Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå allihopa. 🙂

Satt precis och surfade runt då jag upptäckte att Microsoft har släppt ett nytt Windows.

Först blev jag lite förvånad eftersom det kändes som om de släppte Vista för inte alls länge sen.

Tror ni det är någon idé att köpa det eller kommer de fortsätta spotta ut windows versioner så man

aldrig kan vara uppdaterad utan och spy ut pengar rakt i Bill Gates ficka?

Hur blir det då med alla musik program? hur kommer de bli komfortabla till Windows 7 innan de har släppt "Windows 8"?

De Microsoft gör är ju bara att skapa problem för alla användare ^^

Jag ser inte heller någon direkt skillnad på varken Vista, Windows 7, Windows 98, Windows 2000, Windows ME, Windows NE, Windows 95 och Windows XP

Designen har ändrats lite ja, men skulle det inte räcka och ha design tillägget till XP istället för att skapa en helt ny windows version?

=) Man borde skaffa Mac alltså..

Peter

Annons
Postat

Jag har testat Windows 7 beta (build 7000) och alla enheter funkade klockrent (två år gammal Dell). Mitt Motu ljudkort gick utmärkt att installera med Vista drivrutiner och Cubase 4 flöt på minst lika bra som i Windows XP.

Postat (redigerat)

Windows 7 kommer troligen bli mycket bättre Vista. Precis som XP blev bättre än ME. Den ganska enkla, men kanske inte helt sanna, anledningen jag hört är att företagen i stort inte har råd att uppdatera sina datorer i takt med utvecklingen utan nöjer sig med att uppdatera ca vart 5e vart 6e år vilket blir ungefär vart annat Windows operativ. Med Windows 7 är det dags igen. När företagen kommer in i bilden blir kraven på Windows mycket högre varpå Microsoft tvingas lägga ner mer slantar på att se till att allt fungerar som det ska.

Som sagt, vet inte om det är hela sanningen men det låter ju inte helt otroligt.

Redigerat av Kiefz
Postat
Windows 7 kommer troligen bli mycket bättre Vista. Precis som XP blev bättre än ME. Den ganska enkla, men kanske inte helt sanna, anledningen jag hört är att företagen i stort inte har råd att uppdatera sina datorer i takt med utvecklingen utan nöjer sig med att uppdatera ca vart 5e vart 6e år vilket blir ungefär vart annat Windows operativ. Med Windows 7 är det dags igen. När företagen kommer in i bilden blir kraven på Windows mycket högre varpå Microsoft tvingas lägga ner mer slantar på att se till att allt fungerar som det ska.

Som sagt, vet inte om det är hela sanningen men det låter ju inte helt otroligt.

Jag tror också att Windows 7 kommer bli riktigt, riktigt bra.

Att Vista, ME mfl varit mindre bra tror jag beror på att de från början definierar "detta är Windows bla bla bla" och det ska släppas XX och då innehålla YY.

När sen diverse delprojekt drar ut på tiden och MS tvingas banta bort dem för att inte missa för mycket vad gäller tidplanen så är det inte mycket av det ursprungliga projektet som kommer fram vid släppet (W95, ME, Vista),...

När sen de försenade delprojekten är klara och det börjar bli dags för nästa släpp så blir detta mycket bättre (W7 får tex filhantering mm som skulle funnits i Vista).

Mina 2 cent.

Cheers!

Postat

Har testat Win7 lite, dock inte ljudkort/musikprog än. Det är väldigt likt Vista. Drivrutiner till Vista funkar i Win7, dvs de har inte ändrat "modellen" för drivrutiner som de gjorde mellan XP och Vista. Det finns vissa skillnader under skalet, men jag tycker det känns mer som att de vill få en fresh start, eftersom namnet "Vista" har så negativ klang hos många.

När det släpps kommer nog de flesta musikprog funka rätt fint. Cubase funkar bra under Vista t ex. Det som krävdes där var att Steinberg tweakade lite, så det var stor skillnad mellan Cubase 4.0 och 4.1.

Postat
(W7 får tex filhantering mm som skulle funnits i Vista).

Har inte sett nåt om detta, menar du det där WinFS som skulle varit med i Vista? Det kommer inte i Win7 såvitt jag vet, de kör vidare med NTFS.

Postat

Kommer ihåg första datorn jag hade med Windows... ver 2.0 tror jag det var (på en Victor 286:a med monochrom skärm). Vägen framåt har kantats med en del mer eller mindre lyckade operativsystem. XP har varit bäst hittills...

Postat
Har testat Win7 lite, dock inte ljudkort/musikprog än.

Har en laptop med Win7 x64. Installerade Reaper häromdan och använde min PodXT som ASIO-interface bara för att testa. Funkade finfint. Min Novation Remote funkade också utan problem. Jag tror det kommer bli bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.