Ekstasis Postat 6 februari 2009 Dela Postat 6 februari 2009 (redigerat) Har kollat runt en hel del, och det verkar vara Acousticas Lexicon 300 IRs som är överlägset bäst ju nu....någon som har provat ? Funderar på att köpa det... När andra tillverkare använder 3 mikrofoner för att rendera rummet så använder Acousticas 24st. http://www.acousticas.net/ Redigerat 6 februari 2009 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 6 februari 2009 Dela Postat 6 februari 2009 Gillade EMT 245 responserna skarpt! Och även lexicon-responserna.. vet dock inte om det är något som inte Space Designer fixar men de kostade ju inte så farligt. Får man bara själva IR-filerna då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 6 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2009 Gillade EMT 245 responserna skarpt! Och även lexicon-responserna.. vet dock inte om det är något som inte Space Designer fixar men de kostade ju inte så farligt. Får man bara själva IR-filerna då? Ja alltså, det beror ju lite på hur kräsen man är, och hur viktigt ett bra reverb är din mix... Men det är allt stor skillnad på kvalitén på IRs.... Priset är skapligt ja, bara 59EUR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
iGnu Postat 6 februari 2009 Dela Postat 6 februari 2009 Har inte tyckt mig sakna något i space designer.. möjligen bättre plates samt "den gamla uppdelningen"... ljudkvallen på sidan var ju kanske inte dne bästa heller... 🙂 men köper du så berätta gärna vad du tycker:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ONSatan Postat 6 februari 2009 Dela Postat 6 februari 2009 En halv trådkapning pg... Jag kör fortfarande med Cubase Roomworks och tycker det fungerar halvhyffsat (gör ju punk "so what the f..."?). Hur mycket CPU drar "impulsreverb" generellt? Jag har problem med processorkraften och vill inte att det ska vara tyngre än vad Roomworks är. Hur står sig nya reverbet i Cubase 5? I.e. köpa ett billigt /bra impulsreverb nu för ca 500:- och behålla datorn eller vänta tills restskatten kommer och köpa ny dator samt Cubase 5? Cheers! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 6 februari 2009 Dela Postat 6 februari 2009 En halv trådkapning pg... Jag kör fortfarande med Cubase Roomworks och tycker det fungerar halvhyffsat (gör ju punk "so what the f..."?). Hur mycket CPU drar "impulsreverb" generellt? Jag har problem med processorkraften och vill inte att det ska vara tyngre än vad Roomworks är. Hur står sig nya reverbet i Cubase 5? I.e. köpa ett billigt /bra impulsreverb nu för ca 500:- och behålla datorn eller vänta tills restskatten kommer och köpa ny dator samt Cubase 5? Cheers! Impulsreverb är i allmänhet väldigt processortörstiga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 7 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2009 Beror på vad man använder, Altiverb är ju väldigt resurssnålt om man jämför med andra... Fast Altiverb kostar ju en slant också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uriah Postat 12 februari 2009 Dela Postat 12 februari 2009 Bästa Impulsreverbet var det!! Lyssna på dessa demosar och Häpna!!!! 🙂 http://www.studiodevices.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 12 februari 2009 Dela Postat 12 februari 2009 Impulserna som kommer med i cubase 5 reverbet tycker jag inte har varit speciellt imponerande. Och det ska tydlige vara yamaha som har kommit med dem från något gammalt impulsreverb som de tillverkade en gång i tiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 12 februari 2009 Dela Postat 12 februari 2009 Ja och med betoning på ett gammalt impulsreverb då. Då kan man inte förvänta sig några bättre impulser. 😊 Är det någon som blir förvånad när det gäller Steinberg? Tur att man redan har vissa riktigt bra att ladda in när jag uppgraderar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 12 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2009 Bästa Impulsreverbet var det!! Lyssna på dessa demosar och Häpna!!!! 😠 http://www.studiodevices.com/ Har blivit tipsad om dom impulserna tidigare...tycker dom ger ett väldigt mediokert intryck...iallafall av mp3orna att dömma... Men skulle gärna A/B dom med Acousticas impulserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 12 februari 2009 Dela Postat 12 februari 2009 När andra tillverkare använder 3 mikrofoner för att rendera rummet så använder Acousticas 24st. Fast i fallet Lexicon 300 användes väl inte några mikrofoner alls? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Opus99 Postat 12 februari 2009 Dela Postat 12 februari 2009 Waves IR-1 är det som oftast jobbar hos mig, och det är riktigt CPU törstigt, förmodligen mest av alla jag träffat på. Tur att det har en "low CPU" knapp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.