Perikles Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Frågan är enkel: Påverkar bluetooth-utrustning mina inspelningar. Kan störningar uppkomma? T.ex. om jag köper bluetooth-tangentbord och mus. Kan det tillföra störningar i mina inspelningar? Samma sak med infraröda mottagare. Stör det också? Det enda jag vet stör är lågenergilampor och elektriska apparater för de sänder ut elektromagnetisk strålning. Men hur är det med bluetooth och infraröd? /Perikles
Pluffo Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Nog sänder de ut elektromagnetisk strålning alltid. De är ju det dem är till för. Men om just de frekvenserna och strykorna på sändningarna kommer att störa din utrustning får någon annan svara på.
slaptap Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Tror man ska vara väldigt försiktig med allt trådlöst i närheten av sin PC. Trådlösa telefoner, mobiler, bluetooth, "babyvakter" garageportsöppnare etc etc, dvs allt som sänder ut radiosignaler oavsett frekvensband. En trådlös telefon orsakade havererad bildskärm och nätverkskort för mig. 🙂
Perikles Postat 28 november 2004 Trådstartare Postat 28 november 2004 oj då! Så illa? Men då måste det varit något som gick väldigt fel. Det är inte meningen att trådlösa telefoner ska slå ut elektronik. Jag har pratat i telefon trådlöst när jag sitte vid datorn. Det har funkat. Men då ska jag kanske inte ha bluetooth-tangetbord trots allt. Eller?
MusicGene Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Det enda jag vet stör är lågenergilampor och elektriska apparater för de sänder ut elektromagnetisk strålning. framförallt stör den typen av lampor för att de introducerar lokala transienter i elnätet vilka stör elutrustningen i närheten, dvs de "fular till" den vackra 50Hz-spänningsvågen. Jag har aldrig hört att den elektromagnetiska strålningen från sådana lampor skulle skada el-utrustning. Ang. bluetooth vågar jag inte uttala mig, men jag tror inte det ska vålla dig några problem - det är ju meningen att bluetooth skall användas i närheten av datorer et.c.
Pusa Postat 29 november 2004 Postat 29 november 2004 Men blue tooth är just skapat för att det inte skall störa elektronisk utrustning, man skall kunna använda blue tooth på flygplan m m... Så rimligtvis (om det som är sagt om blue tooth stämmer) så skall det INTE på något sätt störa dina inspelningar..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.