Jump to content
Annons

Syntprogrammering


Sampel

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Programmera analogt?

Principen är samma oavsett det är analoga eller digitala syntar vi pratar om.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Programmera analogt?

Principen är samma oavsett det är analoga eller digitala syntar vi pratar om.

Jag tror att tanken var att komma ifrån preset-bläddrandet och istället skruva fram sina egna ljud från grunden 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett hett tips om man vill försöka förstå uppbyggnaden av syntar är att ladda hem demoversionen av Clavias Nordmodular programvara. Lyckas man hajja grunderna i den så är det inga problem att skruva och förstå uppbyggnaden i andra syntar och vilka delar som påverkar vad och hur. Till en början kan det kännas förvirrande men ger man det lite tid så är det riktigt lärorikt. Börja med enkla grejer som en ocilator, en envelope & ett filter och därifrån bygga ut och exprimentera. Du hittar den på Clavias hemsida.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag tror att tanken var att komma ifrån preset-bläddrandet och istället skruva fram sina egna ljud från grunden 😄

Skall du komma här och förstöra min surgubbes image? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

10inchLegend (oregistrerad)

Ett väldans långskott är att försöka få tag på manualen till en gammal BassStation rack (keyboardmodellens manual har jag inte kollat i, men den borde ju vara i stort sett likadan!).

Den går igenom syntens - och därmed en ordinär analogsynts - olika beståndsdelar på ett mycket enkelt och pedagogiskt sätt.

Om du råkar få tag på själva synten ihop med manualen så får du ju dessutom en kulig och enkel synt att öva på 🙁

Redigerat av 10inchLegend
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...