärligare att be folk som bängar sig att dra åt helvete direkt.
Demonproducenten Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Anar man en viss tröghet hos herr Demoprocenten eller har du skadat pekfingret så du inte kunde svara tidigare. Dom andra verkar vara inne på att vi ska ha en vänligare ton här på forumet, jag tolkar detta försök till vad det nu är du egentligen är ute efter ? som att du inte tycker det. Skitsamma för mig skriv vad fan du vill jag skriver tillbaka räkna med det men för att dom andra som strävar efter lite mysigare tongångar ska få det så kan vi ju ta det via PM. mys är överskattat läsförståelse är underskattat
laxlaxlax Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 läsförståelse är underskattat Ta ditt ansvar och förklara tydligare då, istället för att fälla dina sorgliga oneliners.
Tophe Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 (redigerat) Utan att vara allt för konfrontativ... Jag tycker det är ett mycket större problem på forumet med alla självutnämnda mästare som gnäller i så många trådar, istället för att skriva vettiga svar. Det är ju snarare regel än undantag att måste bläddra igenom en massa personangrepp när man man hittar intressanta trådar med många inlägg. Nu tillhör ju inte jag den upplysta skaran av superproducenter, men en allmänt taskig attityd och tråkigt forumklimat skulle nog snabbare få mig att lämna ett forum än allt för många nybörjartrådar. Redigerat 26 mars 2009 av Tophe
Demonproducenten Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Ta ditt ansvar och förklara tydligare då, istället för att fälla dina sorgliga oneliners. när du tagit ditt ansvar att läsa tråden från början å sätta in mitt inlägg i sitt sammanhang - å fortfarande inte förstår så ska jag förklara för dig
Demonproducenten Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Utan att vara allt för konfrontativ...Jag tycker det är ett mycket större problem på forumet med alla självutnämnda mästare som gnäller i så många trådar, istället för att skriva vettiga svar. är det verkligen så?Nu tillhör ju inte jag den upplysta skaran av superproducenter, men en allmänt taskig attityd och tråkigt forumklimat skulle nog snabbare få mig att lämna ett forum än allt för många nybörjartrådar. vad är en taskig attityd? råa skämt? att inte svara? att svara "sök!" att uppmana folk att läsa manualen? att upprepa vad nån annan sagt utan att egentligen veta vad man säger å om man egentligen hjälper eller stjälper någon, bara man svarar? vad tror du får den "den upplysta skaran av superproducenter" att lämna forumet å vad skulle det betyda för forumet? skönt att slippa alla besserwissrar som ändå inte bidrar med nåt? eller en värdefull kunskapsbank som försvinner å lämnar över till amatörernas gissningstävling? eller nåt annat? innebär detta också att du hellre skulle se samma indelning av forumet som av tidningarna - en mer proffsig nivå å en för nybörjarna i hemmet?
Tophe Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 (redigerat) är det verkligen så?vad är en taskig attityd? råa skämt? att inte svara? att svara "sök!" att uppmana folk att läsa manualen? att upprepa vad nån annan sagt utan att egentligen veta vad man säger å om man egentligen hjälper eller stjälper någon, bara man svarar? vad tror du får den "den upplysta skaran av superproducenter" att lämna forumet å vad skulle det betyda för forumet? skönt att slippa alla besserwissrar som ändå inte bidrar med nåt? eller en värdefull kunskapsbank som försvinner å lämnar över till amatörernas gissningstävling? eller nåt annat? innebär detta också att du hellre skulle se samma indelning av forumet som av tidningarna - en mer proffsig nivå å en för nybörjarna i hemmet? Jo, jag tycker faktiskt att det är så. Det är lite väl mycket ordkrig och gnäll som gott skulle kunna ske via PM. Man kan svara om man har nåt att säga. Tycker man att frågan besvarats tidigare kan man vänligt länka till den tråden osv. Ser heller inte att det skulle behövas en indelning av forumet. Tycker man att det är jobbigt med trådar som frågar vilken stormembransmick under 700:- man ska köpa så är det ju bara att låta bli att läsa den tråden. Förstår inte riktigt problemet. Vill man inte dela utrymme med folk som kan mindre så är det väl bara leta upp smalare forum där nybörjare mer uttalat inte är välkomna. Sedan är det lyckligtvis inte alla duktiga ljudpulare som blir provocerade när "fel" frågor ställs. Jag menar bara att jag personligen inte tycker nybörjare förstör forum tillnärmelsevis så mycket som personer som gång efter annan tänder till och bara gnäller. Det gäller inte bara här utan även på forum där jag själv tillhör de som svarar på mer frågor än jag själv ställer. Som sagt, mer tröttsamt att bläddra igenom trådar som kapas med en massa besserwissergnäll och påhopp än "korkade" frågor. Redigerat 26 mars 2009 av Tophe
Demonproducenten Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Man kan svara om man har nåt att säga. Tycker man att frågan besvarats tidigare kan man vänligt länka till den tråden osv. Ser heller inte att det skulle behövas en indelning av forumet. Tycker man att det är jobbigt med trådar som frågar vilken stormembransmick under 700:- man ska köpa så är det ju bara att låta bli att läsa den tråden. Förstår inte riktigt problemet. Vill man inte dela utrymme med folk som kan mindre så är det väl bara leta upp smalare forum där nybörjare mer uttalat inte är välkomna. förstår din synpunkt men samtidigt undrar jag om du funderat över vad dom redan mycket mer kunniga ska få ut av forumet annat än att vara helpdesk? själv brukar jag bara skippa frågetrådar som jag inte orkar engagera mig i - däremot står det ju uttalat i forumets "regler" om just att använda sökfunktioner etc är det inte lite obalans när du tycker att vissa ska ställa upp med länkar medan andra inte ens ska göra ett försök att söka först? dom är väl nybörjare på ljudteknik å inspelning - inte internet? 😏
Tophe Postat 26 mars 2009 Postat 26 mars 2009 Det finns nog en del att lära sig här även för de kunniga. Och visst kan man uppmana till att använda sökfunktionen, men även det finns det olika sätt att göra. Ett forum jag hängt mycket på hade en väldigt nitisk moderator som helt sonika låste trådar som besvarats många gånger, med hänvisning till sökfunktionen och liknande. Det sköttes rätt snyggt. Det här forumet hör ju till Sveriges största studiotidning och då bör man väl förvänta sig att det kommer ett väldigt brett klientel hit. Anledningen är nog också att det finns så pass mycket duktigt folk här som faktiskt är villiga att dela med sig av sina erfarenheter. Känns lite orealistiskt att förpassa de som kan mindre till nåt slags B-lag där de får utbyta sina små hemmakunskaper, medan proffsen ska ha en egen avdelning. När forum växer så försvinner ju alltid mycket av den intima stämning som fanns från början. Det känns ju ofta sorgligt för de som varit med länge. Men min poäng är som sagt inte att jag tycker det är jättefint med hundra trådar om samma sak, utan att det är än mer irriterande med forum-troll som aldrig missar en chans att mucka gräl. Själv valde jag under en period för nåt år sedan att inte skriva här utan sökte mig till andra forum just för att jag var trött på att behöva försvara varje fråga i 10 inlägg innan någon förbarmade sig över att ge något slags användbart svar, och då handlade det inte om sök-funktionen utan att ett antal medlemmar mest var ute efter att trycka till folk. Själv har jag skrivit väldigt mycket på IDG's eforum. Har varit med där i drygt 7 år. Förr fick folk svar inom några minuter, och det var mycket intressanta trådar igång jämt. Nu öppnas det drygt 30 nya trådar varje dagen med rubriken "Hjälp! Jag har virus" och det är inte så många av det gamla gardet kvar där. Många drog vidare till sweclockers och liknande. Jag saknar verkligen det liv som var på det forumet en gång i tiden, men så är det ju... Forum förändras ju... knoppar brister osv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.