Frengers Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 satt vid TV:n och lata mig liteoch råkade sätta på veckans konsert på SVT2..."Under Orions Bälte". jag fastnade bomfast på det...var ju skitgrymt, speciellt när dom körde dom allra värsta stråkmassakrerna 🙂.....nån annan som också såg det? (det jag såg var repris: fredag 26 november, 16.25 SVT2, vet inte när det riktiga sändes).... Iallafall, jag tyckte det var bra och undrar om nån vet nåt liknande? vill höra mer sånt....
android Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Gissar att det var Fläskkvartetten (och Håkan Nesser som läste snuttar ur sina böcker)...? Såg det förra helgen, men kommer inte ihåg vad de kallade programmet mer än "Veckans konsert". Fläskkvartetten har iallafall släppt en hel drös med skivor, även under namnet The Flesh Quartet. De har dessutom jobbat med sveriges bästa sångare Freddie Wadling en del... Och Stina Nordenstam... Rekommenderas!
Frengers Postat 26 november 2004 Trådstartare Postat 26 november 2004 stämmer....Håkan Nesser läste emellan. Fläskkvartetten alltså, tack så mkt.
Fredrikmo Postat 5 december 2004 Postat 5 december 2004 stämmer....Håkan Nesser läste emellan. Fläskkvartetten alltså, tack så mkt. Min favorit-ORions-bälte-konsert var den med Terés Löf. Hon är verkligen bra; särskilt på festlig pianomusik som Lowell Liebermann. Hon brukar gnida in fingrarna med apelsinsaft innan hon spelar--inbillar sig att det går bättre att spela då. Bör bli lite kladdigt och klistrigt på tangenterna, förstås, även om det är elfenben på dem (äldre flyglar). 😄
android Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Hon brukar gnida in fingrarna med apelsinsaft innan hon spelar--inbillar sig att det går bättre att spela då. Bör bli lite kladdigt och klistrigt på tangenterna, förstås, även om det är elfenben på dem (äldre flyglar). 😲 😠 Wow, intessant idé. Måste nog testa det nån gång.... 🙂
karl Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 De har dessutom jobbat med sveriges bästa sångare Freddie Wadling en del... Rekommenderas! Iaf Svergies isärklass känslosammaste sångare...en smaksak men helt klart bra
android Postat 6 december 2004 Postat 6 december 2004 Iaf Svergies isärklass känslosammaste sångare...en smaksak men helt klart bra Mmm.... En av de få konserter jag varit på där jag blivit tårögd... Men han har ruggigt tryck i pipan på röjigare låtar också. Beatles "I am the walrus" med Freddie på sång går inte av för hackor... 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.